Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
|
Pagina 17 van 200
|
Dit topic is 88963 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Karlmt5 |
29-9-2007 18:02 |
 Posts: 2296 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
Weet niet precies over wat voor brommer we het hebben? maar er hangt toch echt een 15-45 onder mn MT, en er hing een een 13-45 verhouding onder mn NX
derbi idd...
@ erik: ik zie je nergens op sites
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
honda_freak |
29-9-2007 18:02 |
 Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Dat was zowieso de vraag niet, + ik er 45 op heb zitten..
Derbi, btw
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 29-9-2007 om 18:00 uur.
naja, 15-45 kan dus gewoon, en voortandwiel van honda is gelijk aan die van derbi, weet niet hoe dat met het achtertandwiel zit though
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Erik 39 |
29-9-2007 18:03 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
naja, 15-45 kan dus gewoon, en voortandwiel van honda is gelijk aan die van derbi, weet niet hoe dat met het achtertandwiel zit though
OK, dacht ik ergens al:S Weet niet waarom ik dat gelezen heb, maargoed.
Dat van MT voortandwiel wist ik al, maandag ga ik er 1tje halen. Dan zal de overtoeren wel weg zijn.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
29-9-2007 18:05 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Ik las hier pas dat tandwielverhouding 15-45 niet kon, omdat 45 gedeeld door 3, precies 15 is.
Maar waarom kan dat eigenlijk niet?
Dat dacht ik ook, toch heb ik dat hier gelezen :S
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 29-9-2007 om 17:58 uur.
ik heb indd wel ooit vaker horen zeggen hier (oa rez als ik me niet vergis)maar de reden erachter
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Red-dragon |
29-9-2007 18:06 |
 Posts: 1486 |
Volgens mij was dat omdat dan steeds hetzelfde deel van de ketting hetzelfde deel van de tandwielen raakt. (Correct me if I'm wrong..!)
|
|
Fly like an Eagle... |
|
Erik 39 |
29-9-2007 18:07 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Red-dragon
Volgens mij was dat omdat dan steeds hetzelfde deel van de ketting hetzelfde deel van de tandwielen raakt. (Correct me if I'm wrong..!)
Zoiets dacht ik ook, maar wat maakt dat uit?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
5MB5 |
29-9-2007 18:09 |
 Posts: 878 |
als dezelfde schakel steeds op dezelfde tandkuil loopt krijg je een slijtpatroon en door te zorgen dat ie telkens verspringt voorkom je dat.
vergelijk het met lopen door een grasveldje, als je dag in dag uit over hetzelfde stukje loopt slijt er vanzelf een paadje uit waar geen gras meer groeit. loopt je iedere keer over een ander stukje dan zie je er niks van
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 18:11 uur.
|
|
|
|
honda_freak |
29-9-2007 18:14 |
 Posts: 7650 |
aha, ok, tof, niet bij nagedacht, maar dan nog, wat zou dat uitmaken? het is idd zo dat je dan slijtage door onvolkomenheden niet meer verdeeld. Maar in hoeverre dat dodelijk is..
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
29-9-2007 18:17 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
als dezelfde schakel steeds op dezelfde tandkuil loopt krijg je een slijtpatroon en door te zorgen dat ie telkens verspringt voorkom je dat.
vergelijk het met lopen door een grasveldje, als je dag in dag uit over hetzelfde stukje loopt slijt er vanzelf een paadje uit waar geen gras meer groeit. loopt je iedere keer over een ander stukje dan zie je er niks van
Dit bericht is gewijzigd door nils024 op 29-9-2007 om 18:11 uur.
alleen jammer dat gras wel aan groeit terwijl tandwielen dat niet doen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
5MB5 |
29-9-2007 18:18 |
 Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
aha, ok, tof, niet bij nagedacht, maar dan nog, wat zou dat uitmaken? het is idd zo dat je dan slijtage door onvolkomenheden niet meer verdeeld. Maar in hoeverre dat dodelijk is..
geen idee, heb er verder nooit een test of iets van gelezen over hoeveel het in levensduur scheelt, ben eigenlijk wel benieuwd
|
|
|
|
honda_freak |
29-9-2007 18:25 |
 Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]
geen idee, heb er verder nooit een test of iets van gelezen over hoeveel het in levensduur scheelt, ben eigenlijk wel benieuwd
ben er ook wel benieuwd naar inderdaad. T lijkt mij wel mee te vallen. Een eventuele onvolkomenheid in het tandwiel slijt er vanzelf redelijk snel uit.
En een onvolkomenheid in de ketting zou er voor kunnen zorgen dat er 1 tand sneller afslijt dan de rest, waardoor dus de omringende tanden het zwaarder krijgen en dus ook sneller slijten.
Maar dat is ten eerste een hoop gis-werk en daarbij heb ik nu even snel mn brommer tandwielen bekeken en er is me niets opgevallen terwijl de tandwielen er toch al een tijdje op hebben gezeten, gewoon een gelijke verdeling in slijtage
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Erik 39 |
29-9-2007 19:02 |
 Posts: 15088 |
Goed, kheb dus een Derbi Senda SM met een leovince v6.
Tandwielverhouding was 12-45, maar draaide overtoeren in de 6.
Nu heb ik net ff 15-45 erop gelegd, maar nu trekt hij het eind van de 5e versnelling niet, en gaat wegrijden nogal moeilijk.
Wat kan ik het beste proberen? 13-45, of 14-45?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
derbi-tuner |
29-9-2007 19:02 |
 Posts: 2605 |
Hoeveel km/h verschil heb je als je van een orginele ontsteking naar een hpi onsteking gaat? Gaat over een derbi gpr.Weet niet wat voor uitlaat eronder zit, wel een snelle en een dikke want de voorkuip kan niet meer goed dicht zo dik is die.
Dit bericht is gewijzigd door loekyhendriksen op 29-9-2007 om 19:05 uur.
|
|
gezocht: honda xr 250, honda nx250, ktm lc4 400 oid |
|
Ice Ap rs50 |
29-9-2007 19:13 |
 Posts: 7149 |
hoe doe je die "schroeven" los aan het kuipruitje van ee rs nm zodat je ze opnieuw kan gebruiken?
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
29-9-2007 19:15 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Goed, kheb dus een Derbi Senda SM met een leovince v6.
Tandwielverhouding was 12-45, maar draaide overtoeren in de 6.
Nu heb ik net ff 15-45 erop gelegd, maar nu trekt hij het eind van de 5e versnelling niet, en gaat wegrijden nogal moeilijk.
Wat kan ik het beste proberen? 13-45, of 14-45?
vraag roy gewoon (waar je die uitlaat van hebt gekocht) wat hij had. ding liep er perfect mee en de 90 is ooit aangetikt geloof ik.
hij had iig achter origineel en voor tandje kleiner..
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Dit topic is 88963 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 17 van 200
|
|