Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1056 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 82 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 17-6-2010 19:29 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
over de zuiger weet ik het ook niet helemaal zeker.
maar waarom zou je de zuiger er niet gewoon omgekeerd in kunne zetten dan??
dan is het toch ook prima als je de cilinder opdraait??

en over het membraanhuis.

het is inderdaad mooier als het met een boutsysteempje kan.
ik had dat trouwens liever zelf ook gedaan met mijn blokje.
ik heb trouwens zelf ook al nieuwe plannen bedacht voor een andere blokje maar eerst mijn eigen blokje maar eens aan de praat

maargoed jouw membraanhuis eraan maken is opzich wel erg moeilijk denk ik omdat je inlaat alsnog gewoon gelast moet worden denk ik.
want anders komt de brandstof in een grote holte tenminste dat had ik wel als ik de inlaat aan de voorkant ging doen.
dus had ik het met plaatjes dicht moeten maken en weer vlakfrezen.
had opzich wel gekunt.

maar ik ben altijd er bang voor dat het gaat lekken en daar heb ik nooit zo'n zin aan
zoals iedereen dat wel heeft denk ik.
want je hebt dan wel als ik eens nadenk wel 3 losse delen wat goed moet afsluiten nodig.

gr peter


de pistonpen zit net niet in de midden bij een zuiger. en daardoor krijg je problemen als je hem met een andere draairichting gebruikt wat gebeurd als je de zuiger omdraait.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 17-6-2010 19:31 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
over de zuiger weet ik het ook niet helemaal zeker.
maar waarom zou je de zuiger er niet gewoon omgekeerd in kunne zetten dan??
dan is het toch ook prima als je de cilinder opdraait??

en over het membraanhuis.

het is inderdaad mooier als het met een boutsysteempje kan.
ik had dat trouwens liever zelf ook gedaan met mijn blokje.
ik heb trouwens zelf ook al nieuwe plannen bedacht voor een andere blokje maar eerst mijn eigen blokje maar eens aan de praat

maargoed jouw membraanhuis eraan maken is opzich wel erg moeilijk denk ik omdat je inlaat alsnog gewoon gelast moet worden denk ik.
want anders komt de brandstof in een grote holte tenminste dat had ik wel als ik de inlaat aan de voorkant ging doen.
dus had ik het met plaatjes dicht moeten maken en weer vlakfrezen.
had opzich wel gekunt.

maar ik ben altijd er bang voor dat het gaat lekken en daar heb ik nooit zo'n zin aan
zoals iedereen dat wel heeft denk ik.
want je hebt dan wel als ik eens nadenk wel 3 losse delen wat goed moet afsluiten nodig.

gr peter



omdat als je de zuiger ook verkeerd om gaat zetten en de piston pen zit uit het midden , dan heb je de desaxatie verkeerd om werken en dan komen de krachten via de drijfstang op de zuiger anders over.
Dan gaat het zeer waarschijnlijk kapot.


het carter moet zo wie zo helemaal verlast worden , anders komen de spoelkanalen niet meer uit.
Dus is allemaal nog genoeg werk.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-6-2010 om 19:32 uur.
 
De Schout 17-6-2010 19:38 Print reply
Posts: 5327
de grootste uitdaging/moeilijkheid die ik eigenlijk zie is een krukas met bijna 48mm slag kwijt te kunnen in het nsr carter. big-end pen van een 80 is ook nog eens dikker als std nsr pennetjes, denk dat het krap word. heb hier nog wel nsr carters los liggen, als ik zo nog even tijd heb meet ik wel even hoeveel ruimtje je zou hebben vanaf de big-end pen van een cr80 op 47.8mm slag tot aan het carter.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 17-6-2010 19:42 Print reply

Posts: 29286
Daar ben ik ook een beetje bang voor.
Als ik het zo zie bij een cr80 blok:



Krukas lijkt veel groter, als een nsr50 carter.

Maar als je het kan meten zou natuurlijk top zijn!
(hoeft niet meteen, als je ooit eens tijd over hebt. )
 
yamahadt1986 17-6-2010 19:48 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
de grootste uitdaging/moeilijkheid die ik eigenlijk zie is een krukas met bijna 48mm slag kwijt te kunnen in het nsr carter. big-end pen van een 80 is ook nog eens dikker als std nsr pennetjes, denk dat het krap word. heb hier nog wel nsr carters los liggen, als ik zo nog even tijd heb meet ik wel even hoeveel ruimtje je zou hebben vanaf de big-end pen van een cr80 op 47.8mm slag tot aan het carter.



dat denk ik ook ja.
want dan klapje je drijfstang er al snel tegenaan en dat vind die niet fijn

maar opzich kun je dan desnoods je blok op dat punt wel uitkotteren als daar plek voor is
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 17-6-2010 19:53 Print reply

Posts: 29286
denk eerder dat ik in de knoei kom met de diamter van de krukas holten, dat de drijfstang tegen het carter aan gaat slaan is niet zo'n probleem verwacht ik.
is inderdaad weg te halen.

yz80 krukas met een slag van 46mm (45, zoveel) heeft een diameter van 83.8mm.
weet alleen op dit moment niet wat de diameter is van een nsr50 krukas holten.

 
Derbi-Olaf 17-6-2010 19:56 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
denk eerder dat ik in de knoei kom met de diamter van de krukas holten, dat de drijfstang tegen het carter aan gaat slaan is niet zo'n probleem verwacht ik.
is inderdaad weg te halen.

yz80 krukas met een slag van 46mm (45, zoveel) heeft een diameter van 83.8mm.
weet alleen op dit moment niet wat de diameter is van een nsr50 krukas holten.


nsr50 wat kleiner dan MBX80 toch he? MBX80 spul kan ik namelijk allemaal wel opmeten.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 17-6-2010 19:58 Print reply

Posts: 29286
ja is best een stuk kleiner inderdaad.

Ik bedenk me net dat ik het morgen ook even zelf op kan meter, nsr even strippen en dan met de schuifmaat langs de krukas af.
Dan weet ik de diameter van de nsr50 krukas.
 
honda-mbx 17-6-2010 20:04 Print reply

Posts: 1688
diameter van een CR80 krukas is 84, NSR = 76

Ding is zeker wel passend te maken.
 
ik vlam je..
kenny77 17-6-2010 20:08 Print reply

Posts: 29286
Oke top!

Weet je misschien ook de breedte van een cr80 krukas?
Of komt dat ook overeen?
 
honda-mbx 17-6-2010 20:09 Print reply

Posts: 1688
18.3mm per wang en nsr is 16.7
dat is geen probleem, enige probleem dat je krijgt is het tandwiel naar de koppeling. deze staat namelijk verder weg.
maar ook dat is wel op te lossen
 
ik vlam je..
kenny77 17-6-2010 20:10 Print reply

Posts: 29286
Oke top, bedankt voor de infomatie!
Dan wordt het sparen en cr80 krukas bestellen.
 
De Schout 17-6-2010 20:13 Print reply
Posts: 5327
zal ik de diameters hier dan maar neer zetten?

net even op zolder gezeten.

diameter nsr krukas= 75,8mm

diameter carter nsr= 78,5mm
deze zou, zoals ik het een beetje inschat bewerkt kunnen worden tot max 81mm

heb ik ook nog even wat krukasjes doorgespit, krukas met het minste 'vlees' was een cr50 krukje, met nog 6mm tussen big-end pen en buiten diameter.

de cr80 krukas heeft volgens de prox boek een 20mm big-end pen. met een slag van 47,8mm en die zelfde 6mm als de cr50 kom je dan uit op een diameter van 79,8mm.

zou dus allemaal net wel in te passen zijn, mits de drijfstang van de cr80 niet enorm veel zwaarder is uitgevoerd dan van de cr50.

totale lengte van de cr80 drijfstang is 7,25mm langer dan de afstand 'buitenkant gat-buitenkant gat'. lijkt me stug dan hij bij het small-end maar 1,25mm dik is, dus zou je aan 6mm genoeg moeten hebben bij het big-end.
of niet, zitten naalden van 3mm tussen, wat de speling die je hebt terug brengt tot iets meer dan 3mm, das krap aan.

edit: ik typ te sloom

edit2: geen rekening gehouden met een naaldlager

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 17-6-2010 om 20:19 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 17-6-2010 20:18 Print reply

Posts: 29286
Bedankt dat je het ook gemeten hebt.
Je redenatie zit niet ver uit de buurt van de maten van Sietse

In ieder geval allebei erg bedankt voor de moetie, ben ik weer een stuk wijzer!
 
honda-mbx 17-6-2010 20:18 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
zal ik de diameters hier dan maar neer zetten?

net even op zolder gezeten.

diameter nsr krukas= 75,8mm

diameter carter nsr= 78,5mm
deze zou, zoals ik het een beetje inschat bewerkt kunnen worden tot max 81mm

heb ik ook nog even wat krukasjes doorgespit, krukas met het minste 'vlees' was een cr50 krukje, met nog 6mm tussen big-end pen en buiten diameter.

de cr80 krukas heeft volgens de prox boek een 20mm big-end pen. met een slag van 47,8mm en die zelfde 6mm als de cr50 kom je dan uit op een diameter van 79,8mm.

zou dus allemaal net wel in te passen zijn, mits de drijfstang van de cr80 niet enorm veel zwaarder is uitgevoerd dan van de cr50.

totale lengte van de cr80 drijfstang is 7,25mm langer dan de afstand 'buitenkant gat-buitenkant gat'. lijkt me stug dan hij bij het small-end maar 1,25mm dik is, dus zou je aan 6mm genoeg moeten hebben bij het big-end.

edit: ik typ te sloom

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 17-6-2010 om 20:15 uur.

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 17-6-2010 om 20:16 uur.


ik heb hier een krukas liggen uit '85 denk ik. in iedergeval 47.6mm slag 20mm pen klopt.
lijkt wel of heb jij een andere liggen?
 
ik vlam je..

Dit topic is 192624 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 82 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 81, 82, 83 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved