Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Hoe slecht is het zonder uitlaat te rijden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 675 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #44185 - Hoe slecht is het zonder uitlaat te...
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 7469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 18-7-2007 18:17 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

dat te weinig tegendruk slecht is verzin ik niet hoor.



dat is onzin, 2takt vraagt niet om tegendruk
2takt vraagt om golven die terug komen met onverbrande benzine niet om druk, je brommer gaat toch niet harder als je een keutel met een gaatje in je demper drukt


Dat zou dus inhouden,
een begrenzde brommer zou harder moeten gaan dan een onbegrensde brommer..

lijkt me niet logisch

Dit bericht is gewijzigd door Frysk op 18-7-2007 om 18:21 uur.
 
giggitybyte
MrOi 18-7-2007 18:23 Print reply

Posts: 3110
2takt vraagt om een bepaalde tegendruk die veroorzaakt wordt door de expansie, tegendruk is wel degelijk nodig bij een 2takt alleen een prop is geen tegendruk, dat is een verstopping.
 
XT Supermotard For Sale!
Sypie_Honda 18-7-2007 18:50 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
2takt vraagt om een bepaalde tegendruk die veroorzaakt wordt door de expansie, tegendruk is wel degelijk nodig bij een 2takt alleen een prop is geen tegendruk, dat is een verstopping.


er gaan geluidspulsen (golven bla bla) door je uitlaat, die worden teruggekaast door de baffle van je uitlaat. en die drijven je "verloren" gas weer terug de cilinder in.

en hoe kom je er bij dat er druk op je uitlaat komt te staan?
hoe wil je ooit een overdruk creeren in een ruimte met openingen?
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
MrOi 18-7-2007 18:52 Print reply

Posts: 3110
Mss dat dit de boel verduidelijkt:


 
XT Supermotard For Sale!
Sypie_Honda 18-7-2007 18:56 Print reply

Posts: 13830
het lijkt mij dat er met die pijltjes geluidspulsen worden afgebeeld.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Viertakt 18-7-2007 19:36 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]


er gaan geluidspulsen (golven bla bla) door je uitlaat, die worden teruggekaast door de baffle van je uitlaat. en die drijven je "verloren" gas weer terug de cilinder in.

en hoe kom je er bij dat er druk op je uitlaat komt te staan?
hoe wil je ooit een overdruk creeren in een ruimte met openingen?


Let jij wel eens op bij natuurkunde? wat zijn geluidsgolven?
 
Viertakt uber alles.
Sypie_Honda 18-7-2007 19:58 Print reply

Posts: 13830
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidsgolf

maar het komt er gewoon op neer dat er geen druk op je uitlaat staat. want je kunt onmogelijk een overdruk op een onafgesloten ruimte krijgen.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Viertakt 18-7-2007 20:03 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidsgolf

maar het komt er gewoon op neer dat er geen druk op je uitlaat staat. want je kunt onmogelijk een overdruk op een onafgesloten ruimte krijgen.



Ja is dat zo? Wat is wind dan? Een verplaatsing van een hogedruk gebied naar een laagedrukgebied, toch?
maarja dit gaat tever offtopic
 
Viertakt uber alles.
Sypie_Honda 18-7-2007 21:39 Print reply

Posts: 13830
dat is heel wat groter als een uitlaat.

geloof me nou maar, een uitlaat staat niet onder druk.

als je me niet geloven wilt, zou je miss 2stroke-tuning van bell eens door moeten lezen
ik weet bijna zeker dat je er daarna heel anders over denkt.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-7-2007 om 21:39 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Erik 39 18-7-2007 21:40 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MrOi
2takt vraagt om een bepaalde tegendruk die veroorzaakt wordt door de expansie, tegendruk is wel degelijk nodig bij een 2takt alleen een prop is geen tegendruk, dat is een verstopping.

Idd MrOI, en dat bedoel ik dus. Ook met gedachte bij dat plaatje
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Sypie_Honda 18-7-2007 21:45 Print reply

Posts: 13830
doe maar goed dwars, zo kom je er wel.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-7-2007 om 21:45 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Frysk 18-7-2007 21:46 Print reply

Posts: 34930
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
doe maar goed dwars, zo kom je er wel.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 18-7-2007 om 21:45 uur.


yd, hoe dom kun je wezen..

2takt vraagt niet om druk

beter doen jullie niet zo tof en proppen een holle buis met schotten op je brommer zien jullie zelf wel dat het niet loopt
 
giggitybyte
Erik 39 18-7-2007 21:48 Print reply

Posts: 15088
Zo dom is het niet hoor. Wie zegt dat jullie gelijk hebben?
Mn pa zegt ook dat er zeker wel tegendruk nodig is, ook met 2-takt.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
honda_freak 18-7-2007 21:48 Print reply

Posts: 7650
we hebben het hier uberhaupt niet over overdruk, maar tegendruk, als geluidsgolven iets raken dan oefenen ze druk uit op het deel dat ze raken..

edit: even hypotetisch gesproken, als de tegendruk het mengsel terug werkt de cilinder in, en de brommer zonder dit extra mensel beter loopt.. zou er dan niet simpelweg te veel benzine in je cilinder komen waardoor de boel verzuipt?

Dit bericht is gewijzigd door honda_freak op 18-7-2007 om 21:52 uur.
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Mopar 18-7-2007 21:58 Print reply

Posts: 4772
Er staat wel druk op de uitlaat ?

koude lucht ontploft, zet uit ?
= druk ?

Hoewel het minimaal is.

Denk dat je niet meer als 2,5bar hebt als je aan het einde van de uitlaat zou gaan meten maargoed..
Als je je vinger er licht tegenaan houd, word die toch ook steeds weg geblazen ? = dus druk.

Lijkt me simpel.

Deel van die druk gaat uit de uitlaat, deel daarvan gaat weer terug.
Lijkt me gewoon een logische gedachte, de druk wil weg, en dus gaat het naar beide uiteinde van de uitlaat/ruimte.
Dus een deel weg, en een deel terug.

De vorm is er alleen maar om een goeie en optimale ''flow'' te creeren.
Nu heet dat officieel vast geen flow, en heeft dat een andere benaming, maar je weet precies wat ik bedoel..

Bovendien...
Die zogemaande tegendruk is wel degenlijk BETER voor de motor.
Want zoals iedere 2takt fanaat weet (zelf ik weet dat, hoewel ik 2takt haat) weet dat er bij de inlaat slag ook een deel van het mengsel/smering er direct weer uit de uitlaat poort gaat.
De ''tegendruk'' is er ook om dit te verminderen, en als dit verminderd word, heb je dus - meer smering, meer cilinder vulling - meer explosie, en uiteindelijk zal het motortje dus langer meegaan.

Dus een uitlaat is ook een 2 takt wel degenlijk BETER, als zonder.
( en zoals gezegt, er komt niet zo snel vuil en water naar binnen )

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 18-7-2007 om 22:00 uur.
 

Dit topic is 7469 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved