Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1019 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 78 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Marcooow 27-5-2010 21:55 Print reply

Posts: 5713
mooi cilindertje
 
faster than a bullet!
-simon- 27-5-2010 21:57 Print reply

Posts: 8211
riwa is ook een best bekende tuner is de crosswereld volgens mij. hier in nl dan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
kenny77 27-5-2010 22:00 Print reply

Posts: 29286
Alleen lijken me de poorten nog standaard.
Vond ik ook al vreemd.

Alleen de aux poorten lijken iets te zijn aangepast.
 
honda fryslan 27-5-2010 23:02 Print reply

Posts: 1914
de afwerking is anders ook een stuk beter als origineel..

als ik het zo op de foto kan zien zitten deze poorten er erg strak in..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
kenny77 27-5-2010 23:16 Print reply

Posts: 29286
lijkt er inderdaad wel op.
 
De Schout 27-5-2010 23:31 Print reply
Posts: 5327
mooi cilindertje, dat word dus nog een carter oplassen?

deze is trouwens 46mm boring zeker of?
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 27-5-2010 23:34 Print reply

Posts: 29286
Dat vraag ik de eerst komende tijd maar niet aan mijn vader.
Wordt gek van mij.

is inderdaad boring 46.

jammer dat de tapeindes anders staan, anders had hij weel redelijk makkelijk op mijn huidige blok gepast, als ik een andere slag krukas had.
 
StefanB 27-5-2010 23:42 Print reply

Posts: 2591
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Dat vraag ik de eerst komende tijd maar niet aan mijn vader.
Wordt gek van mij.

is inderdaad boring 46.

jammer dat de tapeindes anders staan, anders had hij weel redelijk makkelijk op mijn huidige blok gepast, als ik een andere slag krukas had.


paar tap eindes verplaatsen is toch niet zon probleem? die carters zijn beetje kloterig op te lassen, maar als je het goed ontvet is het best te doen.
 
E24 M30b35@GT3576
kenny77 27-5-2010 23:44 Print reply

Posts: 29286
kan inderdaad wel, maar die komen door mijn huidige tapeindes te lopen.
Dan zou ik de cilinder wat er nu op zit niet meer kunnen gebruiken.
Vind ik ook jammer.

De huidige carters zijn ook opgelast.
 
De Schout 27-5-2010 23:48 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanB
[...]


paar tap eindes verplaatsen is toch niet zon probleem? die carters zijn beetje kloterig op te lassen, maar als je het goed ontvet is het best te doen.



als de tapeinden het zelfde staan als van een 84er cr80 moet je er hier en daar nog flink wat materiaal bijklodderen
tapeind komt ook door een boutje waar het blok mee dicht zit enzo.

heb hier nog halfaangepaste nsr carters liggen voor een 84 cilinder , maar dat ligt voorlopig stil op mijn alu laskunsten/tijdgebrek van m'n pa.
 
tune tweak fiddle bang bummer
Kurzel 27-5-2010 23:48 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
kan inderdaad wel, maar die komen door mijn huidige tapeindes te lopen.
Dan zou ik de cilinder wat er nu op zit niet meer kunnen gebruiken.
Vind ik ook jammer.

De huidige carters zijn ook opgelast.

nieuwe carters scoren dus

 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
kenny77 27-5-2010 23:53 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



als de tapeinden het zelfde staan als van een 84er cr80 moet je er hier en daar nog flink wat materiaal bijklodderen
tapeind komt ook door een boutje waar het blok mee dicht zit enzo.

heb hier nog halfaangepaste nsr carters liggen voor een 84 cilinder , maar dat ligt voorlopig stil op mijn alu laskunsten/tijdgebrek van m'n pa.


zo'n 84 cr cilinder is ook mooi, staat geloof ik nog een op marktplaats.

nsr50 met cr80 cilinder, weet niet zeker welk bouwjaar, maar wel iets ouders als mijn cr cilinder.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kurzel
[...]

nieuwe carters scoren dus




wie weet komt dat er nog eens van.
 
honda fryslan 28-5-2010 10:56 Print reply

Posts: 1914
als je weer nieuwe carters gaat aanpassen zou ik op de manier doen zoals ik mijn cr125 cilinder op m'n mb blok gemaakt heb..

carters affrezen, alu plaat er op lassen en op de juiste hoogte maken..

op deze manier heb je meer "vlees" om de spoelers er mooi in te maken plus dat je de tapeindes er mooi in kunt maken zonder dat je half in de oude gaten zit te knoeien..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
yamahadt1986 28-5-2010 11:03 Print reply
Posts: 1713
ik zou zeggen kenny bouw die cilinder erop.
mischien wel leuk om dan een ander blokje erbij te zoeken.
dan hoef je je andere motorblokje niet te verkloten

gaat iniedergeval harder dan je huidige setup van nu denk ik.

ik heb dat ook altijd als je het niet nodig hebt dan loop je er tegenaan.
en daar heb ik wel zo'n hekel aan omdat je dan al met wat anders bezig bent

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 28-5-2010 11:33 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
als je weer nieuwe carters gaat aanpassen zou ik op de manier doen zoals ik mijn cr125 cilinder op m'n mb blok gemaakt heb..

carters affrezen, alu plaat er op lassen en op de juiste hoogte maken..

op deze manier heb je meer "vlees" om de spoelers er mooi in te maken plus dat je de tapeindes er mooi in kunt maken zonder dat je half in de oude gaten zit te knoeien..


Dat zou inderdaad ook een goede manier zijn.
Hoeft er ook niet zo veel worden gelast als het huidige blok.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik zou zeggen kenny bouw die cilinder erop.
mischien wel leuk om dan een ander blokje erbij te zoeken.
dan hoef je je andere motorblokje niet te verkloten

gaat iniedergeval harder dan je huidige setup van nu denk ik.

ik heb dat ook altijd als je het niet nodig hebt dan loop je er tegenaan.
en daar heb ik wel zo'n hekel aan omdat je dan al met wat anders bezig bent

gr peter


In ieder geval harder, zou ik niet meteen zeggen hoor.

Eingste grote verschil zijn de aux poorten en de nette afwerking.
Poorten in de NS1 cilinder zijn tot nu toe groter (wil ook niks zeggen)

Maar als de poorten in de ns1 cilinder onder fatsoenlijke hoeken worden gezet. (kan ik mooi afkijken van de cr80) zal er niet veel verschil in zitten gok ik.

Aangezien het blokje dit jaar zeker nog goede verwachtingen bied.
En ik vond het ook leuk dat in Jubbega niemand raden welke cilinder ik erop had (mensen die brommerforum niet keken dan)


 

Dit topic is 192631 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 78 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 77, 78, 79 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved