Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #45360 - "kleine vragen" topic - deel 27
|
Pagina 137 van 200
|
Dit topic is 89140 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bart de scootergek |
2-11-2007 19:56 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]
Hebben ze in friesland scholen ?
Uuh, laat dit soort dingen achtwege, vrij nutteloos  .
|
|
Honda RC-33 |
|
dt50rcrosser |
2-11-2007 19:57 |
 Posts: 6252 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
[...]
als je er mee loopt kunnen ze niks doen
als ze duidelijk denken dat jij van plan bent weg te rijden op dat ding,, en ze kunnen aantonen dat hij gereden heeft, kunnen ze je meenemen..
dus,, dapper erheen lopen zonder jas aan en zonder helm.. en ff nkabel uit je cdi roppen.. dan met de broem an de hand nach huis.
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
ArvidW |
2-11-2007 20:03 |
 Posts: 201 |
Voor NSR , 70cc Athena , 70cc Malossi
Welke kopen? (kosten beide evenveel)
Is die Athena vresenlijk piekerig hoogtoerig of is er ook nog lekker laagtoerig mee te cruisen ? (zoja dan neem ik die liever)
Malossi houdt het 10.000km uit zonder problemen ?(goede smering, goede afstelling)
Welke heeft het meeste vermogen op lage toerentallen?
|
|
|
|
Sypie_Honda |
2-11-2007 20:25 |
 Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
Jawel, maar met de hand moet ook kunnen. Khou dr niet van om dingen te laten doen, doe liever zo veel mogelijk zelf 
Met hulp van BF natuurlijk :P
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 2-11-2007 om 19:55 uur.
inspannen in draaibank, op het bougi gat.
of nog beter, op een vlakbank.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Erik 39 |
2-11-2007 22:04 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
inspannen in draaibank, op het bougi gat.
of nog beter, op een vlakbank.
Uhm, wattes?
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Sypie_Honda |
2-11-2007 22:18 |
 Posts: 13830 |
dat is een vlak bank, speciaal voor cilinderkoppen.
ik loop stage bij motorenrevsiebedrijf, wij hebben ook zo'n ding. voor een kleine vergoeding vlak ik die kop ff voor je.
als je het aandruft teminste
Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 2-11-2007 om 22:19 uur.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Erik 39 |
2-11-2007 22:58 |
 Posts: 15088 |
Bij derbi wordt er toch niet bij't carter gekoeld? (dus als ie koelvloeistof 'lekt' dat het ook de voetpakking kan wezen?)
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 2-11-2007 om 23:07 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
stuart_mtxSHs |
2-11-2007 23:37 |
 Posts: 329 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]
waarschijnlijk nog niet met een crosser een goed stuk op straat gereden? de powerband, versnellingsbak en tandwielverhouding is totaal bagger voor op straat. daarnaast is de vering ook bagger voor op straat.
daarom zie je bijna geen echte crossers met kenteken.
Nee, ik heb zelfs nog nooit op een motor gereden (ben 17)
Maar ik vind crossers echt gaaf, rijd nu op een mtx-sh..
Je hebt vast wel gelijk hoor maar ik zie de argumenten niet dat een crosser bagger is voor de straat (jah ok, ze zijn gemaakt voor de cross maar je kan er toch gewoon mee rijden?). Ik zou graag de redenen weten  Die vering lijkt me juist wel fijn voor verkeersdrempels en oneffenheden, is toch juist fijn dat je dan een goede vering hebt? Of staat die dan veel te los?
Misschien is zo'n ktm een optie? Of zijn die ook bagger?
Het is niet zo dat ik echt hele stukken af ga rijden over 'drukke' wegen of vaak over de snelweg oid.
Dit bericht is gewijzigd door stuart_mtxSHs op 2-11-2007 om 23:40 uur.
|
|
|
|
stuart_mtxSHs |
2-11-2007 23:38 |
 Posts: 329 |
srry, dubbelpost
Dit bericht is gewijzigd door stuart_mtxSHs op 2-11-2007 om 23:39 uur.
|
|
|
|
Niek de Wildt |
2-11-2007 23:40 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dt50rcrosser
[...]
als ze duidelijk denken dat jij van plan bent weg te rijden op dat ding,, en ze kunnen aantonen dat hij gereden heeft, kunnen ze je meenemen..
dus,, dapper erheen lopen zonder jas aan en zonder helm.. en ff nkabel uit je cdi roppen.. dan met de broem an de hand nach huis.
en zorgen dat je uitlaat niet warm is, die voelen ze dan wel ff
|
|
|
|
ARWIN_honda |
2-11-2007 23:44 |
 Posts: 3534 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Bij derbi wordt er toch niet bij't carter gekoeld? (dus als ie koelvloeistof 'lekt' dat het ook de voetpakking kan wezen?)
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 2-11-2007 om 23:07 uur.
neej, koelvloeistof zit int bovenste gedeelte van je cilinder,en gaat via kanaal naar beneden waar je kvs slang is aangesloten op je cilinder.
|
|
Suzuki GSX-R600 K4 |
|
5MB5 |
3-11-2007 0:03 |
 Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stuart_mtxSHs
[...]
Nee, ik heb zelfs nog nooit op een motor gereden (ben 17)
Maar ik vind crossers echt gaaf, rijd nu op een mtx-sh..
Je hebt vast wel gelijk hoor maar ik zie de argumenten niet dat een crosser bagger is voor de straat (jah ok, ze zijn gemaakt voor de cross maar je kan er toch gewoon mee rijden?). Ik zou graag de redenen weten Die vering lijkt me juist wel fijn voor verkeersdrempels en oneffenheden, is toch juist fijn dat je dan een goede vering hebt? Of staat die dan veel te los?
Misschien is zo'n ktm een optie? Of zijn die ook bagger?
Het is niet zo dat ik echt hele stukken af ga rijden over 'drukke' wegen of vaak over de snelweg oid.
Dit bericht is gewijzigd door stuart_mtxSHs op 2-11-2007 om 23:40 uur.
vering is voor op asfalt te slap.
probleem met het blok is dat het vermogen alleen bij hoge toerentallen zit en hij daar onder helemaal niks doet en nauwelijks vooruitkomt als je niet in die powerband blijft. door dat en door de korte versnellingbak verhoudingen schakel je je een ongeluk, lekker toeren of cruisen is er niet bij, net als bijv lekker rijden op een 80 of 100km weg. snelweg kun je sowieso al vergeten dan.
makkelijkste/beste is gewoon een enduro pakken die voor straatgebruik gemaakt is, een ktm 4 takt zou ideaal zijn. en als je het goedkoop wil houden dan een honda XR of een yamaha XT
|
|
|
|
Henk-88 |
3-11-2007 0:43 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
Als je brommer op schoolplein staat, en er is rollerbank controle mag de politie dan op plein wachten tot jij naar je brommer loopt en je dan meenemen naar de bank (OP HET PLEIN ?!)
Hmm, het schoolplein zal wel niet tot de openbare weg behoren.
Maar wat als de politie de rollerbankcontrôle doet in samenwerking of met toestemming van de school?
Punt is ook dat het zeer aannemelijk is dat de brommers die zich op het schoolplein bevinden, worden gebruikt op de openbare weg.
Als er op de rollerbank wordt geconstateerd dat de brom te snel is dan mag de politie aannemen dat er die dag op gereden is (om naar school te gaan) en ook dat het de bedoeling was om er weer mee naar huis te gaan rijden.
Dus je moet wel een erg mooi verhaal hebben om oom agent te laten geloven dat de brom 's ochtends nog aan alle eisen voldeed en als je naar huis gaat ook weer aan alle eisen voldoet..
Hoe het precies zit met het meten op het schoolplein weet ik niet dus ik zou het zekere voor het onzekere nemen en de brom op slot laten staan zodat 'ie mss niet gemeten wordt. Ik zou zelfs gelijk na de lessen de school verlaten zodat ik niet door oom agent gevraagd kan worden om de brommer van het slot te halen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
als je er mee loopt kunnen ze niks doen
Als je met een brommer loopt op de openbare weg dan moet die brommer aan alle eisen die aan bromfietsen gesteld worden, voldoen. Ook verzekeringsplicht geldt dan.
Je zou natuurlijk gematst kunnen worden door oom agent maar er is geen matsrecht ofzo.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod |
3-11-2007 1:05 |
 Posts: 13700 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ARWIN_honda
[...]
neej, koelvloeistof zit int bovenste gedeelte van je cilinder,en gaat via kanaal naar beneden waar je kvs slang is aangesloten op je cilinder.
Dat zegt die toch ook ?
|
|
|
|
-simon- |
3-11-2007 7:19 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]
vering is voor op asfalt te slap.
probleem met het blok is dat het vermogen alleen bij hoge toerentallen zit en hij daar onder helemaal niks doet en nauwelijks vooruitkomt als je niet in die powerband blijft. door dat en door de korte versnellingbak verhoudingen schakel je je een ongeluk, lekker toeren of cruisen is er niet bij, net als bijv lekker rijden op een 80 of 100km weg. snelweg kun je sowieso al vergeten dan.
makkelijkste/beste is gewoon een enduro pakken die voor straatgebruik gemaakt is, een ktm 4 takt zou ideaal zijn. en als je het goedkoop wil houden dan een honda XR of een yamaha XT
de vering kun je af laten stellen. kost iets van 150 euro totaal ongeveer dacht ik.
en als je hem heel zwaar vertand zul je er ook echt wel mee kunnen toeren. en een 250 oid kom onder de powerband ook nog wel vooruit hoor. maar als je zoiets voor op de weg hebt moet je eigenlijk ook niet gaan toeren maar mooie bochtige weggetjes zoeken en bospaden.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Dit topic is 89140 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 137 van 200
|
|