Scozzisa |
6-11-2007 15:29 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevenpuch
hallo iedereen,
ik heb een vraagje:
ik heb mijn setup van de puch maxi zó in elkaar gezet dat het snel optrekt. Dit heb ik eronder:
- 50 cc
- polini schuimfilter
- Leovinci HM (krul) uitlaat
- 15mm Bing carburateur
- Race-koppeling.
- klein voortandwiel
Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn brommer alsnog sneller kan laten lopen? De topsnelheid ligt namelijk niet bepaald hoog in deze setup. ik wil zowieso de schuimfilter, uitlaat en race-koppeling houden.
even heel simpel gezegd
hogere top: 70 cil, grotere carb+groter voortandwiel
sneller trekken: 70 cil, grotere carb+zelfde of kleiner voortandwiel
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
6-11-2007 15:29 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stevenpuch
hallo iedereen,
ik heb een vraagje:
ik heb mijn setup van de puch maxi zó in elkaar gezet dat het snel optrekt. Dit heb ik eronder:
- 50 cc
- polini schuimfilter
- Leovinci HM (krul) uitlaat
- 15mm Bing carburateur
- Race-koppeling.
- klein voortandwiel
Kan iemand mij zeggen hoe ik mijn brommer alsnog sneller kan laten lopen? De topsnelheid ligt namelijk niet bepaald hoog in deze setup. ik wil zowieso de schuimfilter, uitlaat en race-koppeling houden.
bij een puch heb je helaas niet veel te kiezen. Met een 50cc zal hij óf snel trekken óf snel lopen. (en allebei maar een beetje, al kun je een puch wel snel maken)
70cc zou een mooie oplossing zijn.
Nog mooier is een kreidler blok, dan kun je schakelen
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
RS 666 |
6-11-2007 15:32 |
 Posts: 1215 |
eey mensen ik krijg morgen mijn gianelli uitlaat binnen maar ik moet nog sproeiers hebben, maar wat is nou ongeveer de maat? ik dacht eerst zelf aan 86 tot 90 maar er zijn mensen met een gpr en rs met hele afwijkende maten als die ik in gedachten had, zoals 78:S 82 92 en 100 die met die 100 heeft em wel te rijk staan omdat ie al vastgenaaid was met een 86 maar 78 lijkt mij erg klein en 82 ook maar die 92 gaat dit niet een beetje hoog voor standaart setup met snelle uitlaat?
|
|
|
|
Scozzisa |
6-11-2007 15:35 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lorenzo 666
eey mensen ik krijg morgen mijn gianelli uitlaat binnen maar ik moet nog sproeiers hebben, maar wat is nou ongeveer de maat? ik dacht eerst zelf aan 86 tot 90 maar er zijn mensen met een gpr en rs met hele afwijkende maten als die ik in gedachten had, zoals 78:S 82 92 en 100 die met die 100 heeft em wel te rijk staan omdat ie al vastgenaaid was met een 86 maar 78 lijkt mij erg klein en 82 ook maar die 92 gaat dit niet een beetje hoog voor standaart setup met snelle uitlaat?
ja beter ga je dan ff testen als je blijkbaar niet echt op een ander aankunt qua sproeierkeuze..
begin lkkr groot, mss is die 92 achteraf helemaal zo groot niet..
|
|
|
|
RS 666 |
6-11-2007 15:37 |
 Posts: 1215 |
oke nou jah ik koop wel ff 92 en ff kijken hoe het gaat en anders ff wat andere halen
|
|
|
|
- Han - |
6-11-2007 16:00 |
 Posts: 9667 |
heeft mt8 zelfde bloklagers als mt5?
|
|
<10.000 posts |
|
MTRudolf |
6-11-2007 16:14 |
 Posts: 2464 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
heeft mt8 zelfde bloklagers als mt5?
die van mt8 zijn anders als het goed is
|
|
|
|
mtxsh-jeroen |
6-11-2007 16:16 |
 Posts: 162 |
hey
ik heb zelf een kabelboom gemaakt voor licht claxon enzo, over mijn accu. alleen hij laadt nu natuurlijk niet op. welke draden van het blok moet ik nu op de + en - van de accu aan sluiten, moet ik daar dan nog een gelijkrichter(dat is toch dat ding met die koelribben? tussen zetten? het gaat om een honda mtx-sh
gr jeroen
|
|
|
|
ikkejw |
6-11-2007 16:17 |
 Posts: 9886 |
voor de 4e keer
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
jamarcol uitlaat voor MT, ik heb gehoord dat dat gewoon een tecno is?
wat zijn de prestaties van deze uitlaat (hoog/laagtoerig), en zit er ook een begrenzer in?
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-11-2007 om 16:17 uur.
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
Schuurman |
6-11-2007 16:20 |
 Posts: 659 |
in de originele onderkuip van m'n tzr zan van die hitte reflectie folie. nu heb ik een nieuwe kap, maar hier zat niet van die folie in. en de dealer beweert dat hij het ook niet kan bestellen.
bij de doe-het-zelf zaak en de automaterialenzaak hier in het dorp hebben ze ook niet zoiets.
waar zou ik verder van deze folie kunnen kopen? op de tekeningen op easyparts.nl kan ik het ook niet vinden.
|
|
|
|
-simon- |
6-11-2007 16:23 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
in de originele onderkuip van m'n tzr zan van die hitte reflectie folie. nu heb ik een nieuwe kap, maar hier zat niet van die folie in. en de dealer beweert dat hij het ook niet kan bestellen.
bij de doe-het-zelf zaak en de automaterialenzaak hier in het dorp hebben ze ook niet zoiets.
waar zou ik verder van deze folie kunnen kopen? op de tekeningen op easyparts.nl kan ik het ook niet vinden.
bij een automaterialen zaak of een autogarage. en als ze het niet hebben kun je daar ook nog vragen die zullen het dan mischien wel weten.
nou mijn vraag: op de voorvork van mijn mtx zitten boven 2 ventielen. maar hoe werkt dat systeem? want ik heb het hier al aan een paarman gevraagt en de ene zegt brommer op de bok zetten en dan de lucht uit de voorvork laten lopen. en een ander zegt dat je hem daarmee stugger kunt maken door hem op te pompen. maar wat is het nou? en als het is om hem stugger te maken tot hoeveel bar mag er dan in? zal wel niet veel zijn denk omdat anders de keeringen eruit kunnen klappen denk ik.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
honda_freak |
6-11-2007 16:34 |
 Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
voor de 4e keer 
[...]
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 6-11-2007 om 16:17 uur.
als het je allemaal te lang duurt kun je ook gewoon zelf gaan googlen, heb het net ff voor je gedaan en heb genoeg info gevonden om je een antwoord te geven, maar gezien je te lui bent zelf die 5 minuten die het mij gekost heeft te spenderen krijg je van mij alleen de tip te googlen
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Cross lover |
6-11-2007 16:44 |
 Posts: 210 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
in de originele onderkuip van m'n tzr zan van die hitte reflectie folie. nu heb ik een nieuwe kap, maar hier zat niet van die folie in. en de dealer beweert dat hij het ook niet kan bestellen.
bij de doe-het-zelf zaak en de automaterialenzaak hier in het dorp hebben ze ook niet zoiets.
waar zou ik verder van deze folie kunnen kopen? op de tekeningen op easyparts.nl kan ik het ook niet vinden.
Ligt eraan hoeveel geld je van plan bent om eraan te spenderen. Bij de praxis zelf hebben ze bij de soldeerspullen ook hitteschilden liggen (dat is een soortemet van glaswol met een laag dikke aluminium folie eroverheen. Maar dat is iets van 30cm bij 20 of kleiner en kost iets van 20 euro. Maarja, als je een groot oppervlak moet doen is dit niet de goedkoopste oplossing.
Wat je ook kunt doen is naar een lasbedrijf gaan en vragen of ze daar nog wat lasdeken voor je hebben. Ik kreeg gratis een lap mee voor mn zelfgemaakte smeedoven. T werkt prima tot een graad of 700. Daarna gaat het wel verkleuren etc. Maar daar heb jij geen last van denk ik
Suc6, ik hoop dat je er wat mee kunt
|
|
667 neighbour of the beast. Even the bravest warrior can be killed by a keen archer with a single arrow |
|
PaterMT5 |
6-11-2007 17:54 |
 Posts: 312 |
Ik vroeg mij af wat de ruimte is tussen de 2 buizen van het volgende standaard MT5 stuur.

Zou iemand dit even kunnen opmeten ?
Bvd. Peter
|
|
|
|
MTRudolf |
6-11-2007 18:00 |
 Posts: 2464 |
mijn brommer houd sinds 2 dagen heel erg in...
hij rijd nog maar 60
mijn setup:
70cc imi
20 mikuni + powerfilter
sproeier 122
standaard ontgrensde uitlaat..
mijn tandwielverhouding is 13 43
ik reed eerst 95 en nu nog maar 60
hij trekt niet meer goed op en gaat wel omhoog in toeren maar komt niet vooruit
hij tuft ook af en toe in hogere toeren en bij het overschakelen(maar dit was ervoor ook al )
is nou gewoon mun cilinder gaar ??
|
|
|
|