Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #44445 - "kleine vragen" topic - deel 26
|
Pagina 24 van 200
|
Dit topic is 85296 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Banaan |
11-8-2007 19:32 |
 Posts: 5725 |
ik zoek een zuiger voor een 125cc athena(honda mt8)
nu heb ik op 2 sites heb ik er 1 gevonden..:
1: http://www.vdhparts....cribe&inpages=45
2: http://www.motoimport.nl/nieuw/frameset.htm
mijn vraag over die van vdhparts.nl is.. wat betekent dat a/b/c/d/e/f/g/h? is dat overmaat, of is dat kwaliteit?(denk niet t laatste, want er zit geen prijsverschil in..)
en bij motoimport.nl staat een immitatie 57mm(125cc athena=57mm) is deze aan te raden om te gebruiken(is goedkoper) of beter gewoon een zuiger van athena zelf?
en welke zuiger raden jullie me dan uiteindleijk aan?
|
|
|
|
stuart_mtxSHs |
11-8-2007 19:50 |
 Posts: 329 |
Hey,
Ik ga morgen misschien een 50cc setup kopen :
49,9 cc cilinder hm2 (origineel honda)
spruitstuk 13mm keihin
membraam ori honda
carberateur 13mm keihin
ontsteking ori honda
oliepompje zit er ook nog op
Hij is nog nooit gereviseerd omdat hij altijd origineel is geweest, dan is reviseren nog niet nodig zegt hij.
Klopt dit? Ik wil geen verrot blok van 30 jaar geleden kopen, daar zit ik een beetje mee.
Is 175 euro dan een goede prijs?
bedankt!
|
|
|
|
mtx-r50 |
11-8-2007 19:55 |
 Posts: 264 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stuart_mtxSHs
Hey,
Ik ga morgen misschien een 50cc setup kopen :
49,9 cc cilinder hm2 (origineel honda)
spruitstuk 13mm keihin
membraam ori honda
carberateur 13mm keihin
ontsteking ori honda
oliepompje zit er ook nog op
Hij is nog nooit gereviseerd omdat hij altijd origineel is geweest, dan is reviseren nog niet nodig zegt hij.
Klopt dit? Ik wil geen verrot blok van 30 jaar geleden kopen, daar zit ik een beetje mee.
Is 175 euro dan een goede prijs?
bedankt!
welke brommer, wat ga je nauw kopen: een blok??? als ze zeggen dat het niet gereviceerd moet worden, moet dat 9 van de 10 wel, dus je zal hem sowiso moeten reviseeren (mss niet meteen mr binnen dit en een half jaar wel want anders ga je problemen krijgen)
als het blok volledig in orde is is het een redelijke prijs (niet duur niet echt goedkoop) maar die setup gaat niet direct vliegen denk ik
|
|
I find his films about as funny as getting an arrow through the neck and discovering there's a gas bill tied to it. |
|
Derbi Joris |
11-8-2007 19:55 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stuart_mtxSHs
Hey,
Ik ga morgen misschien een 50cc setup kopen :
49,9 cc cilinder hm2 (origineel honda)
spruitstuk 13mm keihin
membraam ori honda
carberateur 13mm keihin
ontsteking ori honda
oliepompje zit er ook nog op
Hij is nog nooit gereviseerd omdat hij altijd origineel is geweest, dan is reviseren nog niet nodig zegt hij.
Klopt dit? Ik wil geen verrot blok van 30 jaar geleden kopen, daar zit ik een beetje mee.
Is 175 euro dan een goede prijs?
bedankt!
Njah 175,- is wel iets te veel aan van de goede kant, vooral omdat ie nog nooit gereviceerd is. Iets wat al 30 jaar oud is, is het wel beter bij dat het ooit gereviceerd is. Ik zou hem proberen mee te nemen voor 150,- is een mooi prijsje en reviceren kan je eventueel zelf ook nog wel.
Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 11-8-2007 om 19:56 uur.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
11-8-2007 20:00 |
 Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stuart_mtxSHs
Hey,
Ik ga morgen misschien een 50cc setup kopen :
49,9 cc cilinder hm2 (origineel honda)
spruitstuk 13mm keihin
membraam ori honda
carberateur 13mm keihin
ontsteking ori honda
oliepompje zit er ook nog op
Hij is nog nooit gereviseerd omdat hij altijd origineel is geweest, dan is reviseren nog niet nodig zegt hij.
Klopt dit? Ik wil geen verrot blok van 30 jaar geleden kopen, daar zit ik een beetje mee.
Is 175 euro dan een goede prijs?
bedankt!
je moet kijken of er niet veel speling op het vliegwiel zit en natuurlijk vragen of ie hem wil laten lopen
|
|
|
|
stuart_mtxSHs |
11-8-2007 20:08 |
 Posts: 329 |
Hij ligt nog onder de brommer en ik mag hem ff starten.
Loopt goed zegt hij maar ik vond het raar dat hij nog nooit gereviseerd is.
Het is van een nsr maar gaat onder een mtx-sh.
Het gaat niet hard idd, maar ik maak me sh legaal :p
|
|
|
|
Derbi Joris |
11-8-2007 20:13 |
Posts: 1165 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: stuart_mtxSHs
Hij ligt nog onder de brommer en ik mag hem ff starten.
Loopt goed zegt hij maar ik vond het raar dat hij nog nooit gereviseerd is.
Het is van een nsr maar gaat onder een mtx-sh.
Het gaat niet hard idd, maar ik maak me sh legaal :p
Njah is wel een verschil tussen nooit gereviceerd of dat ie nooit is gereviceerd in zijn bezit... Ik zal gewoon goed luisteren naar geluiden enzo.
|
|
|
|
5MB5 |
11-8-2007 20:41 |
 Posts: 878 |
reviseren kost je de kop ook niet.
pakkingsetje, 2 krukaslagers, lager van koppeling, evt setje koppelingsplaten, en evt cilinder een keer honen met overmaat zuiger.
als ie niet bonkt als je bij lage toeren het gas er op zet, het vliegwiel/krukas geen speling heeft en de bak lekker schakelt zal het allemaal wel ok zijn.
|
|
|
|
5MB5 |
11-8-2007 20:44 |
 Posts: 878 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: puch70cc15mm
ik zoek een zuiger voor een 125cc athena(honda mt8)
nu heb ik op 2 sites heb ik er 1 gevonden..:
1: http://www.vdhparts....cribe&inpages=45
2: http://www.motoimport.nl/nieuw/frameset.htm
mijn vraag over die van vdhparts.nl is.. wat betekent dat a/b/c/d/e/f/g/h? is dat overmaat, of is dat kwaliteit?(denk niet t laatste, want er zit geen prijsverschil in..)
en bij motoimport.nl staat een immitatie 57mm(125cc athena=57mm) is deze aan te raden om te gebruiken(is goedkoper) of beter gewoon een zuiger van athena zelf?
en welke zuiger raden jullie me dan uiteindleijk aan?
die aanduidingen betekenen idd overmaat van de zuiger. weet alleen niet of A de originele maat is of meteen al de 1e overmaat.
bij een athena cilinder maakt een imi zuiger niet zoveel uit, daar zullen geen gekke gietvormen in zitten zoals bij bijv een 110 malossi zuiger.
waar je wel ff op moet letten, is dat je eventuele spoelpoorten die in de originele zuiger zitten ook in de imi zuiger maakt als ze er nog niet inzitten.
|
|
|
|
Banaan |
11-8-2007 20:53 |
 Posts: 5725 |
dit is de imi:
http://img57.imagesh...img57/729/484lr1.jpg
en dit is de ori athena:
http://img486.images.../zuiger125orihl1.png
daar zit dus wel degelijk verschil in wat gietvormen betreft volgens mij.. of zou die imi ook gewoon goed moeten lopen?
btw.. iemand anders die dat weet of A ori is, of gelijk 1e overmaat? en met hoeveel mm groter per letter gaat t?
edit: imi heeft ook 2 zuigerveren, en ori maar 1..
Dit bericht is gewijzigd door puch70cc15mm op 11-8-2007 om 20:54 uur.
|
|
|
|
Teunis |
11-8-2007 21:02 |
 Posts: 1073 |
een stalen membraan plaatje is krom, hoeveel zou dit schelen in vermogen, erzijn al nieuwe bestelt hoor
maar wil ff weten hoeveel vermogen ik erbij mag verwachten
|
|
|
|
Frank-SMX |
12-8-2007 11:50 |
 Posts: 362 |
welke cilinder is beter kwa trekkracht voor een puch maxi
K-star 70cc of Airsal 70cc
|
|
[] Rieju SMX [] |
|
Elco |
12-8-2007 12:43 |
Posts: 4527 |
Oke, ik heb een roze/paarse met gele draad, moet die naar het signaal draad, en welke kleur is dit bij Derbi Gpr Racing
|
|
|
|
joep91 |
12-8-2007 12:50 |
 Posts: 128 |
Hoeveel moet ik mijn wallaroo smeren met een leovinci handmade uitlaat?
|
|
|
|
koekie - Administrator |
12-8-2007 12:50 |
 Posts: 12588 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: joep91
Hoeveel moet ik mijn wallaroo smeren met een leovinci handmade uitlaat?
gewoon 1:50, alleen je moet even opnieuw afstellen ( grotere sproeier! )
|
|
Haaks de hoek om! |
|
Dit topic is 85296 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 24 van 200
|
|