Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #44445 - "kleine vragen" topic - deel 26
|
Pagina 126 van 200
|
Dit topic is 85356 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ThaPunisher |
2-9-2007 23:17 |
Posts: 116 |
welke kickstart pedalen op easyparts.nl passen dan wel op mijn gilera gsm met morini blok? :<
|
|
|
|
De Schout |
2-9-2007 23:18 |
Posts: 5327 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
ik heb vandaag een nieuwe zuiger in mn nsr gedaan
allemaal netjes in elkaar gezet etc.
ook ff tijdje stationair laten draaien 
nu was ik dus net ff een eerste ridje aan het maken
hij verzoop de hele tijd en dus ging ik onderin de powerband rijden met een heel klein beetje gas.
temperatuur was goed, net als dat hij eigenlijk altijd is.
ineens een paar zwaren slagen, gelijk koppeling in en hij viel uit.
toen heb ik hem gewoon uit laten rollen en voorzichtig de kickstart omlaag geduwt, hij zat in ieder geval niet vast en ging gewoon weer aan.
thuis heb ik de cilinder eraf gehaalt en kwam tot de ontdekking:
afbeelding
de rode vlekken zijn de 2 warmloopt "schaafjes" op de zuiger
de ene zit precies onder het rechter slotje
de andere zit precies bij het spijltje naast de uitlaatpoort
hoe kan hij nou zijn warmgelopen?
- teweinig gas onderin zn powerband -> te arm mengsel en gelijk te kort smering??
- cilinderkop te strak vast gedraaid? plekken zitten vlak bij de tapeindes
- onder de onderste zuigerveer heb ik zon 8hoekig ringetje die best veel druk op de zuigerveer zet, die teveel wrijving?
ik heb slotspeling op 0.2 dus dat zit goed
iemand een idee wat de rede van de warmloper is??
Dit bericht is gewijzigd door erwinko op 2-9-2007 om 20:44 uur.
ik gok op kop te vast..
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Royal Club |
2-9-2007 23:22 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ThaPunisher
welke kickstart pedalen op easyparts.nl passen dan wel op mijn gilera gsm met morini blok? :<
die voor een morini blok
am6 is een ander blok duuh
ik heb nogal last van kettingsmeer en oliespetters op mn achtervelg, wie weet er een middeltje wat er zo mee afrekent?
de lak moet wel op mn velg blijven zitten
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ThaPunisher |
2-9-2007 23:26 |
Posts: 116 |
Kickstartpedaal Morini Buzzetti 6300, zoals die?
Als dat zo is, is dat de enigste die ze hebben voor een morini blok -,-.
En niet eens een plaatje :P
|
|
|
|
Stefan00 |
2-9-2007 23:51 |
Posts: 130 |
|
|
Owner of a Rieju RR Spike |
|
Ariej |
3-9-2007 0:00 |
|
erwinko |
3-9-2007 0:01 |
 Posts: 1012 |
als ik nou die 8 hoekige ring onder de onderste zuigerveer eruit trek,
dan pusht hij de zuigerveer niet zo hard meer.
maar dan heeft hij wel iets meer ruimte aan de onderkant
kan geen kwaad toch? (in theorie teminste niet)
|
|
|
|
Florry |
3-9-2007 0:04 |
 Posts: 1755 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
als ik nou die 8 hoekige ring onder de onderste zuigerveer eruit trek,
dan pusht hij de zuigerveer niet zo hard meer.
maar dan heeft hij wel iets meer ruimte aan de onderkant
kan geen kwaad toch? (in theorie teminste niet)
dat is je olieschraapveer, kan je eruitlaten, zal wss meer roken
waar kan ik mijn frzme plus blok laten poedercoaten in of rond amsterdam?
Dit bericht is gewijzigd door Florry op 3-9-2007 om 0:04 uur.
|
|
50 cc, jamarcol uitlaat, proma dempert, 20 mikuni spruitje(lomp is vet!) 14-47 twv, blij dat ik origineel rijd :-) |
|
erwinko |
3-9-2007 0:05 |
 Posts: 1012 |
2takt -_-'
dat ding zet alleen maar meer druk op de zuigerveer, dus drukt hem harder tegen de wand
|
|
|
|
Jurgen |
3-9-2007 9:54 |
 Posts: 1334 |
Deze zit in Mijdrecht en levert mooi werk.
http://www.renoblastandcoatings.nl
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Florry
[...]
dat is je olieschraapveer, kan je eruitlaten, zal wss meer roken
waar kan ik mijn frzme plus blok laten poedercoaten in of rond amsterdam?
Dit bericht is gewijzigd door Florry op 3-9-2007 om 0:04 uur.
|
|
Heb je onderdelen voor een MTX-sh over?? Inbox even. |
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
3-9-2007 10:04 |
 Posts: 10835 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: erwinko
2takt -_-'
dat ding zet alleen maar meer druk op de zuigerveer, dus drukt hem harder tegen de wand
paar pagina's terug had je het ook al over die veer.
wat wil je nu eigenlijk weten?
duw hem er tussen of duw hem er niet tussen en ga rijden met dat ding.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
erwinko |
3-9-2007 10:27 |
 Posts: 1012 |
ja, ik had hem ertussen
nu liep hij binnen een paar km warm zonder dat hij nog heet was oid
dus ik wilde nu ff weten of het kwaad kan om die eruit te halen
want die groef voor de zuigerveer is wel ff dieper..
maar ik haal hem er gewoon uit, ik zie wel
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
3-9-2007 11:10 |
 Posts: 10835 |
kan geen kwaad, al verwacht ik niet dat je er veel mee op schiet kwa warmte.
geen (veel) te kleine sproeier?
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
erwinko |
3-9-2007 11:15 |
 Posts: 1012 |
nee, hij verzuipt de hele tijd juist nog..
en met de vorrige zuiger had ik niks geen problemen, temperatuur ook gewoon altijd netjes.
|
|
|
|
Djeep |
3-9-2007 11:45 |
 Posts: 8621 |
Hoe kan ik het maximale halen uit mijn 70cc Athena, zonder te tunen?
Voor NSR
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
Dit topic is 85356 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 126 van 200
|
|