Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 71 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BenjaminDG 27-4-2010 21:38 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
dat blokje zonder die pomp, rijd je dan gewoon met een afgedopte cilinder? dus gewoon cilinder vol water en kanalen afsluiten?

verder net zo vet als altijd kenny


Zou in principe geen kwaad kunnen aangezien hij gaat sprinten
 
Vlaanderen vrij!
Derbi-Olaf 27-4-2010 21:39 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]


Zou in principe geen kwaad kunnen aangezien hij gaat sprinten

toch wel. komt niet goed gelijkmatig op temperatuur.

Ding naait gegarandeert vast dan

Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 27-4-2010 om 21:40 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Sypie_Honda 27-4-2010 21:42 Print reply

Posts: 13830
tuulk niet, veel beter, lichter, geen wrijving in het blok enz enz.

gewoon afstellen met waterpomp er tussen.

en als je dan op de sprint staat, vlak voor de start, ding aan drukken, 150m rijden en weer uit.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
kenny77 27-4-2010 23:27 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
waarom gebruik je eigenlijk een rondschuif carb?

Een D-slide of vlakschuif is toch beter om te sprinten?

@ derbiolaf: heb je dan geen problemen met de gasschuif behuizing die tegen het frame komt?

Met mijn 28mm zit ik bijna tegen de midden buis van het frame

Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 27-4-2010 om 21:16 uur.


Zoals Olaf al zei, zoveel geld heb ik niet en wil ik er ook niet aan uit geven.
die carburateur lag hier nog in de kast.

Maar ik zie het nut ook niet echt eerlijk gezegd.
het gas gaat open bij de start en gaat pas dicht na de finish.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
dat blokje zonder die pomp, rijd je dan gewoon met een afgedopte cilinder? dus gewoon cilinder vol water en kanalen afsluiten?

verder net zo vet als altijd kenny



ik heb vorig jaar zo'n camping elktro waterpomp erop gehad.
En dan via een accu, was ook niet echt een succes we hadden hem te lang warm laten draaien om op temperatuur te laten komen, maar naderhand was hij overgekookt.
bij de start liep het water als overal langs de kuip eruit en na de finish al helemaal.

Maar voor die kleine pk verlies (mocht het al zo zijn) laat ik nu fijn de mechanische pomp erop zitten, is toch wat fijner.

(en ik ga toch niet voor de winst, middenveld ben ik al te vrede.

alleen water erin, zou inderdaad wel kunnen, deden ze vroeger ook wel.
 
kenny77 2-5-2010 14:37 Print reply

Posts: 29286
Met de leen uitlaat van Niek:

Misschien heeel misschien, wordt het dus toch nog ooit een snelle snorbrommer.





(nee, nee blokje is nog steeds niet testklaar, gelukkig wel een weekje vrij van school dus komt mooi uit. )

Mijn vader heeft ook de cilinder wat lichter gemaakt.




 
BIET 2-5-2010 14:50 Print reply

Posts: 22355
Is die gevaarlijke poort al af of wat? .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
kenny77 2-5-2010 15:07 Print reply

Posts: 29286
In kijk net in mijn glazen bol en morgen is de cilinder af!

Moet nog 2 gaten boren waar ik een beetje huiverig voor ben, daarom heb ik de cilinder maar even aan de kant gelegd.
En ik heb de afgelopen dagen aan de dt gewerkt om Gooi klaar te krijgen, maarja


Nog een foto, omdat het kan.


 
Niek de Wildt 2-5-2010 17:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
In kijk net in mijn glazen bol en morgen is de cilinder af!

Moet nog 2 gaten boren waar ik een beetje huiverig voor ben, daarom heb ik de cilinder maar even aan de kant gelegd.
En ik heb de afgelopen dagen aan de dt gewerkt om Gooi klaar te krijgen, maarja


Nog een foto, omdat het kan.

afbeelding



Haha, die 2gaten wezen de aux-poorten, ik ken die angst
 
yamahadt1986 2-5-2010 18:51 Print reply
Posts: 1713
ik heb meestal geen angst om die erin te maken. omdat je bij honda genoeg plek hebt om ze te maken.
bij mijn dt50mx ooit ook eens gedaan daar was ik toen wel bang voor maar ik ging er niet doorheen en heb er toch nog 4mm breed en 10mm hoog kunnen maken

gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
Niek de Wildt 2-5-2010 19:24 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
ik heb meestal geen angst om die erin te maken. omdat je bij honda genoeg plek hebt om ze te maken.
bij mijn dt50mx ooit ook eens gedaan daar was ik toen wel bang voor maar ik ging er niet doorheen en heb er toch nog 4mm breed en 10mm hoog kunnen maken

gr peter


De angst wordt wat groter als je een cilinder hebt waar een wand van 300euro in zit en je niet weet wat voor uitwerking het gaat hebben op het vermogen.
 
honda-mbx 2-5-2010 19:42 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


De angst wordt wat groter als je een cilinder hebt waar een wand van 300euro in zit en je niet weet wat voor uitwerking het gaat hebben op het vermogen.


die angst snap ik niet. mocht het niet goed zijn, en je je wand niet beschadigd, kun je het gewoon herstellen met epoxy.
een beetje lef tonen
 
ik vlam je..
Niek de Wildt 2-5-2010 19:48 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


die angst snap ik niet. mocht het niet goed zijn, en je je wand niet beschadigd, kun je het gewoon herstellen met epoxy.
een beetje lef tonen


Gut ooh gut, moet ik het nou helemaal uitleggen, tuurlijk kan je het altijd weer oplossen, maar je staat toch even met zweet in de handjes als je in je dure cilinder gaat boren.
Ik zeg wel niks meer.
 
kenny77 2-5-2010 20:47 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...] maar je staat toch even met zweet in de handjes als je in je dure cilinder gaat boren.



precies.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
[...]


die angst snap ik niet. mocht het niet goed zijn, en je je wand niet beschadigd, kun je het gewoon herstellen met epoxy.
een beetje lef tonen



Kan ze inderdaad weer gewoon dicht maken of als ik bij de tapeindes uit zou komen is ook het probleem niet, maar ben bang dat ik door de wand ga (of dat ze niet mooi symmetrisch rin zitten) .

En al zou deze cilinder onbruikbaar worden is wel jammer , maar de cilinder is gelukkig niet echt zeldzaam, alleen sonde van het werk dan.

Bij de mbx80 oefen cilinder zitten ze al erin



is nu groter zo'n 10~11mm en zit ik toch nog wel goed van beide kanten af, maar omdat het maar zo kort van te voren is wil ik het niet verprutsen.


In ieder geval komt een van ons beide wel met een draaiende motor aan de start.

http://www.youtube.com/watch?v=Dz4MHhCHChM

Membraan en uitlaatpoort merkte mijn vader goed.
(uiteraard nog niet goed kunnen testen door het weer, maar het eerste ritje was positief)

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-5-2010 om 20:48 uur.
 
ducatigpr 2-5-2010 20:57 Print reply

Posts: 827
klinkt veelbelovend!
 
Niek de Wildt 3-5-2010 16:51 Print reply
Posts: 7168
Mik mijn uitlaat eens op die van je pa
 

Dit topic is 192643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 71 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved