Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 962 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 76 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192633 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 9-5-2010 19:32 Print reply

Posts: 2356
ziet er allemaal weer leuk uit, had ik maar zo'n pa die er ook intresse in had. Op het filmpje klinkt het wel lekker! Nu maar hopen dat je menbraan knutsel werkje het houd
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
BenjaminDG 9-5-2010 20:01 Print reply

Posts: 4605
ziet er al goed uit, welk materiaal heb je gebruikt om dat membraan aan je cilinder te kleven


 
Vlaanderen vrij!
kenny77 9-5-2010 20:08 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JB1
[...]


Omdat ik nog steeds op mijn proma 80-125 pijp wacht :P
En hij staat nu al een week stil, en het begon heel erg te kriebelen....


Mhh dat ken ik wel.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
ziet er allemaal weer leuk uit, had ik maar zo'n pa die er ook intresse in had. Op het filmpje klinkt het wel lekker! Nu maar hopen dat je menbraan knutsel werkje het houd


Dat hoop ik ook.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
ziet er al goed uit, welk materiaal heb je gebruikt om dat membraan aan je cilinder te kleven





Membraan zit aan een alu adapter vast, voor de rest zit er kneed baar metaal omheen gesmeerd.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 9-5-2010 om 20:18 uur.
 
kenny77 10-5-2010 23:51 Print reply

Posts: 29286
nog het filmpje wat ik gister niet geladen kreeg : http://www.youtube.com/watch?v=DfpI3jQ7rAg
 
honda-mbx 11-5-2010 0:03 Print reply

Posts: 1688
netjes kenny!
loopt die van je vader nu harder?
 
ik vlam je..
kenny77 11-5-2010 0:11 Print reply

Posts: 29286
ik deed hier de start ook nog niet goed.

maar wat we tegen elkaar hebben gereden was hij wel sneller.

daar starte ik nog met slippende koppeling en beide benen aan de grond.
, maar door de zit positie kon ik niet optijd schakelen en met slippende koppeling viel hij na 2~3m terug en begon te stotteren.

Daardoor kwam ik niet meer bij en reed mijn vader van me weg.
Naderhand de start anders gedaan en ging het een stuk beter.

wie sneller is op de 150 m weten we niet.
 
Niek de Wildt 13-5-2010 17:26 Print reply
Posts: 7168
en? en? en?
 
De Schout 14-5-2010 11:19 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Zo ik ben ook net weer thuis.

Mijn brommer reed 3 keer kut.
en ik kan volgens mij nu ook wel weer een nieuwe zuiger gebruiken.

Maar dat mocht de pret niet drukken, zonder een brommer die goed liep , heb ik me toch nog goed vermaakt.
Weer een paar mensen gesproken, ook altijd leuk.

Zal vanavond wel even een verhaaltje typen en de foto's / filmpje's laden.



heb je em kapot gemaakt
 
tune tweak fiddle bang bummer
kenny77 14-5-2010 12:57 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
en? en? en?


is niks geworden.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: De Schout
[...]



heb je em kapot gemaakt



Zeker wel.


Mijn verhaaltje dan maar.

Gisteren waren we wat laat vertrokken , 6:30, maar waren gelukkig wel nog optijd daar.
Toen we binnen kwamen reed ik ons meteen vast met de auto.
Maar door behulpzame mensen kwam dat weer helemaal goed.

Naderhand plekje uit gezocht, kregen we ook nog goede hulp van Keiji om alles uit te laden en op te bouwen.




Daarna na de keuring gegaan.



3 sec later was hij goed gekeurd.





Er moest nog wat gesleuteld worden



Opstellen voor de start, met 2 takt walm.





En maar wachten.



De ondergrond om naar de start te komen





Sommige mensen losten dit zo op




nog meer wachten



En ja eindelijk mochten we dan weer iets verder.





Mijn vader ging eerder als mij, jammer genoeg moest hij de eerste run alleen starten.

Mijn eerste run tegen de mertrakit pro-stocker



Ik had nog geen idee verder hoe de brommer zou rijden, ook de koppeling was wat vreemd (avond van te voren een andere hendel erop gezet omdat de oude door midden brak ).
Maarja dan sta je daar en probeer je maar het beste van te maken.

Tot mijn verbazing, had ik eens een keertje een redelijke start (reactie tijd was 0.198 vorig jaar 0.3).

En bleef de eerste paar meters geloof ik ook nog wel in de buurt van de tegenstander.
Maar toen in de 2 of de 3 (weet ik als niet meer) begon hij vreselijk te sputteren en toen was het toch al verkeken.

Dus koppeling in en maar de halve baan in de vrij uit laten rollen.
een teleurstelling dus, omdat hij thuis toch wel een stuk beter liep (ook een klein beetje stotteren maar niet zo extreem)

Dus een tijd van 11 nogwat sec en 49 km/h

De twv van mijn vader bleek toch wat zwaar, hij had een ander tandwiel mee genomen , maar daarvan kwamen de gaatjes in het plaatje niet overeen.

Gelukkig mochten we een tandwiel lenen van Sietse!
Dat was erg fijn.

Moest er weer gesleuteld worden.



Op een gegeven moment een hoop volk om de brommers.
Naar mijn weten gaven we niks gratis weg.



Vol goede moed naar de 2 de run, met nu in gedachten om bij die van mij eerder te schakelen en met het gas dicht tussen de versnellingen.

Mijn vader moest weer eerder als mij en tegen de 4 takker.

filmpie: http://www.youtube.com/watch?v=rjmHsG6FH7Y

Die van papa liep al beter als de eerste run, maar toch nog net niet zo snel als voor gaande jaren, ik denk dat het vooral aan de gebrek van tijd heeft gelegen en niet goed afgesteld is kunnen worden.
Want hij liep wel veel beter in de toeren als voorgaande jaren.

Een tijd van 9.3 sec.

Ook hoorde Sietse dat de koppeling wat slipten (wel een goed teken , want dat had hij nog nooit last van gehad)

Daar na moest ik weer starten, ook de tip van Sietse aangenomen om eerst een kleine burnout te maken zodat de motor wat door kon spoelen.

filmpie: http://www.youtube.c...&feature=channel

De start ging weer lekker naar mijn gevoel en begon uit te lopen op de tegenstander, maar toen begon hij weer te sputteren en moeilijk te doen. (als je goed luistert hoor je dit ook net voor het einde op het filmpje)
En viel die weer helemaal terug en werd ik ingehaald door de tegenstander.

Omdat het de laatste run was, gewoon weer verder geschakeld en begon ik naar mijn gevoel weer een klein beetje in te lopen (kan het ook mis hebben)

Maar toen gebeurde het, zo'n 25 meter ofzo voor de start blokkeerde het achterwiel, dus ik denk dat het een vast/warm loper was.

Mijn gezicht als de dure zuiger net naar de flisten is geholpen



Kan er gelukkig nog om lachen.
(al baalden ik 20sec ervoor wel flink. )

Al met al eindigde de dag dus in 9.6 sec (3 tiende langzamer als vorig jaar) en 72 km/h op de eindstreep.

Maargoed voor de rest was het zeker geslaagd en heb me net als vorig jaar zeer goed vermaakt.

De brommer reed de kleine meters vanaf de start zeker lekker, het was echt een makkelijke brommer geworden.
Beetje gas , koppeling in 1 keer laten en je ging rustig op weg.
Weet nu ook wel dat er wel wat potentie in de setup combinatie zit.
Dus volgend jaar beter en dadelijk eens de schade opnemen.

Zo nog 2 foto's hoe ze bij jubbega erbij stonden en dan houd ik het voor nu weer voor gezien.
(vanavond de foto's en filmpje's laden van de andere rijder, al zijn er dat helaas niet zo veel)







Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 13:01 uur.
 
kenny77 14-5-2010 16:39 Print reply

Posts: 29286
edit: foto's vergeten.






















iemand een idee waarom?

Tapeindes niet met een moment sleutel aangedraaid, maar stonden zeker wel losser als vorig jaar.
squishband liep gelijk met de zuiger op en squish was 0.69.

Zondag zeker een 1 uur of iets meer met het ding gereden, gewoon ieders keer vol door trekken , maar wel maar op een 75m.

Sproeier stond naar mijn idee nog iets te rijk.

Stotterde bij het testrijden wat in de hogere toeren.
Met het test rijden heeft hij geen krip gegeven, en heeft de hele tijd mooi gelopen en gestart.

Met het warm laten draaien eerste run was hij iets van 80 graden aan de start (bij de eindstreep ook) , toen maar iets van 75m gereden.

2 de run was hij 69 graden aan de start, run met horten en stoten uit gereden en toen ik op de temperatuur meter keek was deze gestegen naar 87 graden.

Het ding was uiteraard niet in gereden.

Misschien dat de zuiger speling toch wat te krap is geweest?

Hij heeft de hele cilinderwand wel mee gepakt

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 16:44 uur.
 
Niek de Wildt 14-5-2010 17:14 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
edit: foto's vergeten.

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding

afbeelding




iemand een idee waarom?

Tapeindes niet met een moment sleutel aangedraaid, maar stonden zeker wel losser als vorig jaar.
squishband liep gelijk met de zuiger op en squish was 0.69.

Zondag zeker een 1 uur of iets meer met het ding gereden, gewoon ieders keer vol door trekken , maar wel maar op een 75m.

Sproeier stond naar mijn idee nog iets te rijk.

Stotterde bij het testrijden wat in de hogere toeren.
Met het test rijden heeft hij geen krip gegeven, en heeft de hele tijd mooi gelopen en gestart.

Met het warm laten draaien eerste run was hij iets van 80 graden aan de start (bij de eindstreep ook) , toen maar iets van 75m gereden.

2 de run was hij 69 graden aan de start, run met horten en stoten uit gereden en toen ik op de temperatuur meter keek was deze gestegen naar 87 graden.

Het ding was uiteraard niet in gereden.

Misschien dat de zuiger speling toch wat te krap is geweest?

Hij heeft de hele cilinderwand wel mee gepakt

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 16:44 uur.


Wees blij dat hij de hele wand heeft meegepakt, als hij op 1 punt pakt is het meteen zo diep

Squish is perfect dus dat zal het niet zijn geweest, verder geen schade ook aan de kop en zuigertop?
Overigens mag hij wel wat kouder lopen hoor 65graden is een mooie temperatuur voor goed vermogen en loopeigenschappen.
Maar dat zal hier het probleem niet echt zijn geweest, het maakte het hoogstens wat makkelijker om warm te lopen.

Verder cilinder geinspecteerd of er geen scheurtjes zitten tussen de poorten oid?

Dus dan rest mij de vraag: wat was de zuigerspeling?

Verder cilinder verder nog conisch en/of ovaal?

uitlaatspijl mag waarschijnlijk ook wel wat terug worden gelegt, maar dat is verder hier niet de oorzaak geweest hoor.

En een klein beetje inrijden kan ook geen kwaad.

Toch wel een beetje een geluk bij een ongeluk dat het zoon mooi warmlopertje is geweest.

ff wat anders, hoe hield je "membraanhuis" (als je het zo mag noemen) het?

Wanneer komt een testbank run met je cilinder etc weer op orde?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 14-5-2010 om 17:31 uur.
 
De Schout 14-5-2010 18:16 Print reply
Posts: 5327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77





iemand een idee waarom?

Tapeindes niet met een moment sleutel aangedraaid, maar stonden zeker wel losser als vorig jaar.
squishband liep gelijk met de zuiger op en squish was 0.69.

Zondag zeker een 1 uur of iets meer met het ding gereden, gewoon ieders keer vol door trekken , maar wel maar op een 75m.

Sproeier stond naar mijn idee nog iets te rijk.

Stotterde bij het testrijden wat in de hogere toeren.
Met het test rijden heeft hij geen krip gegeven, en heeft de hele tijd mooi gelopen en gestart.

Met het warm laten draaien eerste run was hij iets van 80 graden aan de start (bij de eindstreep ook) , toen maar iets van 75m gereden.

2 de run was hij 69 graden aan de start, run met horten en stoten uit gereden en toen ik op de temperatuur meter keek was deze gestegen naar 87 graden.

Het ding was uiteraard niet in gereden.

Misschien dat de zuiger speling toch wat te krap is geweest?

Hij heeft de hele cilinderwand wel mee gepakt

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 16:44 uur.



kenny, dit komt me allemaal heeel erg bekend voor. dit is ook precies waar ik bang voor was

kort stukje gas erop geen probleem, wat langer open houden en het achterwiel vast, met redelijk veilige afstelling allemaal.

en die knijpplekken net naast de zuigerpen duid naar mijn mening echt op een gebrek aan speling.


edit: zit eens even foto's terug te kijken en je hebt ook een ophoogplaat van 2mm zo te zien? dan vind ik het appart dat je nog met 2 zuigerveren kon rijden

Dit bericht is gewijzigd door De Schout op 14-5-2010 om 19:15 uur.
 
tune tweak fiddle bang bummer
honda-mbx 14-5-2010 18:51 Print reply

Posts: 1688
Ik denk dat hij is warm gelopen op de spijl, wel goed warm gedraaid? wat was de temp @ rijden?
 
ik vlam je..
Niek de Wildt 14-5-2010 19:01 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
Ik denk dat hij is warm gelopen op de spijl, wel goed warm gedraaid? wat was de temp @ rijden?


Hij heeft rondom geklemt, dus ik denk eerder dat het een gevolg dan een oorzaak is.
Temp was rond de 85 zei kenny.

Als kenny nou even de zuigerspeling plaatst, want ik denk net als Schout aan een te kleine zuigerspeling met wat andere factoren (zoals bijv de circa 20graden te hoge koelwatertemp.) die het alleen maar makkelijker maakte om vast te gaan zitten.

 
kenny77 14-5-2010 20:39 Print reply

Posts: 29286
@ Niek

Zuiger speling weet ik helaas niet.
Enigste wat ik heb op gemeten was de slot speling 0.15mm
Maar daar is niks van af te lijden lijkt me.

minimale schaden boven op , paar minischule putjes, maar dat zou ook nog kunnen komen dat ik zonder filter rij?
Alle modder en zand wordt regel recht de carburateur in geschoten.
(dat hing ook allemaal op en in de kelk)

Volgend jaar wordt dit beter afgeschermd.

Oke dan ga ik volgend jaar proberen hem kouder te krijgen.
Of niet meer te lang warm draaien. (thermostaat is er al uit)

Gelukkig geen scheuren, eerst dacht ik dat de uitlaatspijl gescheurd was, maar dat was gelukkig wat olie/benzine.

Misschien ook een idee om voor volgend jaar 2 gaatjes in de zuiger te boren?
ik had nu alleen maar een boor die net iets dunner als de spijl was en had het risico ook niet meer genomen om net naast de spijl uit te komen.
of de cilinder vervormt is kan ik niet zeggen, daar heb ik de meet apparatuur niet voor.

epoxi rond om de alu adapterplaat is precies op de lijn van de adapterplaat een beetje gaan scheuren.
ik denk omdat ik het te zeer heb afgescheurd om beter te laten ogen.

volgend jaar beter erom heen smeren.

testbank run zal er helaas niet meer met jouw uitlaat gebeuren.

Aangezien ik geen geld heb voor een nieuwe zuiger en de levertijd hiervan ook een paar weken is, en ik wil zorgen dat de spullen van jou weer zo snel mogelijk in orden zijn zodat deze weer terug naar jou toe kunnen.
Maar aangezien de uitlaat na wordt gemaakt , blijft dat dicht in de buurt zitten.

@ Wout

Dit was ook mijn eerste gedachten toen ik de streep over was.
Dat jij het zelfde mee hebt gemaakt.

Hoezo vind je het appart dat ik nog met 2 zuiger veren kon rijden?
Ophoogplaat is iets dikker , maar dat komt omdat mijn carter al wat lager als origineel was.

@ Sietse

Is een beetje slecht te zien op de foto's maar hij heeft door de hele cilinder wel wat geraakt.
Maar inderdaad op de uitlaatspijl het diepste.

aan de start was de temp 69 graden (laatste keer dat ik keek, zou dus ook 73 graden kunnen zijn, toen ik eenmaal goed stond)

En na de streep toen ik weer stil stond 87 graden en daar is het bij gebleven.

Edit: ben wel blij dat het een mooie warmloper is Niek.
Tenminste nog wat goeds eraan.



Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 14-5-2010 om 20:51 uur.
 

Dit topic is 192633 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 76 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 75, 76, 77 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved