Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 79 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamahadt1986 28-5-2010 12:31 Print reply
Posts: 1713
dat is zeker wel leuk als ze niet kunnen zien wat voor cilinder het is.

opzich heb je daar wel gelijk in dat je de cr80 er best wel uit zou kunnen rijden als de spoelpoorten onder een andere hoek staan.
en je kunt het inderdaad vergelijken met en cr.

maar alsnog denk ik als je die crossmotorcilinder erop doet en het goed tuned.
dan haal je er toch meer uit.

zoals hierboven al gezegd werd zou ik het ook doen.
zo doe ik dat namelijk ook altijd zegmaar eerst alles eraf frezen en dan een plaat erop lassen.

werkt bij mij altijd het snelste.
ik zou zeggen maak die cilinder op een nsr50 blokje.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 28-5-2010 12:43 Print reply

Posts: 29286
Nah ik ga zeker verder met mijn huidige blokje, zit veels te veel werk in om alleen 1 run ermee te rijden.

En mijn vader wordt ook gek van mij met alle spullen die moeten worden gemaakt.
Plus dat de cilinder er niet 1 2 3 opzit, gaat toch weer erg veel werk in zitten.

En het vermogen verschil, tsja ik weet het niet, ik haal toch nooit het maximale uit de cilinders, dus zoveel zal het niet schelen.

Reden dat ns1 cilinder ook niet in de sprint wordt gebruikt, is ook wel logisch want niemand gaat zoveel werk doen aan een cilinder als er ook een te koop is wat een betere basis heeft.


 
yamahadt1986 29-5-2010 10:01 Print reply
Posts: 1713
ja daar heb je mischien wel een beetje gelijk in kenny.
daarom is het vaak ook leuker om met een langzamere cilinder er toch veel uit kunt gaan halen kwa pktjes enz.

dan een cilinder die sowiezo al snel is.
als je dat bedoelde???

opzich moet je dan maar mischien je vader minder lastig vallen en dan aan de baas van je pa vragen of je zelf ook eens wat dingen mag maken.
want opzich kun je zelf toch ook wel wat lassen?? of niet soms.

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 29-5-2010 12:39 Print reply

Posts: 29286
Ja zo ongeveer.

Nee lassen kan ik niet, omdat ik het ook nog nooit gedaan heb.
Naja wat geprobeerd, maar dat kan je niet lassen noemen.

Wilde toen met een lascursus mee doen op zijn werk, maar dat is op zaterdag en dan moet ik werken.
Achja ik leer het ooit nog wel.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 29-5-2010 om 12:39 uur.
 
yamahadt1986 29-5-2010 17:36 Print reply
Posts: 1713
goed idee dat je het dan maar eens moet leren

is altijd makkelijk en opzich als het apparaat al goed afgestelt staat dan is dat meestal al het halve werk.

tenminste bij mig.mag lassen dan hea
maar tiggen is toch iets anders natuurlijk


mischien moet je eens aan je vader wat les vragen


 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 29-5-2010 17:42 Print reply

Posts: 4605
Met las elektroden ("bagetten" is zeker moeilijk

Die hebben die neiging om vast te kleven.
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 29-5-2010 17:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
goed idee dat je het dan maar eens moet leren

is altijd makkelijk en opzich als het apparaat al goed afgestelt staat dan is dat meestal al het halve werk.

tenminste bij mig.mag lassen dan hea
maar tiggen is toch iets anders natuurlijk


mischien moet je eens aan je vader wat les vragen




Ja dat is waar.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Met las elektroden ("bagetten" is zeker moeilijk

Die hebben die neiging om vast te kleven.


Weet ik.
 
yamahadt1986 29-5-2010 18:06 Print reply
Posts: 1713
ja klopt maarja het leuke is dat ik dat meestal geen last van heb.
want daar heb ik vroeger mee leren lassen

bij me neefje thuis hadden ze alleenmaar elektroden
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 29-5-2010 18:09 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ja klopt maarja het leuke is dat ik dat meestal geen last van heb.
want daar heb ik vroeger mee leren lassen

bij me neefje thuis hadden ze alleenmaar elektroden


Bij ons thuis zitten we ook alleen maar met las elektroden, wel 2 lastposten.

1 op wissel spanning en 1 op gelijkspaning.
 
Vlaanderen vrij!
yamahadt1986 29-5-2010 18:22 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Bij ons thuis zitten we ook alleen maar met las elektroden, wel 2 lastposten.

1 op wissel spanning en 1 op gelijkspaning.


jep me neefje toen ook.

maar nu heeft die een ander las apparaat echt een super ding

een fronius
last donders moi
en heeft nu ook een tig apparaat maar die vind ik wat minder.
op mijn stage hebben ze ook fronius daar las ik ook altijd aluminium mee dat gaat echt donders mooi.
mig/mag en tig aluminium.

me neefje had eerst een CEA trouwens. zijn opzich ook niet verkeerd maar je kunt er werkelijkwaar geen uitlaat mee lassen.
is meer bedoeld om rolkooien in crossauto's te lassen en wat dingen voor de tractor.
zegmaar voor het lompere spul

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
BenjaminDG 29-5-2010 18:27 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


jep me neefje toen ook.

maar nu heeft die een ander las apparaat echt een super ding

een fronius
last donders moi
en heeft nu ook een tig apparaat maar die vind ik wat minder.
op mijn stage hebben ze ook fronius daar las ik ook altijd aluminium mee dat gaat echt donders mooi.
mig/mag en tig aluminium.

me neefje had eerst een CEA trouwens. zijn opzich ook niet verkeerd maar je kunt er werkelijkwaar geen uitlaat mee lassen.
is meer bedoeld om rolkooien in crossauto's te lassen en wat dingen voor de tractor.
zegmaar voor het lompere spul



Idd, ik probeerde mijn benzine tank (1mm) te lassen met laselektroden maar dat lukte niet echt
 
Vlaanderen vrij!
kenny77 16-6-2010 20:04 Print reply

Posts: 29286
Als het goed is Jubbega 2012 (heeeeel misschien genemuiden 2011) een "nieuw" blokje.
Eerst nog zeker 1 (goede) wedstrijd met het huidige blok rijden, anders is het jammer van het vele werk.

Wordt dan wat anders als het huidige blokje.
Uitlaat zal dan zo lopen:



(weten misschien sommige al welke kant het op zal gaan)
Nee er komt geen am6 of derbi cilinder op.

Maar zo een:



Hoop dat het financieel allemaal gaat lukken , daarom zeg ik er nu ook niet veel meer over dan dit, volgende update ervan komt wel als alle onderdelen binnen zijn en als er aan begonnen is.
Dan pas weet ik zeker dat het er komt.

Is btw voor gewoon weer voor de pro-stock.
 
Niek de Wildt 16-6-2010 20:08 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als het goed is Jubbega 2012 (heeeeel misschien genemuiden 2011) een "nieuw" blokje.
Eerst nog zeker 1 (goede) wedstrijd met het huidige blok rijden, anders is het jammer van het vele werk.

Wordt dan wat anders als het huidige blokje.
Uitlaat zal dan zo lopen:

afbeelding

(weten misschien sommige al welke kant het op zal gaan)
Nee er komt geen am6 of derbi cilinder op.

Maar zo een:

afbeelding

Hoop dat het financieel allemaal gaat lukken , daarom zeg ik er nu ook niet veel meer over dan dit, volgende update ervan komt wel als alle onderdelen binnen zijn en als er aan begonnen is.
Dan pas weet ik zeker dat het er komt.

Is btw voor gewoon weer voor de pro-stock.


Welke pijp heb je der daar tussen liggen?

 
kenny77 16-6-2010 20:15 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


Welke pijp heb je der daar tussen liggen?



Niet jouw uitlaat.

nsr50 uitlaatje.
 
Niek de Wildt 16-6-2010 20:16 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Niet jouw uitlaat.

nsr50 uitlaatje.


Maakt mij niet uit hoor, al zou je mijn pijp doorslijpen en ertussen leggen, ik heb er heus wel vertrouwen in dat ik hem netjes afgelast terug krijg dan
 

Dit topic is 192630 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 79 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 78, 79, 80 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved