tzr kun je ook gewoon je ketting spannen bij je achterbrug ja...
en een slot trekker... bedoel je dat je daarmee schakels er tussen uit mee kunt halen om hem in te korten?
gewoon met de slijptol over het vlak heen, werkt perfect
ja. indd dat was ook mijn plan geweest maar ik dacht waarom niet even goed gereedschap kopen. kost minder moeite dan zagen. hij was 20 euro die van mij. kan je alle maten en merken meewerken. kan je vast ergens goedkoper vinden. maarja je ketting is tog iets wat je moet vervangen.
zorg er voor dat het aantal tanden van het achtertandwiel gedeeld door het aantal tanden van het voortandwiel nooit op 3 uitkomt –bijvoorbeeld 45/15 want dan komt dezelfde tanden steeds met hetzelfde deel van de ketting in contact, wat voor extra slijtage zorgt.
hoelang een ketting meegaat ligt aan hoe je er mee rijdt en hoe vaak je ze onderhoud en hoe je ze onderhoud. ik heb al 15000km(waarvan 4000 stnd ontgrensd en de rest 74cc met ander spul)gereden en ik heb nog maar 2 kettingen gehad, de ori en een iris gold.
op een ketting niet bezuinigen! als die knapt en het gaat fout, een regina mx pro 35 euro prima ketting, en tandwielen 30 euro, samen 65 euro, mischien iets duur maar heb je een prima set!