Ns-1 Blower |
30-8-2007 16:36 |
 Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]
Hij heeft dus gewoon helemaal geen vermogen onder zijn powerband. Heb je hem opnieuw afgesteld?
wat is je bougiekleur?
Afstelling is perfect, bougie is koffiebruin. Hij rijdt verder wel weg onder zijn powerband en draait ook netjes stationair, maar het is bij 6000 toeren net het idee alsof de sproeier te groot is, en bij tegenwind zakt hij in toeren, moet dus echt terugschakelen om daar boven te komen, eenmaal hoog in toeren gaat ie wel.
|
|
|
|
-simon- |
30-8-2007 16:37 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]
Met minder vermogen onderin kan ik leven, maar dat de cilinder 5 a 6 sec (in zijn 1 en 2, om maar te zwijgen over de andere versnellingen) blijft hangen op 6k toeren niet.
Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 16:33 uur.
stotterd hij dan ook voor de powerband?
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
-Tom- |
30-8-2007 16:37 |
 Posts: 4152 |
Zet je gasnaald eens een standje lager
|
|
FTS Member |
|
Jarco |
30-8-2007 16:39 |
 Posts: 4520 |
Al eens iets met de gasnaald gedaan?
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 30-8-2007 om 16:39 uur.
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 16:39 |
 Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
stotterd hij dan ook voor de powerband?
Het is juist voor het krachtgedeelte waar hij stottert. Volgens de tuner lag het aan de afgedraaide kop, hij heeft er zelf ff een rondje op gereden. Maar nu met een andere kop nog steeds hetzelfde.
Een gasnaals zit er niet op dus die kan ik ook niet veranderen.
Heb al verschillende sproeiers geprobeerd en zelfs een powerfilter voor meer lucht maar hielp niet.
Zit overigens wel een 12mm carbu op met een 10mm doorgang, maar dat moet volgens mij niet uitmaken omdat hij in hoge toeren wel doorblaast.
|
|
|
|
Jarco |
30-8-2007 16:40 |
 Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]
Het is juist voor het krachtgedeelte waar hij stottert. Volgens de tuner lag het aan de afgedraaide kop, hij heeft er zelf ff een rondje op gereden. Maar nu met een andere kop nog steeds hetzelfde.
Een gasnaals zit er niet op dus die kan ik ook niet veranderen.
Heb al verschillende sproeiers geprobeerd en zelfs een powerfilter voor meer lucht maar hielp niet.
Zit overigens wel een 12mm carbu op met een 10mm doorgang, maar dat moet volgens mij niet uitmaken omdat hij in hoge toeren wel doorblaast.
ALs hij voor de powerband stottert, kan het ook zijn dat je sproeier te groot is.
Waar heb je die 12 mm gemeten? gewoon aan de inlaatkant?
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 30-8-2007 om 16:40 uur.
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 16:42 |
 Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jarco
[...]
ALs hij voor de powerband stottert, kan het ook zijn dat je sproeier te groot is.
Waar heb je die 12 mm gemeten? gewoon aan de inlaatkant?
Dit bericht is gewijzigd door Jarco op 30-8-2007 om 16:40 uur.
Dus na het tunen moet er een kleinere sproeier in  , lijkt me niet echt bevorderlijk voor de hogere toeren.
Inlaatkant van de lucht is 10 mm, doorgang van de gasschijf is 12. Dus is een 10mm carbu
Dit bericht is gewijzigd door Ns-1 Blower op 30-8-2007 om 16:43 uur.
|
|
|
|
Menu2t |
30-8-2007 16:43 |
 Posts: 2815 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ns-1 Blower
[...]
Het is juist voor het krachtgedeelte waar hij stottert. Volgens de tuner lag het aan de afgedraaide kop, hij heeft er zelf ff een rondje op gereden. Maar nu met een andere kop nog steeds hetzelfde.
Een gasnaals zit er niet op dus die kan ik ook niet veranderen.
Heb al verschillende sproeiers geprobeerd en zelfs een powerfilter voor meer lucht maar hielp niet.
Zit overigens wel een 12mm carbu op met een 10mm doorgang, maar dat moet volgens mij niet uitmaken omdat hij in hoge toeren wel doorblaast.
geen gasnaald? wat is dat voor onzin? die heb je altijd dacht ik zo.
en als het daarmee nog niet te verhelpen is, sproeier een maatje kleiner nemen en opnieuw proberen
|
|
NSR Supersprint special! |
|
Jarco |
30-8-2007 16:44 |
 Posts: 4520 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]
geen gasnaald? wat is dat voor onzin? die heb je altijd dacht ik zo.
en als het daarmee nog niet te verhelpen is, sproeier een maatje kleiner nemen en opnieuw proberen
Volgens mij zijn er wel carbs zonder gasnaald, de schuif zelf is dan van plastic, welke gewoon omhoog en omlaag gaat..heb er wel eens een in handen gehad.
|
|
|
|
Ns-1 Blower |
30-8-2007 16:44 |
 Posts: 634 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Menu2t
[...]
geen gasnaald? wat is dat voor onzin? die heb je altijd dacht ik zo.
en als het daarmee nog niet te verhelpen is, sproeier een maatje kleiner nemen en opnieuw proberen
Die carburateurs met platte plastic gasschuiven hebben geen gasnaald.
|
|
|
|
cittaghostracer |
30-8-2007 17:18 |
Posts: 144 |
kan ook liggen aan het feit dat je misschien te weinig carterdruk hebt.
dit komt dan weer waarschijnlijk omdat je inlaat bewerkt is.
gevolg daarvan is dat je membraan misschien niet volledig opent.
weet niet hoe extreem hij is bewerkt??
|
|
|
|
clutch |
30-8-2007 17:26 |
 Posts: 993 |
komt ook wel door je uitlaatpoort die bewerkt is dat hij in ondertoeren iets minder is maar tot6/7 K is wel heel erg...
Dit bericht is gewijzigd door derby_gpr_nude op 30-8-2007 om 17:26 uur.
|
|
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down. |
|
TheWickerMan |
30-8-2007 17:54 |
Posts: 113 |
ik heb hetzelfde probleem, maar de mijn is niet opgedreven en ik rij met een mb5 ( ori belgische 50cc en ori uitlaat met stukje uit en carbu= 16mm geloof ik ori belgish). ook tegendraads bij 7000 toere enkel in mijn 1e en 2e kom ik erdoor anders moet ik hem doortrekken naar 10000 toeren wanneer ik goed wil rijden.
|
|
ride to live , live to tune , tune to ride. |
|
Derbi Joris |
30-8-2007 18:02 |
Posts: 1165 |
Mss ligt het wel gewoon aan de ontsteking en is dit probleem weg met een binnenrotor. membraam lijkt mijn sterk, net als carberateur heeft ook niet veel te maken met stotteren in een bepaald gebied wanneer ie te klein/te groot is. Denk dat het grotendeels aan originele ontsteking ligt.
|
|
|
|
clutch |
30-8-2007 18:14 |
 Posts: 993 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
Mss ligt het wel gewoon aan de ontsteking en is dit probleem weg met een binnenrotor. membraam lijkt mijn sterk, net als carberateur heeft ook niet veel te maken met stotteren in een bepaald gebied wanneer ie te klein/te groot is. Denk dat het grotendeels aan originele ontsteking ligt.
je komt wel met een dure oplossing. en niet echt praktisch ook. die jonge vraagt om een oplossing voor zijn probleem. als hij wilde had hij die binnenrotor allang besteld waarschijnlijk.
vind dus een beetje lamme opmerking dus...
|
|
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down. |
|