Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
|
Pagina 80 van 100
|
Dit topic is 192627 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
kenny77 |
16-6-2010 20:18 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Maakt mij niet uit hoor, al zou je mijn pijp doorslijpen en ertussen leggen, ik heb er heus wel vertrouwen in dat ik hem netjes afgelast terug krijg dan
Haha, nee dat zou ik niet doen.
Jouw uitlaat is nog heel.
dit is gewoon deze uitlaat wat daar ligt:
onderste.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
16-6-2010 21:22 |
|
kenny77 |
16-6-2010 21:23 |
 Posts: 29286 |
aan de achterkant is er geen plaatst voor een grote carburateur. :(
|
|
|
|
De Schout |
16-6-2010 21:24 |
Posts: 5327 |
dus toch geen cr80 cilinder er op?
maar wat dan wel, herken t niet echt
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
honda fryslan |
16-6-2010 21:25 |
 Posts: 1914 |
makkelijk uitlaat maken..
appie van laar heeft ook zo'n idee (superspecial)
wel moet je dan je inlaat op de voorkant van je blok maken of roterende inlaat..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Derbi-Olaf |
16-6-2010 21:25 |
 Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
aan de achterkant is er geen plaatst voor een grote carburateur. :(
nja, als je hem andersom gaat zetten loop je wel te kutten met de desaxatie van je zuiger, en de spoelrichting in het carter die een rare hoek gaat moeten maken om je kanalen in te gaan.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Tobias Verhoef |
16-6-2010 21:30 |
 Posts: 1832 |
Ben je voorplan om een roterende inlaat erop te bouwen of ga je een inlaat op je carter maken aan de voorkant?
Wel zwaar vet project alleen is het wel slecht voor je portemonnee
Maarja is hobby dan mag het wel
|
|
Nou het is duidelijk je brommer heeft last van olicumiteren impulsieve hyper impulsen heeft een kwardratische....???? |
|
kenny77 |
16-6-2010 21:37 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
dus toch geen cr80 cilinder er op?
maar wat dan wel, herken t niet echt
nee, vele zijn daarmee voor gegaan, van schie had het al in 2000 , dan is de lol er ook een beetje van af.
Ach een merk wat ik leuk vind laten we maar zeggen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
makkelijk uitlaat maken..
appie van laar heeft ook zo'n idee (superspecial)
wel moet je dan je inlaat op de voorkant van je blok maken of roterende inlaat..
Roterend gaat er niet komen, veels te ingewikkeld voor mij.
voor zit wel het ophangpunt van het blok, misschien moet die dan maar naar de cilinderkop verhuizen ofzo.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
nja, als je hem andersom gaat zetten loop je wel te kutten met de desaxatie van je zuiger, en de spoelrichting in het carter die een rare hoek gaat moeten maken om je kanalen in te gaan.
Precies dat moet ik nog bekijken, dat van het desaxtie had ik al in een topic van Lude gelezen die met een soort gelijk project wilden starten.
Daarom gaat het blokje ook nooit in jubbega 2011 al af zijn.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Tobias Verhoef
Ben je voorplan om een roterende inlaat erop te bouwen of ga je een inlaat op je carter maken aan de voorkant?
Wel zwaar vet project alleen is het wel slecht voor je portemonnee
Maarja is hobby dan mag het wel
gewoon membraan er voor op, niet meteen alles te moeilijk maken.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-6-2010 om 21:38 uur.
|
|
|
|
-simon- |
16-6-2010 21:43 |
 Posts: 8211 |
yz80 of 85 cilinder dan zeker
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
kenny77 |
16-6-2010 21:43 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: -simon-
yz80 of 85 cilinder dan zeker
|
|
|
|
honda fryslan |
16-6-2010 21:48 |
 Posts: 1914 |
tis een cilinder zonder powervalve zo te zien..
misschien is en ktm sx85 cilinder wel iets
als ik me ooit nog eens verveel wil ik dat eens proberen..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
De Schout |
16-6-2010 21:50 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
en dan als 'big-bore' of..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
honda fryslan |
16-6-2010 21:52 |
 Posts: 1914 |
beter doe je dan een lange slag..
heb je meer aan
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
kenny77 |
16-6-2010 21:53 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
tis een cilinder zonder powervalve zo te zien..
misschien is en ktm sx85 cilinder wel iets 
als ik me ooit nog eens verveel wil ik dat eens proberen..
Powervalve heb ik expres niet voor gekozen, anders wordt het te veel werk.
daarom viel een rm en kx cilinder ook wel zo'n beetje af (ktm had ik nog niet aan gedacht, maar die heeft geoof ik ook powervalve?).
volgens mij heeft een cr80 ook een carter inlaat cilinder maar die zijn geloof ik veel schaarser, daarom de keuze voor yamaha.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
en dan als 'big-bore' of..
Nog even kijken, was wel van plan om een langere slag te gebruiken en dan kijken hoe de staat van de wand is als ik er een heb.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
beter doe je dan een lange slag..
heb je meer aan
Was ook mijn idee.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 16-6-2010 om 21:54 uur.
|
|
|
|
honda fryslan |
16-6-2010 22:03 |
 Posts: 1914 |
ktm heeft idd ook een powervalve..
hebben we ook op een puchblok..
zo'n cilinder met de slag die erbij hoort gaat zeker weten als een kanon!
als je bedenkt dat we met een puchblokje met een slag van 43mm al 7.7 rijden.. standaard heeft zo'n cilinder een slag van bijna 49mm!
powervalve kun je ook gewoon vastzetten en niet gebruiken..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Dit topic is 192627 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 80 van 100
|
|