joyzzy83 |
3-11-2007 7:37 |
 Posts: 150 |
Heey
waar zitten de contactpunten? ik heb namelijk geen idee.
Miss iemand een plaatje ofzo?
|
|
Tos Rules |
|
ARWIN_honda |
3-11-2007 8:02 |
 Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joyzzy83
Heey
waar zitten de contactpunten? ik heb namelijk geen idee.
Miss iemand een plaatje ofzo?
bij de ontsteking, zit achter je vliegwiel. het zijn 2pootjes die naar elkaar toe lopen, en uiteindelijk zit er minimale afstand tussen. ik kan zo snel geen plaatje vinden
Dit bericht is gewijzigd door ARWIN_honda op 3-11-2007 om 8:12 uur.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
gerwin88 |
3-11-2007 8:43 |
 Posts: 5197 |
is er al iemand geweest die zn brommer niet had geschorst (en verzekerd) en die daar bericht, of een boete voor heeft gehad??
|
|
VW rider for live |
|
TubeLess-90 |
3-11-2007 8:53 |
 Posts: 629 |
Vraag:
Hoe kan ik een originele Belgische Honda MB cilinder herkennen?
Volgens mij aan het kenteken HM167?
Waar staat die er ingeslagen? Uitlaatpoort of zijn er ook nog andere plekken mogelijk?
Hoe kan ik de Ned & Bel originele cilinder uit mekaar houden, zodat ik niet de verkeerde cilnder mee krijg als ik zo bij Motoimport weg ga!
Nog ff kort:
- Hoe kan ik een belgische orignele cilinder herkennen
- Heeft deze het type: hm167?
- Waar staan deze types er ingeslagen?
- Wat is de originele boring? 39mm? En kun je deze zo met een schuifmaat opmeten?
Alvast bedankt
Gr Ruben
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
joyzzy83 |
3-11-2007 9:35 |
 Posts: 150 |
heb ik nog een vraagje ik wil nu mijn cilinder er op zetten maar ik krijg em niet over die zuiger ringetjes heen...
Iemand een tip of oplossing???
Of kan ik ze er ook af laten of krijg ik dan problemen?
|
|
Tos Rules |
|
TubeLess-90 |
3-11-2007 9:48 |
 Posts: 629 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joyzzy83
heb ik nog een vraagje ik wil nu mijn cilinder er op zetten maar ik krijg em niet over die zuiger ringetjes heen...
Iemand een tip of oplossing???
Of kan ik ze er ook af laten of krijg ik dan problemen?
Nee je mag je zuigerveren er niet aflaten  Als je dat zou doen dan kan hij geen compressie meer maken en zal hij niet meer lopen.
Je cilinder over je zuiger heen krijgen kan een heel gedoe zijn!
Je moet gewoon rustig blijven en telkens blijven proberen!
Ik weet niet hoeveel zuigerveren je hebt? 1 of 2?
In de groef waar de zuigerveren in liggen, zit op één punt per zuigergroef een klein puntje dat uitsteekt. De opening van je zuigerveer moet daar precies tegen aan komen te liggen. Je moet dat bij beide zuigerveren doen en dan de zuigerveren helemaal erin proberen te duwen en de cilinder er overheen zetten.
De zuiger gaat er alleen in wanneer allebei de zuigerveer openingen bij de puntje staan!
Veel proberen dus en uiteindelijk zal het wel lukken haha 
Succes
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Sypie_Honda |
3-11-2007 9:50 |
 Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Vraag:
Hoe kan ik een originele Belgische Honda MB cilinder herkennen?
Volgens mij aan het kenteken HM167?
Waar staat die er ingeslagen? Uitlaatpoort of zijn er ook nog andere plekken mogelijk?
Hoe kan ik de Ned & Bel originele cilinder uit mekaar houden, zodat ik niet de verkeerde cilnder mee krijg als ik zo bij Motoimport weg ga!
Nog ff kort:
- Hoe kan ik een belgische orignele cilinder herkennen
- Heeft deze het type: hm167?
- Waar staan deze types er ingeslagen?
- Wat is de originele boring? 39mm? En kun je deze zo met een schuifmaat opmeten?
Alvast bedankt
Gr Ruben
een belgishe 50 voor MB/MT heeft boven de uitlaatpoort "167" staan.
de ori boring is 39mm idd.
en bij een nederlandse staat er HM166 op het gedeelte waar het membraan in komt. en die dingen wegen nog al wat, want ze zijn volledig uit gietijzer gegoten. en een 167 is van alu, met gietijzer wand.
je zal sneller een immi omwisselen voor een 167, omdat die verrekte veel op elkaar lijken, dus gewoon even boven de uitlaatpoort kijken.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
TubeLess-90 |
3-11-2007 9:55 |
 Posts: 629 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
een belgishe 50 voor MB/MT heeft boven de uitlaatpoort "167" staan.
de ori boring is 39mm idd.
en bij een nederlandse staat er HM166 op het gedeelte waar het membraan in komt. en die dingen wegen nog al wat, want ze zijn volledig uit gietijzer gegoten. en een 167 is van alu, met gietijzer wand.
je zal sneller een immi omwisselen voor een 167, omdat die verrekte veel op elkaar lijken, dus gewoon even boven de uitlaatpoort kijken.
Oke super bedankt! Daar heb ik wat aan 
En nog een klein vraagje, maakt het veel uit als hij een wat grotere boring heeft? Dat hij BV. al 2 keer is gehonend?
Gaat hij hier juist alleen maar sneller door omdat de inhoud dan groter word of maakt het niet veel uit?
En wat is de max boring dat hij mag hebben? Aangezien ik hem opnieuw laat honen?
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/43332/1 |
|
Sypie_Honda |
3-11-2007 9:58 |
 Posts: 13830 |
nee in snelheid maakt het niet veel uit, want 2x honen staat ongeveer gelijk aan 3cc ofzo :P
maar volgens mij is de max zuiger die je krijgen kan 42mm (zou je even na moeten kijken) dus als hij op 39.50 zit, is geen enkel probleem.
voor eentje op de ori boring betaal je wel meer
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Makrolon |
3-11-2007 11:23 |
 Posts: 6733 |
k heb een mtx-sh met 70 malossi watergekoelt, en een 5bak. in zn 4 loopt ie 86 @ 10 k maar als ik overschakel naar zn 5 valt ie direct terug. ik krijg m zn 5 niet door... tandwiel verhouding lichter maken is geen optie, want dan draai ik al 6 k ofzo als ik rustig 50 rij. dat rijd ook niet relax. en hij moet m toch gewoon zn 5 door kunnen trekken? in zn 4 heeft ie nog wel voldoende trekkracht. zou dit aan de afstelling van de carb kunnen liggen? of zou het helpen als ik mn ontsteking vervroeg? hij staat nu op de vroegste stand van de ori grondplaat, maar misschien als ik de gleufjes verder frees oid?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
honda fryslan |
3-11-2007 11:39 |
 Posts: 1914 |
ik denkt toch dat je je twv moet aanpassen.. 6K rpm bij 50km/h vind ik niet zo veel hoor  .. probeer eens een voortandwiel met 1tandje kleiner..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
Makrolon |
3-11-2007 11:45 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda fryslan
ik denkt toch dat je je twv moet aanpassen.. 6K rpm bij 50km/h vind ik niet zo veel hoor .. probeer eens een voortandwiel met 1tandje kleiner..
wel in zn hoogste versnelling als je brommer een top van rond de 100 km/h moet hebben.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Banaan |
3-11-2007 11:56 |
 Posts: 5725 |
met wat voor spul kan ik de kappen van mn mt weer netjes krijgen? dus een of ander poetsspul..
|
|
|
|
Jeffer |
3-11-2007 12:12 |
 Posts: 468 |
mijn tandwielen zijn versleten dus tijd voor nieuwe ketting plus tandwielen..
Welke verhouding raden jullie mij aan met 70cc eurokit en 16 mikuni
ik vind mijn verhouding nu niet goed want hij trekt voor geen meter door zn 5e versn.
|
|
Plop? |
|
Djeep |
3-11-2007 12:14 |
 Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jeffer
mijn tandwielen zijn versleten dus tijd voor nieuwe ketting plus tandwielen..
Welke verhouding raden jullie mij aan met 70cc eurokit en 16 mikuni
ik vind mijn verhouding nu niet goed want hij trekt voor geen meter door zn 5e versn.
15/45
edit: wat heb je nu?
Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 3-11-2007 om 12:14 uur.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|