Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 26

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1053 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44445 - "kleine vragen" topic - deel 26
Pagina 12 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 21:59 Print reply

Posts: 7728
denk dat mijn budget niet toereikend is voor een 450 4-takt. budget is 1000-1300
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:04 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]




Je bent echt ziek als je met een crossmotor de weg op gaat, daar zijn die dingen totaal niet voor bedoeld. Crossmotoren zijn gemaakt voor snelheid en koppel, niks geen betrouwbaarheid. Paar 100 km weggebruik en je kunt je cilinder en zuiger wegdonderen.




crossmotor heeft vergeleken met de meeste wegmotors helemaal niet veel koppel

op straat gaat je zuiger wel stuk langer mee en kun je makkelijk 800 km op een zuiger rijden met 125

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



Op de crossbaan heeft ie zeker wel minder te lijden, daar is ie voor gebouwd. Op een crossbaan rij je niet langer dan een paar seconden op top (als je dat al haalt), en op de weg kun je wel een paar minuten 100 rijden (met andere twv ga je wel harder btw).

op de baan heb je grote delen gas constant vol open, denk dat je dat op straat minder doet

[...]


Ja met snelheid bedoelde ik ook eerder snel optrekken dan hoge topsnelheid.



[...]



Alle koppel zit bovenin, onderin zit echt niks bij die dingen (ongeveer evenveel als een snelle 50cc brommer op top). Wil je een beetje snelheid maken en optrekken dan moet je m flink in toeren jagen.


beetje crossmotor heeft powervalve en dus vermogen vanaf het middengebied en dat rijdt prima op straat , mijn cr kun je gerust stationair doorschakelen naar de 5 dan gas los en dan komt hij zonder problemen naar zijn top

en koppel zit niet extreem bovenin , max koppel zit bij 10k (bij 125)

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


als je er mee over de weg wil later een keer kun je beter een 250 of 500 kopen. die hebben ook wat meer vermogen onderin al maar 500 is volgens mij wel lomp geweld vooral op de baan. een 450 4takt zal dan denk ik nog de beste keuze zijn. maar dan wel 1 die voor op de weg is gemaakt dus de wat tammere versie dan heb je nog wat minder slijtage. 125 crosser zal niet echt een goede keuze zijn.



als je 450 4t koopt moet je iig de enduro versie hebben.

onderhoud van de cross is ongeveer evenduur als een 250 2t.
maar als hij kapot loopt ben je doodongelukkig als je een 4t hebt gekocht

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-8-2007 om 22:06 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mopar 7-8-2007 22:05 Print reply

Posts: 4772
met alle respect, maar als je budget al zo laag is, zal het niet meevallen om een echte crosser goed te onderhouden, een wilde 125 denk al helemaal niet..

Ga voor een wat oudere enduro is mijn advies, redenlijk betrouwbaar, een stuk minder onderhoud, wss zijn de onderdelen daarvan wat goedkoper, zuipt minder, en kost minder, en je kan er ook normaal mee over straat, maar een stuk off-road en een beetje crossen gaat ook prima.

Zoek het in een Yamaha XT250~350~500, of een Honda XL250~500.

Persoonlijk zou ik voor een XL gaan, onderdelen zat ! (en dus goedkoop)

maw,

denk niet alleen aan de aanschafprijs....

Een echte crosser kost gewoon VEEL om goed te onderhouden..
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:10 Print reply

Posts: 7728
ja onderhoud kost indd veel, dat weet ik.(was ook aankoop-budget) maja ligt ook een hoop aan je rijstijl en met op tijd goed schoon maken kun je al een hoop besparen. mja xl-xt word hem niet, krijg ik geen puur cross-gevoel bij en wat crossgek zegt, is er iets kapot bij een 4-takt zou je willen dat je een 2-takt had..
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:12 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
met alle respect, maar als je budget al zo laag is, zal het niet meevallen om een echte crosser goed te onderhouden, een wilde 125 denk al helemaal niet..

Ga voor een wat oudere enduro is mijn advies, redenlijk betrouwbaar, een stuk minder onderhoud, wss zijn de onderdelen daarvan wat goedkoper, zuipt minder, en kost minder, en je kan er ook normaal mee over straat, maar een stuk off-road en een beetje crossen gaat ook prima.

Zoek het in een Yamaha XT250~350~500, of een Honda XL250~500.

Persoonlijk zou ik voor een XL gaan, onderdelen zat ! (en dus goedkoop)

maw,

denk niet alleen aan de aanschafprijs....

Een echte crosser kost gewoon VEEL om goed te onderhouden..


onderhoud is voor straatgebruik nog wel te overzien.

behalve de zuiger en lagers is het niet anders als een straatmotor.
een zuigerwissel zonder gekkigheid kost 100 euro ofzo. met een goede zuiger rijdt je op de baan 15 uur.

dit is op straat wss vele malen langer omdat je geen last hebt van zand en hij hoeft veel minder te werken. ga ervanuit dat je 40/50 km per uur gemiddeld rijdt. dat x 20 dan rijd je 1000km op een zuiger

nu ga ik uit van een groot deel in de stad en de motor aardig op de kloten geven

in die tijd heb je wss al 200 liter benzine (300 euro) weggereden , dus onderhoudt zijn vergeleken met andere zaken DE KOSTEN niet


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
ja onderhoud kost indd veel, dat weet ik.(was ook aankoop-budget) maja ligt ook een hoop aan je rijstijl en met op tijd goed schoon maken kun je al een hoop besparen. mja xl-xt word hem niet, krijg ik geen puur cross-gevoel bij en wat crossgek zegt, is er iets kapot bij een 4-takt zou je willen dat je een 2-takt had..


als je 2t crosser kapot loopt wordt je btw ook niet gellukig
mijn cr is ook gepeert en als ik alles nieuw koop ben ik 1400/1500 euro verder

maja bij een 4t zou het met mijn schade al snel het dubbele zijn

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 7-8-2007 om 22:13 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:16 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
als je 2t crosser kapot loopt wordt je btw ook niet gellukig
mijn cr is ook gepeert en als ik alles nieuw koop ben ik 1400/1500 euro verder

maja bij een 4t zou het met mijn schade al snel het dubbele zijn


nee indd, maar 2-takt zou ik zelf nog wel aan beginnen, 4-takt heb ik geen ervaring mee en lijkt me niet zo'n goed idee om zelf even proberen te fixen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:27 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

nee indd, maar 2-takt zou ik zelf nog wel aan beginnen, 4-takt heb ik geen ervaring mee en lijkt me niet zo'n goed idee om zelf even proberen te fixen


die 1400 /1500 ben ik alleen kwijt aan onderdelen uiteraard.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
-simon- 7-8-2007 22:31 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
denk dat mijn budget niet toereikend is voor een 450 4-takt. budget is 1000-1300


ik heb toevallig straks nog een beetje op internet zitte kijke wat er allemaal stond. en op markt plaats staat nog een cr500 met kenteken. en bij laurensemotors staat een cr250 met kenteken. van allebij ongeveer even oud volgens mij en ook in dat budget dacht ik. en als je 4 takt wil een xr250 of 400.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
teracon 7-8-2007 22:42 Print reply
Posts: 18
Welk onderdeel/instelling is vooral verantwoordelijk voor het mengsel, stabiel lopen bij lage toerentallen, op de stationairschroef na?
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:42 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

nee indd, maar 2-takt zou ik zelf nog wel aan beginnen, 4-takt heb ik geen ervaring mee en lijkt me niet zo'n goed idee om zelf even proberen te fixen


eigen motor lijkt me anders ideaal om ervaring op te doen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
crossgek - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:43 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teracon
Welk onderdeel/instelling is vooral verantwoordelijk voor het mengsel, stabiel lopen bij lage toerentallen, op de stationairschroef na?


de












je raadt het nooit















de
















stationair sproeier
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:43 Print reply

Posts: 10835
en ook de luchtschroef voor een deel
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:44 Print reply

Posts: 7728
ja maar je hebt ervaring op doen en ERvaring op doen en of het een sloopmotortje is waar je ervaring mee op doet of dure crossmotor.. nee beter geen leergeld betalen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 22:52 Print reply

Posts: 10835
klopt, maar zo moeilijk t.o.v. 2 takt is het ook weer niet.

maar ja, zelf weten natuurijk, je kent mijn advies
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
teracon 7-8-2007 23:36 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
stationair sproeier



Had begrepen dat die vooral voor finetunen is en niet vaak wordt vervangen.

 

Dit topic is 85267 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 12 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved