Quote:Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Als je de cilinder vlakt, zodat de zuigerin bdp gelijk is aan de rand van de cilinder (zo valt de verbranding geheel in de cilinderkop plaats, dus ook geen verkoolt randje bovenin de cilinder) en dan een opmaat cilinderkop, met de juiste verbrandingskamer, squishband en squish.. Zal die aanmerkelijk beter en sneller lopen dan in deze situatie, alle moeite waard iig..
maar ik ben wel wat bang dat ie dan gaat kopneuken, zuiger heeft nu alle ruimte om de speling van de krukaslagers op te vangen. als ik nu m'n lagers vervang en kop vlak enz, dan loopt het even goed maar gaat ie na een paar 1000km dus tegen de kop slaan
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-9-2007 om 20:27 uur.
maar ik ben wel wat bang dat ie dan gaat kopneuken, zuiger heeft nu alle ruimte om de speling van de krukaslagers op te vangen. als ik nu m'n lagers vervang en kop vlak enz, dan loopt het even goed maar gaat ie na een paar 1000km dus tegen de kop slaan
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-9-2007 om 20:27 uur.
haha,
deze quote komt zeker in een hall of fame.
als jouw lager zoveel speling heeft, beukt die toch wel vast.
al heb je squish van 10mm...
maar ik ben wel wat bang dat ie dan gaat kopneuken, zuiger heeft nu alle ruimte om de speling van de krukaslagers op te vangen. als ik nu m'n lagers vervang en kop vlak enz, dan loopt het even goed maar gaat ie na een paar 1000km dus tegen de kop slaan
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-9-2007 om 20:27 uur.
En dan? als de zuiger tegen de kop komt zijn het nog geen rampen.
Mijn Tomos rijd al 9 maanden lang rond terwijl de zuiger tegen de kop komt.
@ benellifan:
Niet echt een toevoeging aan het topic wel?
Dit bericht is gewijzigd door Evilmex op 14-9-2007 om 16:39 uur.
Hoe Kansloos Is Een Kansloze Kansloos, Die Geen Kans Maakt Omdat Er Iets Met Hem Loos Is?
maar ik ben wel wat bang dat ie dan gaat kopneuken, zuiger heeft nu alle ruimte om de speling van de krukaslagers op te vangen. als ik nu m'n lagers vervang en kop vlak enz, dan loopt het even goed maar gaat ie na een paar 1000km dus tegen de kop slaan
Dit bericht is gewijzigd door ikkejw op 13-9-2007 om 20:27 uur.
Wat dacht je van nieuwe krukaslagers?
is ook niet een keer verkeerd ofzo.
als je met die cilinder aan de gang gaat meet dan ook ff de hoek op van de squish band in de kop, en op de zuiger zodat je dat meteen optimaal kan aanpassen. in een 166-s kop zit bijv. een 21 graden hoek, terwijl de zuiger een 12 graden hoek heeft...verre van ideaal