Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
|
Pagina 167 van 200
|
Dit topic is 89021 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
laurenh |
12-11-2007 16:59 |
Posts: 155 |
dag allemaal,
even een vraagje,
Ik ga van 70 fastarrow + 13mm naar 70Mallosi + 13mm hoeveel maten zou ik met me sproeier omhoog moeten, heeft iemand enig idee? Ik weet niet wat ik er nu in heb zitten.
Groetjess
|
|
|
|
senda80cc |
12-11-2007 17:03 |
 Posts: 3434 |
zou eerder een grotere cabrateur pakken!! ga denken aan een 18mm keihin of een 20mm mikuni
|
|
Keep on rockin' in a free world |
|
laurenh |
12-11-2007 17:06 |
Posts: 155 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
zou eerder een grotere cabrateur pakken!! ga denken aan een 18mm keihin of een 20mm mikuni
ja heb ik aan zitten denken (18 keihin) maar ik blijf toch 13mm rijden, ik rijd behoorlijk veel km's. Miss later nog is een 18, eerst niet
|
|
|
|
Makrolon |
12-11-2007 17:07 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: senda80cc
zou eerder een grotere cabrateur pakken!! ga denken aan een 18mm keihin of een 20mm mikuni
dat vraagt ie toch niet? 13 mm op een malossi kan prima. lekker zuinig.
ik zou zeggen rond de 95.. hoeveel maten omhoog is niet te zeggen.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
benellifan |
12-11-2007 17:09 |
Posts: 1553 |
je moet er wel voor zorgen dat je geen te grote carb neemt aangezien je met een te grote carb een lage gasstroom heb en met een kleine een hoge gasstroom waardoor je sneller gaat
|
|
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs |
|
laurenh |
12-11-2007 17:12 |
Posts: 155 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: benellifan
je moet er wel voor zorgen dat je geen te grote carb neemt aangezien je met een te grote carb een lage gasstroom heb en met een kleine een hoge gasstroom waardoor je sneller gaat
wacht ff, die vat ik niet.. Je kan toch moeilijk te groot gaan, das toch gewoon overkill. en volges mij moet 70mallosi tot 24 makkelijk kunnen hebben. ofniet?
|
|
|
|
honda_freak |
12-11-2007 17:15 |
 Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: laurenh
[...]
wacht ff, die vat ik niet.. Je kan toch moeilijk te groot gaan, das toch gewoon overkill. en volges mij moet 70mallosi tot 24 makkelijk kunnen hebben. ofniet?
je spreekt jezelf ook gelijk weer tegen, prachtig.
Er is altijd een optimale carb, voor 70cc zit dat rond de 18-21
bij een te kleine carb komt er niet voldoende mengsel mee, bij een te grote carb krijgt dit mengsel niet voldoende snelheid, dus krijg je problemen met bepaalde natuurwetten waar een carb op gebaseerd is
Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 12-11-2007 om 17:18 uur.
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
laurenh |
12-11-2007 17:16 |
Posts: 155 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
je spreekt jezelf ook gelijk weer tegen, prachtig.
Er is altijd een optimale carb, voor 70cc zit dat rond de 18-21
sorry :$  Ik bedoelde eigenlijk dat als je te groot gaat dit geen nadelige gevolgen heeft. dit heet toch overkill. (correct me if im wrong)
|
|
|
|
jacket |
12-11-2007 17:20 |
 Posts: 502 |
|
|
|
|
honda_freak |
12-11-2007 17:20 |
 Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: laurenh
[...]
sorry :$ Ik bedoelde eigenlijk dat als je te groot gaat dit geen nadelige gevolgen heeft. dit heet toch overkill. (correct me if im wrong)
een carb werkt zo dat de lucht die de cil ingetrokken wordt er doorheen moet en op die manier benzine meeneemt en mixed, bij hetzelfde volume dat er doorheen moet en een kleine diameter, gaat de lucht snel en komt de benzine mee.. bij een te grote carb echter (zeg voor de grap een tunnelbuis op een 70cc) heeft de lucht zo goed als geen obstakels en versneld dus bijna niet.. effect.. de benzine wordt ook niet meegezogen en je mengsel bestaat uit lucht
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
ronge48 |
12-11-2007 17:22 |
 Posts: 3003 |
|
|
Bier, Zweet en gebakken Schoap |
|
laurenh |
12-11-2007 17:23 |
Posts: 155 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
[...]
een carb werkt zo dat de lucht die de cil ingetrokken wordt er doorheen moet en op die manier benzine meeneemt en mixed, bij hetzelfde volume dat er doorheen moet en een kleine diameter, gaat de lucht snel en komt de benzine mee.. bij een te grote carb echter (zeg voor de grap een tunnelbuis op een 70cc) heeft de lucht zo goed als geen obstakels en versneld dus bijna niet.. effect.. de benzine wordt ook niet meegezogen en je mengsel bestaat uit lucht
oke duidelijk, thanks knul,  !
|
|
|
|
Erik 39 |
12-11-2007 17:57 |
 Posts: 15088 |
Als ik mn senda cilinder erop bouw, hoe kan ik het dan het beste doen met de koelvloeistof? Eerst ff halve minuut laten lopen zonder koelvloeistof, en dan de koelvloeistof er met lopende motor ingieten?
Of beter ff laten lopen, uit zetten, kvs erin, en weer laten lopen?
Iemand tips?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Royal Club |
12-11-2007 17:57 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Als ik mn senda cilinder erop bouw, hoe kan ik het dan het beste doen met de koelvloeistof? Eerst ff halve minuut laten lopen zonder koelvloeistof, en dan de koelvloeistof er met lopende motor ingieten?
Of beter ff laten lopen, uit zetten, kvs erin, en weer laten lopen?
Iemand tips?
eh, vullen, tot ie bijna vol zit, en dan in je slangen knijpen, weer bijvullen, knijpen, tot er geen lucht meer uit komt
klaar
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Makrolon |
12-11-2007 17:59 |
 Posts: 6733 |
afstappen, cyl op bouwen, met motor uit kvs in gieten tot t bakje vol zit. brommer starten en blijven bijvullen als het bakje leeg raakt.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Dit topic is 89021 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 167 van 200
|
|