Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 26

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1257 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44445 - "kleine vragen" topic - deel 26
Pagina 65 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 19-8-2007 17:39 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
Niemand die andwoord op deze vraag weet ??


-----------------

Oké nieuw vraagje!

Ben bezig met het in elkaar zetten van mijn MB blok. Er zit een nieuwe krukas etc. in.
Maar ik weet dat je een aantal dingen op elkaar moet afstellen. De krukas moet bij het puntje goed staan even als de balansas. Deze moeten dan vast worden gehouden door de koppeling.
Maar bij de krukas moet je een tandwiel er omheen doen. Waar de koppeling weer aan vast komt. Maar dit tandwiel wat op de krukas komt kan ik misschien 15 verschillende standen erop zetten. Hoe weet ik nu hoe hij er op moet? Moet de drijstang dan op het bovenste punt staan o.i.d.?

Hier even een foto'tje van het tandwiel en krukas:

afbeelding

Kan ik deze er gewoon willekeurig opzetten en dan gewoon zorgen dat hij puntje wel goed staan met het streepje op het carter? Of moet het tanwiel zelf ook goed worden gezet op de krukas?

Gr Ruben


Er is wel degelijk een bepaalde stand. Bij mijn orginele kruk staat er zelfs een puntje waar hij gelijk mee moet zijn. Die imi krukken hebben dat puntje niet. Zet je krukas op het bovenste dode punt. Schuif dan dat tandwiel erop met het puntje gelijk aan de markering op het carter. Vervolgens je balans gelijk zetten met de markering op het carter. Tussenas erin, deze heeft geen bepaalde stand, en dan de koppeling. Controleer als het in elkaar staat dat de markeringen nog kloppen, dus dat de balansas overeenkomt met het carter en op dat punt het krukastandwiel ook.

Succes!

 
the-god 19-8-2007 18:53 Print reply
Posts: 63
als je een nieuwe koplamp op easyparts koopt isdat dan moeilijk aan te sluiten en moet ik ergens op letten het voltage ofz.
 
ronge48 19-8-2007 19:02 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: the-god
als je een nieuwe koplamp op easyparts koopt isdat dan moeilijk aan te sluiten en moet ik ergens op letten het voltage ofz.


je moet waarschijnlijk de kabels beetje aanpassen voor de stekkers en misschien ophangingen daarvan maar verder hoef je nergens naar te kijken

edit: 1000ste post

Dit bericht is gewijzigd door kevin-senda-sm op 19-8-2007 om 19:02 uur.
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
laurenh 19-8-2007 21:03 Print reply
Posts: 155
Ik wil graag weten wat er gebeurd als ik 18mm op me nsr zet.
Nu 70 fast arrow - proma - 13mm.
Veranderd mijn top?
Veranderd acceleratie?
Veranderd mijn max aantal toeren?
 
Royal Club 19-8-2007 21:07 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurenh
Ik wil graag weten wat er gebeurd als ik 18mm op me nsr zet.
Nu 70 fast arrow - proma - 13mm.
Veranderd mijn top?
Veranderd acceleratie?
Veranderd mijn max aantal toeren?


top stijgt iets
acceleratie stijgt flink
aantal toeren. eeeh, afaik ook
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Fabio 19-8-2007 21:08 Print reply

Posts: 1737
Acceleratie stijgt. Top zal een klein beetje toenemen, 1 à 2 km. Toerental blijft ook zo goed als ongewijzigd, alleen neemt deze sneller toe. Vebruik gaat omhoog.
 
laurenh 19-8-2007 21:17 Print reply
Posts: 155
dus geeft niet meer belasting op mijn blok?

 
Fabio 19-8-2007 21:29 Print reply

Posts: 1737
jawel, harder trekken betekent ook meer druk, dus meer belasting voor de materialen
 
laurenh 19-8-2007 21:39 Print reply
Posts: 155
nog een vraagje, als ik rijd en opschakel naar zijn 5 en dan onder in toeren begin op te trekken dan trekt de koppelinghendel strak bij 7000-8000 toeren en slipt de koppeling. als ik dan doorschakel is er niks aan de hand. Maar wat is dit?
 
ronge48 19-8-2007 21:43 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: laurenh
nog een vraagje, als ik rijd en opschakel naar zijn 5 en dan onder in toeren begin op te trekken dan trekt de koppelinghendel strak bij 7000-8000 toeren en slipt de koppeling. als ik dan doorschakel is er niks aan de hand. Maar wat is dit?



je trek je kabel strak je koppelt dat een beetje.. dat is doodnormaal dat die gaat slippen dan
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
PraatPaal 19-8-2007 22:04 Print reply

Posts: 7977
Tjoo

Weet er iemand een pagina met een lijst van alle motip spuitbuskleuren?

Dus kleur + code lijst.

Thnx?
 
Erik 39 19-8-2007 22:13 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PraatPaal
Tjoo

Weet er iemand een pagina met een lijst van alle motip spuitbuskleuren?

Dus kleur + code lijst.

Thnx?

www.motip.nl
Daar staan alle verkrijgbare spuitbussen

Staat alleen geen kleurcode bij.. wel artikelnr, wss ook genoeg.

Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 19-8-2007 om 22:14 uur.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
crossgek - Forum en Sales Moderator 19-8-2007 22:22 Print reply

Posts: 10560
ik heb een vespa ciao(brom)

als ik in de buurt rijdt rijdt ik regelmatig zonder helm rustig over fietspad.

als ik verder moet rijdt ik met helm over de weg.


MAAR....
als ik 's avonds rustig over het fietspad rijdt maak ik veel te weinig toeren om fatsoenlijk licht te hebben.

heeft iemand een idee hoe ik snel en makkelijk om kan schakelen van 60 rijden met normale toeren naar 30 rijden met zelfde toeren
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
ronge48 19-8-2007 22:23 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
ik heb een vespa ciao(brom)

als ik in de buurt rijdt rijdt ik regelmatig zonder helm rustig over fietspad.

als ik verder moet rijdt ik met helm over de weg.


MAAR....
als ik 's avonds rustig over het fietspad rijdt maak ik veel te weinig toeren om fatsoenlijk licht te hebben.

heeft iemand een idee hoe ik snel en makkelijk om kan schakelen van 60 rijden met normale toeren naar 30 rijden met zelfde toeren


andere poelie erop zetten maar dan draait die altijd meer toeren
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Erik 39 19-8-2007 22:23 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
[...]


andere poelie erop zetten maar dan draait die altijd meer toeren

Maar dan rijd ie geen 60, dus niet wat ie zoekt
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 85646 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 65 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved