Niek de Wildt |
27-8-2007 15:57 |
Posts: 7168 |
btw admin is dit misschien iets voor het pro forum??
|
|
|
|
Neluhz |
27-8-2007 15:59 |
 Posts: 4032 |
Waarom zou je 30000 toeren willen draaien?
en als je dat echt wil, dat is met zuigerveren ook wel te doen.. zoek een extreem korte slag krukas, en investeer in een hoonbank en een flinke lading nikasil.
Dit bericht is gewijzigd door Neluhz op 27-8-2007 om 16:01 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
27-8-2007 16:01 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Neluhz
Waarom zou je 30000 toeren willen draaien?
toeren is vermogen lol
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Niek de Wildt |
27-8-2007 16:05 |
Posts: 7168 |
LEES EENS WAT IK ZEI!!! ik wil niet 30000!!
|
|
|
|
Baasbas |
27-8-2007 16:43 |
Posts: 2177 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
btw admin is dit misschien iets voor het pro forum??
lol ja vast..
je wilt een zuiger draaien uit aluminium die 20k aankan?
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
-TimP- |
27-8-2007 16:45 |
 Posts: 1836 |
gewoon proberen joh, wat heb je te verliezen.
ook al werkt die een minuut  heeft die het tog een minuut gedaan.
Dit bericht is gewijzigd door -TimP- op 27-8-2007 om 16:45 uur.
|
|
zxr club zx6r 2003 |
|
Terror |
27-8-2007 17:10 |
 Posts: 9269 |
kunnen we nou weer met zn allen ontopic?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-8-2007 17:45 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
toeren is vermogen lol
vermogen is koppel x toeren
als je geen koppel hebt (met een klein blok) moet je dus toeren draaien.
als je veel koppel hebt hoef je minder toeren te draaien
hoe groter je cilinder hoe meer koppel je hebt over het algemeen dus hoe minder toeren je hoeft te draaien.
dat is ook direct de reden dat die kleine dingen zulke toeren draaien en het niet interresant om je brommer dit te laten doen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-8-2007 om 17:46 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zundappchef |
27-8-2007 18:04 |
 Posts: 4082 |
daarbij het zal lastig worden je zuiger en cilinder eve conisch te maken en daarbij zal het helemaal lastig worden om dit in je slag te verwerken dit komt zegmaar nog veel preciezer als het normaal bij een tuned brommer is
het is moeilijk maar mischien wel haalbaar
@ baasbas jij wil die zuiger zeker uit gietijzer maken
alu is hier redelijk goed voor hoewel je het juiste alu moet gebruiken en dit alles mag niet uit balans raken
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
ArvidW |
27-8-2007 18:05 |
 Posts: 201 |
Lees anders dit stukje eens door:
http://www.2stroke-t...erkende_getallen.pdf
Hierin kun je mooi zien wat de globale grenswaarde zijn van een motor met op en neergaande zuigers.
Kort samengevat is 20-25m/s ongeveer max zuigersnelheid, met een blokje met een slag van 41.4 (honda) kun je dus max 18.000toeren draaien (bij 20m/s is het zelf nog maar 14.500toeren)
2.5cc, dus zeg voor het gemak een slag en een boring van 14.7mm. Met 40.000toeren (kunnen sommige halen) zit je dan met een zuigersnelheid van 19.6m/s (iig minder dan 25m/s)
Maar wat dacht je van je krukas, om een blokje 16k te laten draaien moet je je krukas al bijna op 0 uitgebalanceerd hebben, laat staan als je 20k wilt gaan halen
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 27-8-2007 om 18:15 uur.
|
|
|
|
ArvidW |
27-8-2007 18:11 |
 Posts: 201 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
vermogen is koppel x toeren
als je geen koppel hebt (met een klein blok) moet je dus toeren draaien.
als je veel koppel hebt hoef je minder toeren te draaien
hoe groter je cilinder hoe meer koppel je hebt over het algemeen dus hoe minder toeren je hoeft te draaien.
dat is ook direct de reden dat die kleine dingen zulke toeren draaien en het niet interresant om je brommer dit te laten doen
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 27-8-2007 om 17:46 uur.
Het is niet een kwestie van "hoeven" het is een kwestie van "kunnen" Met een grotere cilinderinhoud heb je een grotere zuiger die meer weegt en hierdoor minder toeren kan maken. Bij formule 1 halen ze nu de 20k omdat mede doordat ze daar alles heel er licht maken!
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 27-8-2007 om 18:13 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-8-2007 18:18 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ArvidW
[...]
Het is niet een kwestie van "hoeven" het is een kwestie van "kunnen" Met een grotere cilinderinhoud heb je een grotere zuiger die meer weegt en hierdoor minder toeren kan maken. Bij formule 1 halen ze nu de 20k omdat mede doordat ze daar alles heel er licht maken!
Dit bericht is gewijzigd door ArvidW op 27-8-2007 om 18:13 uur.
heeft ook totaal geen zin om meer toeren te draaien omdat na je max vermogen je koppel meer zakt als dat je toeren stijgt dus je vermogen terugvalt.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zundappchef |
27-8-2007 18:22 |
 Posts: 4082 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
heeft ook totaal geen zin om meer toeren te draaien omdat na je max vermogen je koppel meer zakt als dat je toeren stijgt dus je vermogen terugvalt.
ik weet niet of die opmerking op zijn plaats is als je het geheel conisch maakt waarschijnlijk zal je vermogen toenemen naarmate je dus meer toeren zult gaan moeten maken
|
|
1000 v twin rotax biatch |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
27-8-2007 18:23 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: zundappchef
[...]
ik weet niet of die opmerking op zijn plaats is als je het geheel conisch maakt waarschijnlijk zal je vermogen toenemen naarmate je dus meer toeren zult gaan moeten maken
als je meer toeren maakt is je vulling minder ideaal.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
faberke |
27-8-2007 18:28 |
 Posts: 209 |
heb me pa wel eens gehoord over bepaalde alfa romeo's die ook conische cillinder/zuiger gebruikten maar weet niet welk type
|
|
ble |
|