Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
|
Pagina 77 van 100
|
Dit topic is 192632 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Niek de Wildt |
14-5-2010 22:09 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
@ Niek
Zuiger speling weet ik helaas niet.
Enigste wat ik heb op gemeten was de slot speling 0.15mm
Maar daar is niks van af te lijden lijkt me.
minimale schaden boven op , paar minischule putjes, maar dat zou ook nog kunnen komen dat ik zonder filter rij?
Alle modder en zand wordt regel recht de carburateur in geschoten.
(dat hing ook allemaal op en in de kelk)
Volgend jaar wordt dit beter afgeschermd.
Oke dan ga ik volgend jaar proberen hem kouder te krijgen.
Of niet meer te lang warm draaien. (thermostaat is er al uit)
Gelukkig geen scheuren, eerst dacht ik dat de uitlaatspijl gescheurd was, maar dat was gelukkig wat olie/benzine.
Misschien ook een idee om voor volgend jaar 2 gaatjes in de zuiger te boren?
ik had nu alleen maar een boor die net iets dunner als de spijl was en had het risico ook niet meer genomen om net naast de spijl uit te komen.
of de cilinder vervormt is kan ik niet zeggen, daar heb ik de meet apparatuur niet voor.
epoxi rond om de alu adapterplaat is precies op de lijn van de adapterplaat een beetje gaan scheuren.
ik denk omdat ik het te zeer heb afgescheurd om beter te laten ogen.
volgend jaar beter erom heen smeren.
testbank run zal er helaas niet meer met jouw uitlaat gebeuren.
Aangezien ik geen geld heb voor een nieuwe zuiger en de levertijd hiervan ook een paar weken is, en ik wil zorgen dat de spullen van jou weer zo snel mogelijk in orden zijn zodat deze weer terug naar jou toe kunnen. 
Maar aangezien de uitlaat na wordt gemaakt , blijft dat dicht in de buurt zitten.
@ Wout
Dit was ook mijn eerste gedachten toen ik de streep over was.
Dat jij het zelfde mee hebt gemaakt.
Hoezo vind je het appart dat ik nog met 2 zuiger veren kon rijden?
Ophoogplaat is iets dikker , maar dat komt omdat mijn carter al wat lager als origineel was.
@ Sietse
Is een beetje slecht te zien op de foto's maar hij heeft door de hele cilinder wel wat geraakt.
Maar inderdaad op de uitlaatspijl het diepste.
aan de start was de temp 69 graden (laatste keer dat ik keek, zou dus ook 73 graden kunnen zijn, toen ik eenmaal goed stond)
En na de streep toen ik weer stil stond 87 graden en daar is het bij gebleven.
Edit: ben wel blij dat het een mooie warmloper is Niek.
Tenminste nog wat goeds eraan.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 20:51 uur.
Ik zou niet gaan voor de "korter warmrijden manier" je wil juist dat alle onderdelen op temperatuur zijn, anders heb je bijv dat het drijfwerk nog pislauw is.
Ook is het lastig om dit uit te timen, dus gewoon niet doen.
Kun je meteen gebruik maken van een electrisch waterpompje, win je ook weer vermogen mee.
Ovaalheid en conischiteit kun je meten met een meetklokje in een boorkop en cilinder op het bed van een freesbank.
Bewerk de spoelers van je cilinder even binnenkort, en stuur dan je cilinder maar even mee met mijn zooi voordat je hem laat honen, dan straal ik ze wel even (dan hoef ik de wand namelijk niet af te plakken, en kan ik dus ook vanuit de cilinder de spoelers stralen wat het beste werkt) want dat maakt een enorm verschil ipv zitten kutten terwijl je er niet bij kan met gereedschap.
Verder zou ik dus de uitlaatspijl iets terugleggen, 2 gaatjes in de zuiger boren, cilinder netjes boren en honen zodat de cilinder rond is, de koeling aanpakken en zelf een zuigerspeling uitzoeken, dan loopt dat zooitje niet meer warm hoor.
Even iets anders? hoe rijk smeer je?
Ik heb meerdere artikelen waar getest wordt wat voor invloed smering op het vermogen heeft, en daar kwam zelfs uit dat 15:1 het meeste vermogen gaf, maar daarbij werd de bougie wel erg vet, dus raadde ze voor topvermogen 20:1 aan.
Dus als je 25:1 smeerd dan zit je zeker veilig.
Er is geen haast voor mijn spullen hoor, doe maar rustig aan, dat doe ik ook
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-5-2010 om 22:10 uur.
|
|
|
|
kenny77 |
14-5-2010 22:35 |
 Posts: 29286 |
mhh, ik ben dit jaar juist weer van elektrische waterpomp afgestapt omdat ik te veel gedoe vond.
zat ook gewoon weer een kick starter op.
zo'n meet klokje heb ik niet, maar de cilinder wordt weer opgeboord dus dat komt allemaal goed.
ik zal wel even kijken of ik de cilinder dan al klaar heb.
Is natuurlijk wel zo netjes als ik het weer snel terug stuur.
ik smeerde 1:40.
ik zal het in gedachten houden.
|
|
|
|
De Schout |
14-5-2010 23:01 |
Posts: 5327 |
2 zuigerveren lukte mij net niet toen. het slotje van de onderste veer kwam net uit in de inlaatpoort. dat was met mbx carters, 2mm spacer met aan weerskanten een pakking, mbx cilinder met onveranderde inlaatpoort en zo'n zelfde wiseco zuiger.
verder verwacht ik niet dat je met je cilinder al naar de volgende overmaat moet. als ze de opgegeven speling aangehouden hebben en je naar de speling zou gaan die ik toen ook gebruikte (0.07mm) dan zou er 2 a 3 hondersten uit de cilinder mogen. lijkt me voldoende om het weer netjes te krijgen als ik de foto's zo inschat. nu weet ik wel dat het spul allemaal niet zo zeldzaam is, maar toch vind ik onnodige overmaten zonde.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
14-5-2010 23:11 |
 Posts: 29286 |
oei daar zeg je wat.
Had ik niet eens rekening mee gehouden.
Ik heb net even gekeken als ik de zuiger gelijk zet met de uitlaatpoort dan zie ik net de zuigerveer zitten in de poorten onder de boost poort.
Gelukkig lopen deze best schuin weg en zie je net een rand van zo'n 0.2mm zitten van de zuigerveer in het midden van de 2 poorten.
Gelukkig komt het slotje er niet in uit.
Heb ik mazzel gehad.
In de uitlaatpoort spijl zit wel een redelijk diepe veeg , denk niet dat hij dan eruit is.
Maar ik zit ook pas op 49.5mm, dus ik kan nog wel een paar overmaatjes.
|
|
|
|
De Schout |
14-5-2010 23:25 |
Posts: 5327 |
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
14-5-2010 23:28 |
 Posts: 29286 |
Bedankt voor de gegevens!
Deze had ik niet.
precies, ik had nog een boor van 2.5mm , maar ik durfde het ook niet aan.
Achteraf was het niet erg geweest.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
14-5-2010 23:47 |
|
kenny77 |
14-5-2010 23:52 |
 Posts: 29286 |
dan moet hij nog eens 4 of 5 keer warm/vast lopen.
ik denk dat ik dan al bank roet ben en geen zin meer erin heb.
nee zo'n wandje van 300 euro kan ik helaas niet betalen.
Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 23:53 uur.
|
|
|
|
De Schout |
15-5-2010 0:11 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Plus dat je niet zeker weet of de cilinder netjes qua vorm is, en daar ben je dan ook vanaf als je hem eventjes boort.
En na de laatste overmaat zet jij er natuurlijk ook een Ferroseal (nicasil voor gietijzeren cilinder) wand in hè
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-5-2010 om 23:49 uur.
als je hem hoond met een y-serie naald is de cil 100% rond. recht hangt af van degene die er mee werkt.
zou jij trouwens serieus voordelen zien in een ferroseal wand voor deze toepassing?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Niek de Wildt |
15-5-2010 0:14 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]
als je hem hoond met een y-serie naald is de cil 100% rond. recht hangt af van degene die er mee werkt.
zou jij trouwens serieus voordelen zien in een ferroseal wand voor deze toepassing?
Ik heb er een in me MBX sprint cilinder liggen, kan met aanzienlijk kleinere zuigerspeling rijden, en spijltjes veel smaller gemaakt.
En bijzaak, de hoonsporen blijven mooier zitten en komt geen inrijden bij kijken.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-5-2010 om 0:17 uur.
|
|
|
|
De Schout |
15-5-2010 1:05 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]
Ik heb er een in me MBX sprint cilinder liggen, kan met aanzienlijk kleinere zuigerspeling rijden, en spijltjes veel smaller gemaakt.
En bijzaak, de hoonsporen blijven mooier zitten en komt geen inrijden bij kijken.
Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-5-2010 om 0:17 uur.
het is minder slijtage gevoellig, dat wel maar voor die paar honderd meter per jaar?
kleinere zuigerspeling lijkt me niet door de wand komen. eerder door een ander materiaal zuiger wat je er bij gebruikt ofzo. of kun je dat onderbouwen?
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Rampoon |
24-5-2010 23:44 |
 Posts: 108 |
hej,
mooi project maar ik heb een vraag. Wat voor zuiger gebruik jij? zal waarschijnlijk niet de originele zijn.
mvg rampoon
|
|
Live and let die |
|
kenny77 |
24-5-2010 23:46 |
 Posts: 29286 |
wiseco van een cr80 elsinore.
|
|
|
|
De Schout |
25-5-2010 1:29 |
Posts: 5327 |
toevallig al de kans gezien om je cilinder en zuiger op te laten meten? ben benieuwd naar de speling die die had
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
kenny77 |
27-5-2010 21:53 |
 Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: De Schout
toevallig al de kans gezien om je cilinder en zuiger op te laten meten? ben benieuwd naar de speling die die had
Nee nog niet gedaan, misschien als ik tijd heb ga ik zaterdag even langs de brommerwinkel.
Ik kon me zelf toch niet beheersen om weer eens wat te kopen.
zo vaak op internet naar een cr80 cilinder gekeken, maar dan weet je nog net niks.
tsja wat doe je dan, dan koop je er een.
hij kwam aardig vies binnen, ook heeft die een vastloper'tje aan de uitlaat zijde gehad, ik dacht eerst dat de wand eruit lag, maar bleek gewoon wat zuiger resten te zijn.
en na een poets beurtje kwam er toch nog een heel net cilinder'tje onder vandaan.
Was eigenlijk mijn idee van 5 jaar geleden om deze cilinder op het nsr50 blok te krijgen.
Lang gezocht toen , maar niks voor een leuke prijs gevonden.
En zo zie je maar weer, als je het niet meer nodig hebt, loop je er tegen aan voor een prikkie.
Opzich ziet het cilindertje er grappig uit, nog niet zo'n spannende poorten, maar zitten er wel netjes in.
De aux poorten zijn daar en tegen wel best groot.

wat sporen bij de uitlaat poort, maar met een "poets beurtje" moet dat wel netjes te maken zijn denk ik.
wie weet krijgt het idee van 5 jaar geleden dan toch nog ooit een staartje.
|
|
|
|
Dit topic is 192632 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 77 van 100
|
|