Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Uiterlijk Forum - Project Nsr Sprinter.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 736 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Uiterlijk Forum - Topic #45559 - Project Nsr Sprinter.
Pagina 30 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 192398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

BIET 19-6-2009 19:11 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


met de schuifmaat in de cilinder

voor spoel en uitpoort de rest van de poortmap.

Ok mooi, dat is goed .
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
Joel_koningslust 19-6-2009 19:26 Print reply

Posts: 14514
als jij me weet te vertellen waar ik freesjes voor mn haaks ding kan kopen dan mag je mijn haaks geval wel een keer gebruiken.


 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 19-6-2009 19:43 Print reply

Posts: 29286
Als ik het wist.

maar ik moet zowieso met een ophoogplaatje werken, misschien zitten daar ook nog mogelijkheden bij.

En poep batterijen van camara zijn weer eens leeg.
Ik laat ze even opladen dus misschien vanavond foto's en anders morgen.
 
Joel_koningslust 19-6-2009 19:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Als ik het wist.

maar ik moet zowieso met een ophoogplaatje werken, misschien zitten daar ook nog mogelijkheden bij.

En poep batterijen van camara zijn weer eens leeg.
Ik laat ze even opladen dus misschien vanavond foto's en anders morgen.


agja... ophoogplaatje


heeft je pa trouwends geen tijd over om mijn carters ook uit te draaien?
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 19-6-2009 19:47 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]


agja... ophoogplaatje


heeft je pa trouwends geen tijd over om mijn carters ook uit te draaien?



Ik durf het niet te vragen zo druk heeft hij het op moment.

maar sowieso doet hij het niet zelf maar een collega van mij vaders werk.
 
Joel_koningslust 19-6-2009 20:02 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]



Ik durf het niet te vragen zo druk heeft hij het op moment.

maar sowieso doet hij het niet zelf maar een collega van mij vaders werk.



ophoogplaatje is ook leuk werk om te maken kan je gerust een uurtje of 2 mee bezig zijn
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
kenny77 19-6-2009 20:07 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
[...]



ophoogplaatje is ook leuk werk om te maken kan je gerust een uurtje of 2 mee bezig zijn


Ja zoiets ben ik er vorige keer ook mee bezig geweest.
 
kenny77 20-6-2009 14:18 Print reply

Posts: 29286
Eindelijk zijn de foto'tjes er dan.

Even voor het makkelijke NS1 is die met de verroeste voorkant en de mbx zonder de roest.

Links origineel ns1, rechts hoe die ongeveer moet gaan worden:



NS1:





NS1 vs MBX:

(let op de mbx cilinder is niet standaard meer, dus is voor de buitenkant te vergelijken !)

















En poortmapie :



MBX spoelkanaal


NS1 spoelkanaal


Deze mm is trouwens ook weer terug te vinden binnen in de cilinder, de buitenste afstand tussen de 2 inlaat poortjes.


Carbje en ns1:



Deze vergelijking is trouwens met het mbx80 nummer M2 en ns1 met nummer M4.
Wat het verscil in de 2 en 4 is weet ik niet, op mijn nsr zit namelijk ook nummer M4 in de mbx cilinder en de mbx cilinder wat hier ligd heeft weer M2.

Nog even verschillen:

Ns1 heeft grotere uitlaat poort (breder en hoger), ns1 heeft de voorste spoelpoort iets langer, het uitlaat kanaal heeft 1mm meer ruimte omhoog, het achterste spoelpoort onder aan de cilinder is 1mm breder, net als de afstand tussen de 2 inlaat poortjes,ook lijkt het membraam huis wat vloeiender over te lopen naar de 2 inlaatpoortjes.

tja en dan nog de wel bekende: dikker cilinderhemd en kleinere boring (met 74cc op de zijkant)

Edit: is met net nog iets opgevallen:

het mebraam huis van de ns1 is van de buitenkant wat groter.

loopt onder 3.5mm verder door en boven 2mm verder door dan de mbx.
Het membraan huis van ns1 is in de breedte 54mm en mbx 52mm.
En in de hoogte ns1 53mm en mbx is 48.5mm

Zo foto erbij :



Nog een edit dan maar :

Maken ze bij de NS1 duidelijk dat je gas moet geven





Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2009 om 14:39 uur.
 
kenny77 20-6-2009 21:38 Print reply

Posts: 29286


Wat een werk bij de nsr om een remschijf en cilinder eraf te halen.

Maargoed de cilinder zag er nog vertrouwd uit, alleen een beetje roest van binnen , doordat er water in zat en geen koel vloeistof.





Edit: foto's gefixt.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 20-6-2009 om 21:48 uur.
 
kenny77 8-8-2009 14:29 Print reply

Posts: 29286
Een tijd geleden ook nog een lief carburateur'tje gevonden in de kast.
Een 32mm Keihin, misschien ook iets voor op de nsr.




 
ronaldt 8-8-2009 14:31 Print reply

Posts: 2735
beetje de spullen van je pa jatten
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
kenny77 8-8-2009 14:36 Print reply

Posts: 29286
Me vader wist zelf niet meer dat hij hem had.
Er komt dadelijk ook nog een 33mm mikuni van de sprinter van mijn vader af, dus keuze zat.
 
Henk-88 8-8-2009 14:46 Print reply

Posts: 26703
Ik ben benieuwd hoe het lopen gaat
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
kenny77 8-8-2009 14:47 Print reply

Posts: 29286
Anders ik wel.

Hoop sneller als dit jaar.
 
Rampoon 12-8-2009 20:29 Print reply

Posts: 108
echt een vet project die nsr van je

wou dat ik zo'n pa had:P

misschien helpt dit bij je carburateurkeuze

graham bell had dit in zijn boek staan:

50-62 cc 27-29mm
80cc 29-32
100cc 32-34

met als voetnoot:
dat de kleine maten voor minder gemodificeerde motoren bedoelt zijn en de grote getallen voor ervaren berijders met zwaar gemodificeerde motoren. een grotere carb levert maar weinig extra kracht(soms tot 1 pk)
maar de powerband wordt er soms wel 500-800 toeren mee verlengd

hopelijk heb je er iets aan

edit: de aanradingen uit zijn boek gingen alleen over mikuni carburateurs


Dit bericht is gewijzigd door Rampoon op 12-8-2009 om 20:35 uur.
 
Live and let die

Dit topic is 192398 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 30 van 100
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 98, 99, 100Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved