Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #44445 - "kleine vragen" topic - deel 26
|
Pagina 182 van 200
|
Dit topic is 85489 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Erik 39 |
18-9-2007 20:34 |
 Posts: 15088 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
kijk op je cdi godverdomme, leer eens lezen man
reageer normaal jij jonge..
Jij doe de laatste tijd, wat s1lv3r al zei gister over, nogal dom.. Reageren op mensen dat ze dingen niet moeten zeggen, en zelf ook nutteloos reageren..
sukkel
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 18-9-2007 om 20:37 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Royal Club |
18-9-2007 20:36 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]
reageer normaal jij jonge..
Jij doe de laatste tijd, wat s1lv3r al zei gister over, nogal dom.. Reageren op mensen dat ze dingen niet moeten zeggen, en zelf ook nutteloos reageren..
hij heeft het antwoord al gekregen, en hij reageert wel vaker op zon manier van
ik ben liever lui en laat anderen zoeken
zelf doe je trouwens net zo hard mee, dus je heb geen recht van spreken
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
pro-shark |
18-9-2007 21:02 |
 Posts: 290 |
wat is een powerband?
|
|
kkkk |
|
Royal Club |
18-9-2007 21:03 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
wat is een powerband?
kwoot
het gebied waarbij je motor het meeste vermogen levert
een bepaald toerengebied
bij mij is dat tussen de 10000rpm en 14500 rpm
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
18-9-2007 21:03 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bas-visscher
wat is een powerband?
een blok heeft een moment met max koppel , en met max vermogen.
het toerengebied hiertussen is je powerband
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
pro-shark |
18-9-2007 21:04 |
 Posts: 290 |
bij mij dus tussen de 7.5k en de 9.5 k. dan schiet ie omhoog. (erg mooi geluid trouwens :P)
|
|
kkkk |
|
b e r t |
18-9-2007 21:16 |
 Posts: 1855 |
ik ben mn dellortho phbg21 aan het monteren. Maar nu past het niet helemaal. Het nieuwe spruitstuk en de carb zijn samen "te lang" om op het membraan en goed in de luchtfilterbox te plaatsen. wat voor oplossing hadden jullie hiervoor?
Kom liever niet met powerfilter monteren omdat ik niet zo'n fan ben van powerfilters icm crossen/weggebruik.
|
|
|
|
Vuile Beunkoe |
18-9-2007 21:28 |
 Posts: 6114 |
spruitstuk inkorten?
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
NSR-Brian |
18-9-2007 22:27 |
 Posts: 364 |
WHA WTF
ik toen straks rijden
heel gwn normaal gaat mijk koppeling in 1 keer wat moeilijker en gaan mijn schakel pooke aleen nog maar naar bendenb als ik meer toeren maak (boven de 8000 anders moet ik hem gwn weer terug naar beneden tikken met mijn voet
wie weet wat dit kan zijn ?
|
|
|
|
Karlmt5 |
18-9-2007 22:31 |
 Posts: 2296 |
oke, ik heb nu de timingen van de ori cil van m'n gilera gsm (morini blok)
nu kom ik uit op
uitlaatpoorttiming: 184
spoelpoorttiming: 132
(184 / 2) - (132 / 2) = 26..
dus heb ik een blowdown van 26, dat lijkt me wel te kloppen voor een ori cil.
en als ik m'n uitlaatpoort ophoog naar 195,
heb ik dus
(195 / 2) - (132 / 2) = 31.5
31.5 lijkt me wel redelijke blowdown, wat is nou een goede blowdown?
(reken morgen alles nog eff precies na, maar dit was eff snel)
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
BIET |
18-9-2007 22:33 |
 Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
oke, ik heb nu de timingen van de ori cil van m'n gilera gsm (morini blok)
nu kom ik uit op
uitlaatpoorttiming: 184
spoelpoorttiming: 132
(184 / 2) - (132 / 2) = 26..
dus heb ik een blowdown van 26, dat lijkt me wel te kloppen voor een ori cil.
en als ik m'n uitlaatpoort ophoog naar 195,
heb ik dus
(195 / 2) - (132 / 2) = 31.5
31.5 lijkt me wel redelijke blowdown, wat is nou een goede blowdown?
(reken morgen alles nog eff precies na, maar dit was eff snel)
31,5 is misg wat aan de hoge kant, ik zou hem tussen de 30 en 31 legge n.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
ArvidW |
18-9-2007 22:34 |
 Posts: 201 |
30 is wel een mooie blowdown, dus uitlaatpoort op 192 zetten  (dan heb je "toevallig" ook direct timingen waarop je expansieuitlaat behoorlijk optimaal begint te werken
Big end speling, hoeveel mag dat max zijn?
|
|
|
|
NSR_rijder |
18-9-2007 22:34 |
 Posts: 510 |
de eerste 100 meter rij mij brommer perfect, en perfect starte ( 1x kicken ),, ik ging bij een maat naar binne 5 min later start hij niet meer.. 3 uur later 10x kicken start hij en rijd perfect.. dit heb ik dus ook vaker dat hij na een paar 100 meters ineens stopt,, rijd verder perfect enzo:S
|
|
|
|
Karlmt5 |
18-9-2007 22:35 |
 Posts: 2296 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BIET
[...]
31,5 is misg wat aan de hoge kant, ik zou hem tussen de 30 en 31 legge n.
kom ik dus op een uitlaatpoorttiming van ongv. 192 uit,
dus is 8 graden verschil, ga ik dat ook goed merken?
(zonder te verbreden, dat gaat later pas)
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
BIET |
18-9-2007 22:36 |
 Posts: 22355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
[...]
kom ik dus op een uitlaatpoorttiming van ongv. 192 uit,
dus is 8 graden verschil, ga ik dat ook goed merken?
(zonder te verbreden, dat gaat later pas)
je zal het wel merken in het rijgedrag ja. Je moet geen wonderen verwachten ofzo.
|
|
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel! |
|
Dit topic is 85489 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 182 van 200
|
|