Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - nut contactpunten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 747 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #45380 - nut contactpunten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

fs180 26-9-2007 0:30 Print topicpost

Posts: 1346
wat doen ze precies, behalve tijdstip van de vonk geven
maar ik bedoel dus, wat precies gebeurd er als ze openen, en er dus een vonk komt? waarom rijd een brommer dus niet zonder die punten?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP

van bussel 26-9-2007 0:31 Print reply

Posts: 695
http://puchmaxi.dsv.nl/werkingontsteking.html

daar staat waar de contactpunten enzo voor zijn





dit staat er:

Als de contactpunten opengaan wordt de stroom onderbroken. Hierdoor 'stort' het magnetsche veld in de spoel in. Dat instorten betekent dat het magnetische veld omgezet wordt in (veel) spanning. Door het verschil in het aantal windingen in de primaire en secundaire spoel is de ontstekingsspoel ook een transformator. De spanning die ontstaat door het instorten van het veld wordt in de secundaire spoel veel hoger (door de transformator werking). De secundaire spoel is verbonden met de bougie, en door de hoge spanning (meer dan 10000 volt!) kan er een vonk overspringen. tussen de electroden van de bougie.


Dit bericht is gewijzigd door van bussel op 26-9-2007 om 0:32 uur.
 
fs180 26-9-2007 0:40 Print reply

Posts: 1346
ok..

want ik heb een onstekingspoel van een maxi, die ik heb gezet op z-one ontsteking omdat daar de ontspoel kapot van is, maar die heeft geeen cpunten maar een cdi enzo
alleen ik krijg dr geen goede vonk uit, alleen heel kleintje, zo groot als van elect aansteker

dus wat doe ik verkeerd
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
5MB5 26-9-2007 0:43 Print reply

Posts: 878
zou kunnen dat de spoel te klein is en dus te weinig spanning*/stroom* opwekt voor je electronische ontsteking en daarom dus maar een mini vonkje hebt.

maar kan ook zijn dat er wat anders aan je electronische ontsteking mis is.

(*= ik ben geen electro held dus geen idee of het om de hoeveelheid spanning of hoeveelheid stroom of vermogen gaat bij een spoel)
 
fs180 26-9-2007 0:50 Print reply

Posts: 1346
mogelijk, maxi is 6v en z1 is 12v
alleen!, zonder cdi, dus alleen bougiekabel tegen blok geeft ook klein vonkje, maar bobibe van z1 zit in de cdi ding, dus heel anders, dus misschein sluti ik het allemaal verkeerd aan..
maar als ik met cpunten erop zet, vonkt ie gewoon als een gek, en als ik dan de cdi aansluit doet ie weer bijna niets, maar dat kan misshcien liggen aan vliegwiel dacht ik? maar de 2 vliegwielen zie ik geen verschil in..

ik ben nu ook ff wat dingen aan het problemen.. al 3 dgaen lang ofzo, ben ook maar noob op electronisch gebied
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Djeep 26-9-2007 15:19 Print reply

Posts: 8621
mischien moet je dan een 12 volt onstekingsspoel halen voor je 12volt cdi
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
fs180 26-9-2007 16:10 Print reply

Posts: 1346
maar is dat het probleem?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP

Dit topic is 683 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved