Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1005 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 81 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 16-6-2010 22:09 Print reply

Posts: 29286
Maar de tovenarij wat jullie kunnen , dat kan ik niet.
Is inderdaad ongelofelijk snel.

Als het blokje van mij ooit gaat lopen ben ik al te vrede, of het dan ook nog snel op de baan gaat is nog maar afwachten.
Is gewoon weer tijd voor iets nieuws.

powervalve vastzetten was ook een idee, maar als het niet gebruikt wordt , hoeft het ook niet erop.
Plus dat ik wel een beetje yamaha fan ben.
 
De Schout 16-6-2010 22:14 Print reply
Posts: 5327
langere slag is idd wel de mooiste oplossing. zal zeker niet de makkelijkste zijn, maargoed dat houd t leuk.

yz heeft origineel een slag van 48mm ofzo? word nog mooi puzzelen

 
tune tweak fiddle bang bummer
honda fryslan 16-6-2010 22:20 Print reply

Posts: 1914
yz85 cilinder is inderdaad ook erg mooi

hebben hier ook nog 2 liggen geloof ik

reden dat ik een ktm cilinder noem is omdat het qua poortlayout erg op een 2fast cilinder lijkt.. enkel deze heeft een powervalve en langere slag.. mocht je dit bijde benutten heb je meer koppel dan de 2fast en een cilinder die ook nog redelijk veel toeren wil maken..

toch lijkt mij een yz85 cilinder ook niet een verkeerde keuze..
wel kun je het beste de slag gebruiken die bij deze cilinder hoort...
is het minste werk

carters met een plaat maken.. krukas ombouwen en je bent al een heel eind..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 16-6-2010 22:32 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
langere slag is idd wel de mooiste oplossing. zal zeker niet de makkelijkste zijn, maargoed dat houd t leuk.

yz heeft origineel een slag van 48mm ofzo? word nog mooi puzzelen



47.8mm als ik mij niet vergis.
zelfde als een cr80, met een beetje mazzel past een cr80 kruk in nsr blok (of met minimale aanpassing), maar dat zou ik na moeten kijken.
Ik heb hier ook nog wel een 46mm slag krukas, maar die is meer werk om aan te passen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
yz85 cilinder is inderdaad ook erg mooi

hebben hier ook nog 2 liggen geloof ik

reden dat ik een ktm cilinder noem is omdat het qua poortlayout erg op een 2fast cilinder lijkt.. enkel deze heeft een powervalve en langere slag.. mocht je dit bijde benutten heb je meer koppel dan de 2fast en een cilinder die ook nog redelijk veel toeren wil maken..

toch lijkt mij een yz85 cilinder ook niet een verkeerde keuze..
wel kun je het beste de slag gebruiken die bij deze cilinder hoort...
is het minste werk

carters met een plaat maken.. krukas ombouwen en je bent al een heel eind..


Mhh dat is dan zeker ook een mooie cilinder.

ja de slag moet ik nog even kijken, was inderdaad ook aan een alu plat aan het denken, is ook wel het handigste voor de tapeindes.

eerst maar een setje carters vinden en een cilinder, dan is de basis er tenminste al om te beginnen.
 
yamahadt1986 16-6-2010 22:38 Print reply
Posts: 1713
kenny even mijn opmerking hierover

ik zou zeggen alles kan en is pas te maken dus gewoon uitvoeren met die handel.
dan gebeurt er weer iets spannends en apparts op het forum
ik ben ook zeer benieuwd.

ik snap en weet je idee wel denk ik
heb het al wel vaker in de vroegere jaren gezien.
je hebt me trouwens een tijdje geleden nog een leuk filmpje gesteurd over een yamaha dt80 die er ook iets spannends van had gemaakt.

het filmpje en let dan goed op hoe dit allemaal gebouwd is.

http://www.youtube.c...mp;feature=rec-HM-r2

goed kijken jongens hoe het allemaal zit bij dat blokje
in een woordt machtigmooi

info:

100cc watergekoeld kart cilindertje IAME
gewoon een 4 bak.
yz80 koppeling waarschijnlijk dus 4 of 5 plaats.
drijfstang van een KTM 85cc
opmaat uitlaatje zoals ik het bekijk.
membraaninlaat vooraan het motorblok gemaakt.
dus membraan op het carter.
28mm carberateur STAGE 6.
membraan stage 6 V force 3 kleps
PVL ontsteking.

wil dus niet zeggen dat kenny dit doet maar ik denk wel in een vorm van dit idee heb ik zo het gevoel of niet soms kenny??

maar ik ben benieuwd wat het wordt het zal wel wat leuks gaan worden

ik hoop tenminste dat het zoiets wordt vind ik wel vet namelijk

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 16-6-2010 22:48 Print reply

Posts: 29286
wordt inderdaad vergelijkbaar.

Maar ik loop nog niet te hard van stapel, eerst maar eens zorgen dat ik alle spullen verzameld krijg.
 
yamahadt1986 16-6-2010 22:53 Print reply
Posts: 1713
hhhmm ja is ook wel zo heb ik ook wel eens wat je hier nu zegt.
maarja gewoon doen

het verzamelen is al leuk:P:P

ik ben benieuwd.
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Tobias Verhoef 16-6-2010 23:01 Print reply

Posts: 1832
Een kart cilinder is trouwens wel erg leuk die dingen kunnen gewoon evntjes 20k rpm maken

Bij mijn baas komt soms een gast langs en hij was vroeger een monteur bij een 2 takt race team en hij tuned nu karts waar zijn zoon mee rijdt zoon is pas volgens mij nog europees kampioen geworden

Albert Siegers heet die gast trouwens (kom er net even op)

Edit: owja een kartcilinder is natuurlijk niet echt geschikt omdat een kart vanaf 0 rpm tot 20k rmp moet kunnen trekken. Dus powerband is super breed maar je hebt dus geen hoog topvermogen dom van me.

Dit bericht is gewijzigd door Tobias Verhoef op 16-6-2010 om 23:08 uur.
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 16-6-2010 23:11 Print reply

Posts: 29286
naar een kart cilinder heb ik ook even gekeken, maar zijn ook schaarser te vinden.
 
yamahadt1986 16-6-2010 23:32 Print reply
Posts: 1713
een kart cilinder kan mischien wel een kleine grote brede powerband hebben maar dat verschild ook welke kart cilinder je neemt.
omdat er karten bestaan met versnellingsbak met pikerig vermogen en karten met een automatenblokje wat je het meest ziet.
vriend van me heeft een 125cc kart uit italie van een kampioen toen gekocht met een 4 versnellingsbak.
dus die hebben wel een ander vermogensgebied natuurlijk.
maar alsnog zou je een kart cilinder van een automatenblokje ook wel pikerig en kleine krachte korte powerband kunnen geven hoor

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
honda fryslan 17-6-2010 13:10 Print reply

Posts: 1914
denk bij de keuze van krukas ook nog even aan de pistonpen maat
is vaak 14mm.. meer zeg ik eerst niet
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 17-6-2010 13:40 Print reply

Posts: 29286
nieuwe crossers zijn inderdaad vaak 14mm, maar mocht het zo zijn dan is een andere drijfstang ook nog een mogelijkheid.
 
yamahadt1986 17-6-2010 18:23 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
nieuwe crossers zijn inderdaad vaak 14mm, maar mocht het zo zijn dan is een andere drijfstang ook nog een mogelijkheid.


klopt maar ik denk dat het dan ook het beste is.
want mischien moet je dan minder van je blokje affrezen ofzo
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 17-6-2010 18:47 Print reply

Posts: 29286
naja daar kan ik nog niks over zeggen, dat moet ik maar zien als ik alles heb.
En zo ver is het nog laaaaaaaang niet.



maten van de lager en keerring vlakken van een cr80 krukas is wel aan te passen aan een nsr50 blok (busje rechts iets uitdraaien en ander lager'tje, links komt de keering maat wel uit, lager weet ik nog niet zeker), alleen de wangen heb ik nog geen maten van gevonden.
Wel foto's en denk dat ze wat groter zijn, is wel jammer want een nieuwe wiseco cr80 kruk is maar 110 euro ( en dan zal er nog wel een hoop bij komen om hem hier te krijgen, maargoed)

Wel een voordeel is dat een yz85 zuiger geen hap uit de zuiger heeft , dan zou ik als ik het tenminste goed in mijn hoofd heb:
De zuiger kunnen laten zitten en alleen de cilinder omdraaien en dan het slotje in de zuiger verplaatsen.
(dus dan de pijl ipv naar de uitlaat , dan naar de inlaat te wijzen)
Dan is het desaxatie ook geen probleem meer??

Kan ook zijn dat ik nu weer te simpel nadenk.


edit: oh en vooraan geen membraan huis eraan vast bakken, maar een alu plaat waar dan 4 tapeindes op komen en daar wordt dan een membraanhuis op vast gebout.
Is denk ik makkelijker met het afdichten en het blok in en uit het frame te halen.
ook handiger mocht er een ander mebraan komen hoeft er tenminste niet aan de carters worden gelast maar wordt en een andere huis gemaakt.
Maargoed het duurt allemaal nog zeker heeeel lang voordat er vaart in komt.


Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-6-2010 om 19:04 uur.
 
yamahadt1986 17-6-2010 19:26 Print reply
Posts: 1713
over de zuiger weet ik het ook niet helemaal zeker.
maar waarom zou je de zuiger er niet gewoon omgekeerd in kunne zetten dan??
dan is het toch ook prima als je de cilinder opdraait??

en over het membraanhuis.

het is inderdaad mooier als het met een boutsysteempje kan.
ik had dat trouwens liever zelf ook gedaan met mijn blokje.
ik heb trouwens zelf ook al nieuwe plannen bedacht voor een andere blokje maar eerst mijn eigen blokje maar eens aan de praat

maargoed jouw membraanhuis eraan maken is opzich wel erg moeilijk denk ik omdat je inlaat alsnog gewoon gelast moet worden denk ik.
want anders komt de brandstof in een grote holte tenminste dat had ik wel als ik de inlaat aan de voorkant ging doen.
dus had ik het met plaatjes dicht moeten maken en weer vlakfrezen.
had opzich wel gekunt.

maar ik ben altijd er bang voor dat het gaat lekken en daar heb ik nooit zo'n zin aan
zoals iedereen dat wel heeft denk ik.
want je hebt dan wel als ik eens nadenk wel 3 losse delen wat goed moet afsluiten nodig.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!

Dit topic is 192626 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 81 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 80, 81, 82 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved