Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - krukas yamaha

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45431 - krukas yamaha
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kenny77 29-9-2007 14:44 Print topicpost

Posts: 29286
CF foto




Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-7-2012 om 15:53 uur.
 

Sj_dt 29-9-2007 15:30 Print reply
Posts: 886
ik denk dat het nie veel uitmaakt als ze beide in goede staat zijn en geen speling hebben, daar zou ik dus vooral naar kijken bij je keuze.
hoe kom jij trouwens aan een 4plaats koppeling voor dt? of heb je op een 3 plaats van een dt80mx gewoon 4 platen zitten? past dat?
 
kenny77 29-9-2007 15:49 Print reply

Posts: 29286
Ze hebben allebei geen extra speling.
Ik heb een koppeling van dirk timmer zaten 4 platen in.
En wat ik nu heb gekocht stond op marktplaats(voor 30euro met krukas en nog wat andere spullen.), er hebben volgens mij maar drie platen (dit weet ik niet zeker ,er zaten maar van 3 platen sporen in.) op gezeten maar er passen 4platen op.
 
Harold 29-9-2007 15:54 Print reply

Posts: 1052
Hebben ze allebij wel een even grote slag? misschien is die 2e wel een voor een 80 cc, dan is de slag groter.

en wat koppelingen betreft er zijn standaart 3 plaats en ook standaart 4 plaats koppelingen.
 
5MB5 29-9-2007 16:56 Print reply

Posts: 878
als ze qua afmetingen allebei verder hetzelfde zijn dan zou ik de 2e pakken, dus die met de gaten er in. dan vervolgens omdat de boel toch los ligt uit een stuk nylon bussen laten draaien en die er vervolgens in de gaten persen. dan is je krukasruimte volume (dooie ruimte) weer een stuk kleiner wat weer voor je vermogen enz beter is.
 
kenny77 29-9-2007 17:09 Print reply

Posts: 29286
Dat zou ik misschien door mijn vader op het werk kunnen laten doen.
Maar waarom zitten die gaten er eigenlijk in , voor te balanseren?

Bedankt voor de reacties.
 
5MB5 29-9-2007 18:08 Print reply

Posts: 878
de gaten, of zoals bij de eerste krukas de happen er uit zijn als compensatie voor drijfstang/zuiger gewicht.

ze heffen dat gewicht dus eigenlijk op en zouden ze zo iets niet doen dan krijg je een hoop trillingen/onbalans en zou je ook maar lage toerentallen kunnen draaien.

als de zuiger omhoog gaat dan gaat het zware stuk van de krukas naar beneden, en omgekeerd. ze heffen elkaar dus een beetje op.

daarom moet het materiaal wat je evt in de gaten perst ook licht zijn omdat je anders weer een verstoring in die balans krijgt. met nylon gaat dat bijv prima omdat het niet zwaar is
 
kenny77 29-9-2007 18:18 Print reply

Posts: 29286
En die nylon bussen vallen die niet er uit?
Als de krukas warm wordt en uitzet.
Moet je die met speciale lijm vastzetten, of is erin persen voldoende?
 
Harold 29-9-2007 18:24 Print reply

Posts: 1052
lijm is niet nodig, maar kan wel(gewoon secondelijm gebruik, is vaak benzine bestendig). Maar ze kunnen geen kant op dus er kan weinig mis gaan. En volgensmij zet nylon meer uit bij warmte dan staal, dus daar zou ik me geen zorgen over maken.

Dus gewoon er in persen/drukken is voldoende (niet zomaar je krukas tussen een pers zetten he!!)
 
kenny77 29-9-2007 18:29 Print reply

Posts: 29286
oke bedankt.
dan gaan we dat waarscheinlijk doen.
 
HondaMT5TK 29-9-2007 18:34 Print reply
Posts: 409
dat koppelings huis is akelig ver ingesleten dat rijd niet goed meer...
 
Rieju RR sprinter :b
kenny77 29-9-2007 19:04 Print reply

Posts: 29286
Die wat in is gesleten die heb ik er ook ingehad het reed wel maar bij het overschakelen stoekte hij, maar ik heb nu een andere en die is zo goed als nieuw helemaal geen spelling en niet in gesleten.
 
erwin fs1 29-9-2007 21:08 Print reply

Posts: 897
volgens mij zijn die krukassen met die gaten van voor 1979, en die dichten van daarna, dat is tenminste bij fs1 wel zo
 
vake bej te bange....
kenny77 29-9-2007 21:30 Print reply

Posts: 29286
Oke bedankt.
Ik ga die met de gaten in combinatie met de nylon bussen gebruiken.

Bedankt voor de hulp
 
pompower 23-7-2012 18:17 Print reply

Posts: 1777
goed verstopt kenny
 
www.basvanloenen.nl
gradus 23-7-2012 18:22 Print reply
Posts: 619
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: pompower
goed verstopt kenny



kijk is naar de datum
 

Dit topic is 5383 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved