Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 27

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 975 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
Pagina 17 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 88963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Karlmt5 29-9-2007 18:02 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


Weet niet precies over wat voor brommer we het hebben? maar er hangt toch echt een 15-45 onder mn MT, en er hing een een 13-45 verhouding onder mn NX



derbi idd...

@ erik: ik zie je nergens op sites
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
honda_freak 29-9-2007 18:02 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Dat was zowieso de vraag niet, + ik er 45 op heb zitten..

Derbi, btw

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 29-9-2007 om 18:00 uur.


naja, 15-45 kan dus gewoon, en voortandwiel van honda is gelijk aan die van derbi, weet niet hoe dat met het achtertandwiel zit though
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Erik 39 29-9-2007 18:03 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]


naja, 15-45 kan dus gewoon, en voortandwiel van honda is gelijk aan die van derbi, weet niet hoe dat met het achtertandwiel zit though

OK, dacht ik ergens al:S Weet niet waarom ik dat gelezen heb, maargoed.

Dat van MT voortandwiel wist ik al, maandag ga ik er 1tje halen. Dan zal de overtoeren wel weg zijn.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-9-2007 18:05 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik las hier pas dat tandwielverhouding 15-45 niet kon, omdat 45 gedeeld door 3, precies 15 is.
Maar waarom kan dat eigenlijk niet?

Dat dacht ik ook, toch heb ik dat hier gelezen :S

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 29-9-2007 om 17:58 uur.

ik heb indd wel ooit vaker horen zeggen hier (oa rez als ik me niet vergis)maar de reden erachter
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Red-dragon 29-9-2007 18:06 Print reply

Posts: 1486
Volgens mij was dat omdat dan steeds hetzelfde deel van de ketting hetzelfde deel van de tandwielen raakt. (Correct me if I'm wrong..!)

 
Fly like an Eagle...
Erik 39 29-9-2007 18:07 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
Volgens mij was dat omdat dan steeds hetzelfde deel van de ketting hetzelfde deel van de tandwielen raakt. (Correct me if I'm wrong..!)


Zoiets dacht ik ook, maar wat maakt dat uit?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
5MB5 29-9-2007 18:09 Print reply

Posts: 878
als dezelfde schakel steeds op dezelfde tandkuil loopt krijg je een slijtpatroon en door te zorgen dat ie telkens verspringt voorkom je dat.

vergelijk het met lopen door een grasveldje, als je dag in dag uit over hetzelfde stukje loopt slijt er vanzelf een paadje uit waar geen gras meer groeit. loopt je iedere keer over een ander stukje dan zie je er niks van

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 18:11 uur.
 
honda_freak 29-9-2007 18:14 Print reply

Posts: 7650
aha, ok, tof, niet bij nagedacht, maar dan nog, wat zou dat uitmaken? het is idd zo dat je dan slijtage door onvolkomenheden niet meer verdeeld. Maar in hoeverre dat dodelijk is..
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Jozeff - Forum en Sales Moderator 29-9-2007 18:17 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
als dezelfde schakel steeds op dezelfde tandkuil loopt krijg je een slijtpatroon en door te zorgen dat ie telkens verspringt voorkom je dat.

vergelijk het met lopen door een grasveldje, als je dag in dag uit over hetzelfde stukje loopt slijt er vanzelf een paadje uit waar geen gras meer groeit. loopt je iedere keer over een ander stukje dan zie je er niks van

Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 18:11 uur.


alleen jammer dat gras wel aan groeit terwijl tandwielen dat niet doen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
5MB5 29-9-2007 18:18 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
aha, ok, tof, niet bij nagedacht, maar dan nog, wat zou dat uitmaken? het is idd zo dat je dan slijtage door onvolkomenheden niet meer verdeeld. Maar in hoeverre dat dodelijk is..


geen idee, heb er verder nooit een test of iets van gelezen over hoeveel het in levensduur scheelt, ben eigenlijk wel benieuwd
 
honda_freak 29-9-2007 18:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]


geen idee, heb er verder nooit een test of iets van gelezen over hoeveel het in levensduur scheelt, ben eigenlijk wel benieuwd


ben er ook wel benieuwd naar inderdaad. T lijkt mij wel mee te vallen. Een eventuele onvolkomenheid in het tandwiel slijt er vanzelf redelijk snel uit.
En een onvolkomenheid in de ketting zou er voor kunnen zorgen dat er 1 tand sneller afslijt dan de rest, waardoor dus de omringende tanden het zwaarder krijgen en dus ook sneller slijten.

Maar dat is ten eerste een hoop gis-werk en daarbij heb ik nu even snel mn brommer tandwielen bekeken en er is me niets opgevallen terwijl de tandwielen er toch al een tijdje op hebben gezeten, gewoon een gelijke verdeling in slijtage
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Erik 39 29-9-2007 19:02 Print reply

Posts: 15088
Goed, kheb dus een Derbi Senda SM met een leovince v6.
Tandwielverhouding was 12-45, maar draaide overtoeren in de 6.
Nu heb ik net ff 15-45 erop gelegd, maar nu trekt hij het eind van de 5e versnelling niet, en gaat wegrijden nogal moeilijk.

Wat kan ik het beste proberen? 13-45, of 14-45?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
derbi-tuner 29-9-2007 19:02 Print reply

Posts: 2605
Hoeveel km/h verschil heb je als je van een orginele ontsteking naar een hpi onsteking gaat? Gaat over een derbi gpr.Weet niet wat voor uitlaat eronder zit, wel een snelle en een dikke want de voorkuip kan niet meer goed dicht zo dik is die.

Dit bericht is gewijzigd door loekyhendriksen op 29-9-2007 om 19:05 uur.
 
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid
Ice Ap rs50 29-9-2007 19:13 Print reply

Posts: 7149
hoe doe je die "schroeven" los aan het kuipruitje van ee rs nm zodat je ze opnieuw kan gebruiken?

 
GTI - GTD - BMW
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-9-2007 19:15 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Goed, kheb dus een Derbi Senda SM met een leovince v6.
Tandwielverhouding was 12-45, maar draaide overtoeren in de 6.
Nu heb ik net ff 15-45 erop gelegd, maar nu trekt hij het eind van de 5e versnelling niet, en gaat wegrijden nogal moeilijk.

Wat kan ik het beste proberen? 13-45, of 14-45?

vraag roy gewoon (waar je die uitlaat van hebt gekocht) wat hij had. ding liep er perfect mee en de 90 is ooit aangetikt geloof ik.
hij had iig achter origineel en voor tandje kleiner..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!

Dit topic is 88963 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 17 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 16, 17, 18 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved