Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 982 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 80 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 16-6-2010 20:18 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Maakt mij niet uit hoor, al zou je mijn pijp doorslijpen en ertussen leggen, ik heb er heus wel vertrouwen in dat ik hem netjes afgelast terug krijg dan


Haha, nee dat zou ik niet doen.
Jouw uitlaat is nog heel.

dit is gewoon deze uitlaat wat daar ligt:



onderste.
 
Derbi-Olaf 16-6-2010 21:22 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als het goed is Jubbega 2012 (heeeeel misschien genemuiden 2011) een "nieuw" blokje.
Eerst nog zeker 1 (goede) wedstrijd met het huidige blok rijden, anders is het jammer van het vele werk.

Wordt dan wat anders als het huidige blokje.
Uitlaat zal dan zo lopen:

afbeelding

(weten misschien sommige al welke kant het op zal gaan)
Nee er komt geen am6 of derbi cilinder op.

Maar zo een:

afbeelding

Hoop dat het financieel allemaal gaat lukken , daarom zeg ik er nu ook niet veel meer over dan dit, volgende update ervan komt wel als alle onderdelen binnen zijn en als er aan begonnen is.
Dan pas weet ik zeker dat het er komt.

Is btw voor gewoon weer voor de pro-stock.

waarom uitlaatje niet gewoon aan de voorkant?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
kenny77 16-6-2010 21:23 Print reply

Posts: 29286
aan de achterkant is er geen plaatst voor een grote carburateur. :(
 
De Schout 16-6-2010 21:24 Print reply
Posts: 5327
dus toch geen cr80 cilinder er op?

maar wat dan wel, herken t niet echt
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda fryslan 16-6-2010 21:25 Print reply

Posts: 1914
makkelijk uitlaat maken..

appie van laar heeft ook zo'n idee (superspecial)

wel moet je dan je inlaat op de voorkant van je blok maken of roterende inlaat..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Derbi-Olaf 16-6-2010 21:25 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
aan de achterkant is er geen plaatst voor een grote carburateur. :(

nja, als je hem andersom gaat zetten loop je wel te kutten met de desaxatie van je zuiger, en de spoelrichting in het carter die een rare hoek gaat moeten maken om je kanalen in te gaan.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tobias Verhoef 16-6-2010 21:30 Print reply

Posts: 1832
Ben je voorplan om een roterende inlaat erop te bouwen of ga je een inlaat op je carter maken aan de voorkant?

Wel zwaar vet project alleen is het wel slecht voor je portemonnee
Maarja is hobby dan mag het wel
 
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....????
kenny77 16-6-2010 21:37 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
dus toch geen cr80 cilinder er op?

maar wat dan wel, herken t niet echt


nee, vele zijn daarmee voor gegaan, van schie had het al in 2000 , dan is de lol er ook een beetje van af.

Ach een merk wat ik leuk vind laten we maar zeggen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
makkelijk uitlaat maken..

appie van laar heeft ook zo'n idee (superspecial)

wel moet je dan je inlaat op de voorkant van je blok maken of roterende inlaat..


Roterend gaat er niet komen, veels te ingewikkeld voor mij.
voor zit wel het ophangpunt van het blok, misschien moet die dan maar naar de cilinderkop verhuizen ofzo.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]

nja, als je hem andersom gaat zetten loop je wel te kutten met de desaxatie van je zuiger, en de spoelrichting in het carter die een rare hoek gaat moeten maken om je kanalen in te gaan.



Precies dat moet ik nog bekijken, dat van het desaxtie had ik al in een topic van Lude gelezen die met een soort gelijk project wilden starten.

Daarom gaat het blokje ook nooit in jubbega 2011 al af zijn.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ben je voorplan om een roterende inlaat erop te bouwen of ga je een inlaat op je carter maken aan de voorkant?

Wel zwaar vet project alleen is het wel slecht voor je portemonnee
Maarja is hobby dan mag het wel



gewoon membraan er voor op, niet meteen alles te moeilijk maken.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-6-2010 om 21:38 uur.
 
-simon- 16-6-2010 21:43 Print reply

Posts: 8211
yz80 of 85 cilinder dan zeker
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 16-6-2010 21:43 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
yz80 of 85 cilinder dan zeker


 
honda fryslan 16-6-2010 21:48 Print reply

Posts: 1914
tis een cilinder zonder powervalve zo te zien..

misschien is en ktm sx85 cilinder wel iets

als ik me ooit nog eens verveel wil ik dat eens proberen..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
De Schout 16-6-2010 21:50 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]





en dan als 'big-bore' of..
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda fryslan 16-6-2010 21:52 Print reply

Posts: 1914
beter doe je dan een lange slag..
heb je meer aan
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 16-6-2010 21:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
tis een cilinder zonder powervalve zo te zien..

misschien is en ktm sx85 cilinder wel iets

als ik me ooit nog eens verveel wil ik dat eens proberen..


Powervalve heb ik expres niet voor gekozen, anders wordt het te veel werk.
daarom viel een rm en kx cilinder ook wel zo'n beetje af (ktm had ik nog niet aan gedacht, maar die heeft geoof ik ook powervalve?).
volgens mij heeft een cr80 ook een carter inlaat cilinder maar die zijn geloof ik veel schaarser, daarom de keuze voor yamaha.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



en dan als 'big-bore' of..



Nog even kijken, was wel van plan om een langere slag te gebruiken en dan kijken hoe de staat van de wand is als ik er een heb.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
beter doe je dan een lange slag..
heb je meer aan


Was ook mijn idee.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-6-2010 om 21:54 uur.
 
honda fryslan 16-6-2010 22:03 Print reply

Posts: 1914
ktm heeft idd ook een powervalve..
hebben we ook op een puchblok..

zo'n cilinder met de slag die erbij hoort gaat zeker weten als een kanon!

als je bedenkt dat we met een puchblokje met een slag van 43mm al 7.7 rijden.. standaard heeft zo'n cilinder een slag van bijna 49mm!

powervalve kun je ook gewoon vastzetten en niet gebruiken..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse

Dit topic is 192627 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 80 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 79, 80, 81 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved