Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 26

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 976 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44445 - "kleine vragen" topic - deel 26
Pagina 11 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 85260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mtx-motard 7-8-2007 21:09 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
www.bol.com


daar kost hij 27,99. ik heb een paar maanden geleden 1tje besteld bij boekenwinkel en betaalde 17,50 ofzo.


 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Sypie_Honda 7-8-2007 21:10 Print reply

Posts: 13830
he sukkel, beter doe je niet zo tof.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
b e r t 7-8-2007 21:10 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
wanneer is een crosser (zeg 125) meer waard, met of zonder kenteken?
en mag je met een crosser met kenteken op de baan (geschorst natuurlijk)
edit: zit er dus over te denken om een crossmotor te kopen. maar nu denk ik bij mezelf, als ik nu meteen eentje met kenteken koop, ben ik straks meteen klaar als ik eventueel mijn motorrijbewijs zou halen.. maar is dit interessant?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 7-8-2007 om 21:08 uur.


ja, vaak zijn ze met kenteken meer waard. en tuurlijk mag je met kenteken de baan op. ook al is die niet geschorst
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 21:13 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
wanneer is een crosser (zeg 125) meer waard, met of zonder kenteken?
en mag je met een crosser met kenteken op de baan (geschorst natuurlijk)
edit: zit er dus over te denken om een crossmotor te kopen. maar nu denk ik bij mezelf, als ik nu meteen eentje met kenteken koop, ben ik straks meteen klaar als ik eventueel mijn motorrijbewijs zou halen.. maar is dit interessant?
edit: of beter nu normale crosser (125, zonder kenteken) en als ik evt motorrbw zou halen een zwaardere kopen?
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 21:15 Print reply

Posts: 10835
een 125 voor op de weg is niet echt snel. maarja, tis maar wat je wil.

persoonlijk zou ik 1 motor kopen om mee te crossen en als je dan je rijbewijs hebt er een andere bij kopen voor op de weg
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
ikkejw 7-8-2007 21:15 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
wanneer is een crosser (zeg 125) meer waard, met of zonder kenteken?
en mag je met een crosser met kenteken op de baan (geschorst natuurlijk)
edit: zit er dus over te denken om een crossmotor te kopen. maar nu denk ik bij mezelf, als ik nu meteen eentje met kenteken koop, ben ik straks meteen klaar als ik eventueel mijn motorrijbewijs zou halen.. maar is dit interessant?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 7-8-2007 om 21:08 uur.




Je bent echt ziek als je met een crossmotor de weg op gaat, daar zijn die dingen totaal niet voor bedoeld. Crossmotoren zijn gemaakt voor snelheid en koppel, niks geen betrouwbaarheid. Paar 100 km weggebruik en je kunt je cilinder en zuiger wegdonderen.


 
Preserve nature - Always wear a helmet
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 21:18 Print reply

Posts: 7728
indd ikkejw, daar zat ik dus ook aan te denken. maar van de andere kant, het heeft wel minder te lijden dan op de crossbaan(hele tijd volle bak) tenzij je dat dus op de weg ook rijd. banden wel natuurlijk
maar denk wat jozeff ook al zegt, niet onverstandig is
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 21:19 Print reply

Posts: 10835
tss, met een crossmotor kan je ook rustig rijden hoor.

onderhoud is meer dan met een wegmotor, dat wel
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
b e r t 7-8-2007 21:20 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]




Je bent echt ziek als je met een crossmotor de weg op gaat, daar zijn die dingen totaal niet voor bedoeld. Crossmotoren zijn gemaakt voor snelheid en koppel, niks geen betrouwbaarheid. Paar 100 km weggebruik en je kunt je cilinder en zuiger wegdonderen.




laat snelheid maar weg. het is puur het optrekken en koppel waar ze goed in zijn. en het is niet echt bedoelt voor lange afstanden. daar heb je gelijk in. Maar het is wel machtig om er af en toe een stukje mee over de weg te gaan. maar ik zou het niet als dagelijks vervoer gebruiken want ze halen echt het uiterste uit zo'n blokje waardoor alles zo snel slijt.
 
ikkejw 7-8-2007 21:28 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
indd ikkejw, daar zat ik dus ook aan te denken. maar van de andere kant, het heeft wel minder te lijden dan op de crossbaan(hele tijd volle bak) tenzij je dat dus op de weg ook rijd. banden wel natuurlijk
maar denk wat jozeff ook al zegt, niet onverstandig is



Op de crossbaan heeft ie zeker wel minder te lijden, daar is ie voor gebouwd. Op een crossbaan rij je niet langer dan een paar seconden op top (als je dat al haalt), en op de weg kun je wel een paar minuten 100 rijden (met andere twv ga je wel harder btw).


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: b e r t
[...]


laat snelheid maar weg. het is puur het optrekken en koppel waar ze goed in zijn.


Ja met snelheid bedoelde ik ook eerder snel optrekken dan hoge topsnelheid.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
tss, met een crossmotor kan je ook rustig rijden hoor.

onderhoud is meer dan met een wegmotor, dat wel



Alle koppel zit bovenin, onderin zit echt niks bij die dingen (ongeveer evenveel als een snelle 50cc brommer op top). Wil je een beetje snelheid maken en optrekken dan moet je m flink in toeren jagen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
thunderbird - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 21:30 Print reply

Posts: 7728
maar er zijn eigenlijk ook geen maren aan het crossen met een 125 op kenteken? (rijd hetzelfde?)of zitten er nog 'begrenzingen'in bijv vering oid. die motor die ik op het oog heb (kx125'97)heeft nog wel vol vermogen verder..
edit snap ook wel dat je met een crosser over de weg niet @topspeed moet (blijven) rijden. er zal toch het meest over zand(wegen) worden gereden, en af en toe een stuk over de weg..
marja weet uberhaubt niet of ik wel motorrbw ga halen, wat zijn daar eigenlijk de gemiddelde kosten van?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 7-8-2007 om 21:33 uur.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
J.Bo 7-8-2007 21:33 Print reply

Posts: 1713
weet iemand welke sproeier ik het beste kan pakken ?
derbi senda sm xtreme '04

50 cc orgineel
16 mm cabu
ori uitlaat
13/53 tand wiel
 
Jos brinkie -> een frikandel met sate saus-> een lul met poep
honda_freak 7-8-2007 21:36 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird

marja weet uberhaubt niet of ik wel motorrbw ga halen, wat zijn daar eigenlijk de gemiddelde kosten van?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 7-8-2007 om 21:33 uur.


ligt aan de rijschool en hoe vaak je examen moet doen, reken sowieso op een eurootje of 700 voor beide examens en 15 lessen ofzo, veel goedkoper zul je het niet kunnen doen.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Jozeff - Forum en Sales Moderator 7-8-2007 21:39 Print reply

Posts: 10835
tel hetzelfde als een auto dan zit je wel ongeveer goed.

grofweg tussen de 1000 en 2000 euro denk ik.
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
-simon- 7-8-2007 21:52 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
maar er zijn eigenlijk ook geen maren aan het crossen met een 125 op kenteken? (rijd hetzelfde?)of zitten er nog 'begrenzingen'in bijv vering oid. die motor die ik op het oog heb (kx125'97)heeft nog wel vol vermogen verder..
edit snap ook wel dat je met een crosser over de weg niet @topspeed moet (blijven) rijden. er zal toch het meest over zand(wegen) worden gereden, en af en toe een stuk over de weg..
marja weet uberhaubt niet of ik wel motorrbw ga halen, wat zijn daar eigenlijk de gemiddelde kosten van?

Dit bericht is gewijzigd door thunderbird op 7-8-2007 om 21:33 uur.


als je er mee over de weg wil later een keer kun je beter een 250 of 500 kopen. die hebben ook wat meer vermogen onderin al maar 500 is volgens mij wel lomp geweld vooral op de baan. een 450 4takt zal dan denk ik nog de beste keuze zijn. maar dan wel 1 die voor op de weg is gemaakt dus de wat tammere versie dan heb je nog wat minder slijtage. 125 crosser zal niet echt een goede keuze zijn.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Dit topic is 85260 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 11 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved