Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 27

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 803 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
Pagina 147 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 89123 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Scozzisa 6-11-2007 15:29 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevenpuch
hallo iedereen,

ik heb een vraagje:

ik heb mijn setup van de puch maxi zó in elkaar gezet dat het snel optrekt. Dit heb ik eronder:

- 50 cc
- polini schuimfilter
- Leovinci HM (krul) uitlaat
- 15mm Bing carburateur
- Race-koppeling.
- klein voortandwiel

Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn brommer alsnog sneller kan laten lopen? De topsnelheid ligt namelijk niet bepaald hoog in deze setup. ik wil zowieso de schuimfilter, uitlaat en race-koppeling houden.


even heel simpel gezegd
hogere top: 70 cil, grotere carb+groter voortandwiel
sneller trekken: 70 cil, grotere carb+zelfde of kleiner voortandwiel
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 6-11-2007 15:29 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stevenpuch
hallo iedereen,

ik heb een vraagje:

ik heb mijn setup van de puch maxi zó in elkaar gezet dat het snel optrekt. Dit heb ik eronder:

- 50 cc
- polini schuimfilter
- Leovinci HM (krul) uitlaat
- 15mm Bing carburateur
- Race-koppeling.
- klein voortandwiel

Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn brommer alsnog sneller kan laten lopen? De topsnelheid ligt namelijk niet bepaald hoog in deze setup. ik wil zowieso de schuimfilter, uitlaat en race-koppeling houden.


bij een puch heb je helaas niet veel te kiezen. Met een 50cc zal hij óf snel trekken óf snel lopen. (en allebei maar een beetje, al kun je een puch wel snel maken)
70cc zou een mooie oplossing zijn.
Nog mooier is een kreidler blok, dan kun je schakelen

 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
RS 666 6-11-2007 15:32 Print reply

Posts: 1215
eey mensen ik krijg morgen mijn gianelli uitlaat binnen maar ik moet nog sproeiers hebben, maar wat is nou ongeveer de maat? ik dacht eerst zelf aan 86 tot 90 maar er zijn mensen met een gpr en rs met hele afwijkende maten als die ik in gedachten had, zoals 78:S 82 92 en 100 die met die 100 heeft em wel te rijk staan omdat ie al vastgenaaid was met een 86 maar 78 lijkt mij erg klein en 82 ook maar die 92 gaat dit niet een beetje hoog voor standaart setup met snelle uitlaat?
 
Scozzisa 6-11-2007 15:35 Print reply

Posts: 2077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lorenzo 666
eey mensen ik krijg morgen mijn gianelli uitlaat binnen maar ik moet nog sproeiers hebben, maar wat is nou ongeveer de maat? ik dacht eerst zelf aan 86 tot 90 maar er zijn mensen met een gpr en rs met hele afwijkende maten als die ik in gedachten had, zoals 78:S 82 92 en 100 die met die 100 heeft em wel te rijk staan omdat ie al vastgenaaid was met een 86 maar 78 lijkt mij erg klein en 82 ook maar die 92 gaat dit niet een beetje hoog voor standaart setup met snelle uitlaat?


ja beter ga je dan ff testen als je blijkbaar niet echt op een ander aankunt qua sproeierkeuze..
begin lkkr groot, mss is die 92 achteraf helemaal zo groot niet..

 
RS 666 6-11-2007 15:37 Print reply

Posts: 1215
oke nou jah ik koop wel ff 92 en ff kijken hoe het gaat en anders ff wat andere halen
 
- Han - 6-11-2007 16:00 Print reply

Posts: 9667
heeft mt8 zelfde bloklagers als mt5?
 
<10.000 posts
MTRudolf 6-11-2007 16:14 Print reply

Posts: 2464
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
heeft mt8 zelfde bloklagers als mt5?



die van mt8 zijn anders als het goed is
 
mtxsh-jeroen 6-11-2007 16:16 Print reply

Posts: 162
hey

ik heb zelf een kabelboom gemaakt voor licht claxon enzo, over mijn accu. alleen hij laadt nu natuurlijk niet op. welke draden van het blok moet ik nu op de + en - van de accu aan sluiten, moet ik daar dan nog een gelijkrichter(dat is toch dat ding met die koelribben? tussen zetten? het gaat om een honda mtx-sh

gr jeroen
 
ikkejw 6-11-2007 16:17 Print reply

Posts: 9886
voor de 4e keer

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
jamarcol uitlaat voor MT, ik heb gehoord dat dat gewoon een tecno is?
wat zijn de prestaties van deze uitlaat (hoog/laagtoerig), en zit er ook een begrenzer in?



Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-11-2007 om 16:17 uur.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
Schuurman 6-11-2007 16:20 Print reply

Posts: 659
in de originele onderkuip van m'n tzr zan van die hitte reflectie folie. nu heb ik een nieuwe kap, maar hier zat niet van die folie in. en de dealer beweert dat hij het ook niet kan bestellen.

bij de doe-het-zelf zaak en de automaterialenzaak hier in het dorp hebben ze ook niet zoiets.

waar zou ik verder van deze folie kunnen kopen? op de tekeningen op easyparts.nl kan ik het ook niet vinden.


 
-simon- 6-11-2007 16:23 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
in de originele onderkuip van m'n tzr zan van die hitte reflectie folie. nu heb ik een nieuwe kap, maar hier zat niet van die folie in. en de dealer beweert dat hij het ook niet kan bestellen.

bij de doe-het-zelf zaak en de automaterialenzaak hier in het dorp hebben ze ook niet zoiets.

waar zou ik verder van deze folie kunnen kopen? op de tekeningen op easyparts.nl kan ik het ook niet vinden.




bij een automaterialen zaak of een autogarage. en als ze het niet hebben kun je daar ook nog vragen die zullen het dan mischien wel weten.

nou mijn vraag: op de voorvork van mijn mtx zitten boven 2 ventielen. maar hoe werkt dat systeem? want ik heb het hier al aan een paarman gevraagt en de ene zegt brommer op de bok zetten en dan de lucht uit de voorvork laten lopen. en een ander zegt dat je hem daarmee stugger kunt maken door hem op te pompen. maar wat is het nou? en als het is om hem stugger te maken tot hoeveel bar mag er dan in? zal wel niet veel zijn denk omdat anders de keeringen eruit kunnen klappen denk ik.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
honda_freak 6-11-2007 16:34 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
voor de 4e keer

[...]



Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-11-2007 om 16:17 uur.


als het je allemaal te lang duurt kun je ook gewoon zelf gaan googlen, heb het net ff voor je gedaan en heb genoeg info gevonden om je een antwoord te geven, maar gezien je te lui bent zelf die 5 minuten die het mij gekost heeft te spenderen krijg je van mij alleen de tip te googlen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Cross lover 6-11-2007 16:44 Print reply

Posts: 210
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
in de originele onderkuip van m'n tzr zan van die hitte reflectie folie. nu heb ik een nieuwe kap, maar hier zat niet van die folie in. en de dealer beweert dat hij het ook niet kan bestellen.

bij de doe-het-zelf zaak en de automaterialenzaak hier in het dorp hebben ze ook niet zoiets.

waar zou ik verder van deze folie kunnen kopen? op de tekeningen op easyparts.nl kan ik het ook niet vinden.




Ligt eraan hoeveel geld je van plan bent om eraan te spenderen. Bij de praxis zelf hebben ze bij de soldeerspullen ook hitteschilden liggen (dat is een soortemet van glaswol met een laag dikke aluminium folie eroverheen. Maar dat is iets van 30cm bij 20 of kleiner en kost iets van 20 euro. Maarja, als je een groot oppervlak moet doen is dit niet de goedkoopste oplossing.

Wat je ook kunt doen is naar een lasbedrijf gaan en vragen of ze daar nog wat lasdeken voor je hebben. Ik kreeg gratis een lap mee voor mn zelfgemaakte smeedoven. T werkt prima tot een graad of 700. Daarna gaat het wel verkleuren etc. Maar daar heb jij geen last van denk ik

Suc6, ik hoop dat je er wat mee kunt
 
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow
PaterMT5 6-11-2007 17:54 Print reply

Posts: 312
Ik vroeg mij af wat de ruimte is tussen de 2 buizen van het volgende standaard MT5 stuur.

Zou iemand dit even kunnen opmeten ?

Bvd. Peter
 
MTRudolf 6-11-2007 18:00 Print reply

Posts: 2464
mijn brommer houd sinds 2 dagen heel erg in...

hij rijd nog maar 60

mijn setup:

70cc imi
20 mikuni + powerfilter
sproeier 122
standaard ontgrensde uitlaat..

mijn tandwielverhouding is 13 43

ik reed eerst 95 en nu nog maar 60

hij trekt niet meer goed op en gaat wel omhoog in toeren maar komt niet vooruit

hij tuft ook af en toe in hogere toeren en bij het overschakelen(maar dit was ervoor ook al )

is nou gewoon mun cilinder gaar ??
 

Dit topic is 89123 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 147 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 146, 147, 148 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved