falco |
24-10-2007 13:07 |
 Posts: 3724 |
de onderste electrode van mijn bougie is ongeveer 2 keer zo klein als andere bougie's, is dit normaal? gaat om een hittegraad 9 lange schacht van ngk
|
|
|
|
ikkejw |
24-10-2007 13:33 |
 Posts: 9886 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
eerst reed mijn brommer heel beroerd dus ik alles ontkolen maar nu rijd ie nog steeds kut
met wind mee rijd ie 60 en tegen net 40 eerst reed ie wind tegen 65 en wind mee 75
gaat om een honda mb
zuiger(veren)/cilinder versleten? heb je nog wel compressie?
|
|
Preserve nature - Always wear a helmet |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
24-10-2007 13:38 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: falco
de onderste electrode van mijn bougie is ongeveer 2 keer zo klein als andere bougie's, is dit normaal? gaat om een hittegraad 9 lange schacht van ngk
foto mss?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-10-2007 13:47 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]
de rest geef ik je gelijk in, maar waarom zou het per teller schelen? elke mt5 km-teller is toch hetzelfde?
om florry antwoord te geven, je kan met een stopwatch en met de paaltjes die langs de weg staan (10,1 10,2 10,3 (100m)) uitrekenen hoe hard je gaat. (tip: hoe constanter je snelheid en hoe meer paaltjes(afstand) je meerekend in je berekening hoe nauwkeuriger je antwoord word)
Dit bericht is gewijzigd door Ariej op 24-10-2007 om 13:03 uur.
die constatering berust op eigen ervaringen
waarom? gammele tellers denk ik...
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
24-10-2007 13:49 |
 Posts: 7728 |
en de hoogte van de voorband scheelt ook
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
24-10-2007 13:53 |
 Posts: 10835 |
ja, dat had ik al gezegd
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
tsx crosser |
24-10-2007 14:48 |
 Posts: 2356 |
Mijn kleine vraag:
Kan je de rechter krukaskeerring van een Tsx vervangen zonder dat je het blok hoeft te splitsen?
Hoe pak ik dat het beste aan?
Alvast bedankt!
|
|
Ktm Sx-f 250 |
|
bart de scootergek |
24-10-2007 14:54 |
 Posts: 8916 |
Ja, daar moet alleen het krukastandwiel van de as afgehaald worden. Als die eraf is moet je met twee parkers de kering eruit kunnen trekken.
|
|
Honda RC-33 |
|
RXBaz |
24-10-2007 14:54 |
 Posts: 1879 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser
Mijn kleine vraag:
Kan je de rechter krukaskeerring van een Tsx vervangen zonder dat je het blok hoeft te splitsen?
Hoe pak ik dat het beste aan?
Alvast bedankt!
vliegwiel kant wel zonder te splitsen.. maar koppelingskant niet..
|
|
I played poker with tarot cards once, i had a full house and three people died........motorrbw in the pocket |
|
tsx crosser |
24-10-2007 15:01 |
 Posts: 2356 |
wat is het nou  ? Want ik bedoel de koppelingskant, met olie e.d., aangezien er olie onderin bij mn krukas ligt en hij super rookt  .
Want volgens mij zit het krukaslager wel voor de keerring toch? Kan ik die er wel uitkrijgen van buitenaf?
|
|
Ktm Sx-f 250 |
|
bart de scootergek |
24-10-2007 15:14 |
|
tsx crosser |
24-10-2007 15:20 |
 Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
Naar mijn weten is de Honda MB/MT de enige waarbij het nodig is om het blok te splitsen voor de rechterkrukaskering, omdat het lager bak gesmeerd is. Het kan dus gewoon door alleen het krukastandwiel eraf te halen.
Stel er zit wel een lager voor (wat volgens mij zo is), die kan ik niet van buiten er af krijgen waardoor ik daarna de keerring kan vervangen? Of zit dat lager echt te strak?
|
|
Ktm Sx-f 250 |
|
bart de scootergek |
24-10-2007 15:23 |
 Posts: 8916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx crosser
[...]
Stel er zit wel een lager voor (wat volgens mij zo is), die kan ik niet van buiten er af krijgen waardoor ik daarna de keerring kan vervangen? Of zit dat lager echt te strak?
Niet dat het lager er zit, maar in geval van MB/MT, dat lager zit opgesloten door de carterhelften, dus die krijg je er simpelweg niet uitgetrokken vanaf de koppelingskant.
De kering zit er bij jou vanaf de koppelingskant ingedrukt, en kan er dus ook weer zo uitgehaald worden.
|
|
Honda RC-33 |
|
tsx crosser |
24-10-2007 15:26 |
 Posts: 2356 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
[...]
Niet dat het lager er zit, maar in geval van MB/MT, dat lager zit opgesloten door de carterhelften, dus die krijg je er simpelweg niet uitgetrokken vanaf de koppelingskant.
De kering zit er bij jou vanaf de koppelingskant ingedrukt, en kan er dus ook weer zo uitgehaald worden.
Naja zoals hier ook weergegeven is:
Zit het lager(15) volgens mij voor de keerring(14). Maargoed ik haal de boel gewoon uit elkaar en misschien wil het lager er wel uit, het is in ieder geval niet zo dat er een rand van het carter voor zit idd. Hij hoort er in theorie gewoon af te kunnen, ik weet alleen niet hoe strak het er tussen zit.
|
|
Ktm Sx-f 250 |
|
pro-shark |
24-10-2007 15:52 |
 Posts: 290 |
mag je officeel een wheelie trekken?
Dus is het strafbaar?
|
|
kkkk |
|