Woutjuh |
5-7-2007 9:28 |
 Posts: 4422 |
ehm, loopt je rem niet aan?
|
|
veel MT spul te koop! |
|
bikkeltje |
5-7-2007 9:31 |
 Posts: 2380 |
rem die aanloopt?
en wat voorn koppeling zit erin? veertjes niet goed erin gedraaid? teveel of te weinig?
goed afgesteld? Loopt hij voor de rest gewoon goed?
Als je hem start en dan wegtrekt, trekt ie dan wel goed op?
|
|
|
|
Jolly Dolly,s mama |
5-7-2007 14:13 |
Posts: 22 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
rem die aanloopt?
en wat voorn koppeling zit erin? veertjes niet goed erin gedraaid? teveel of te weinig?
goed afgesteld? Loopt hij voor de rest gewoon goed?
Als je hem start en dan wegtrekt, trekt ie dan wel goed op?
Heb geprobeerd met veertje bij te stellen...Daar ligt het blijkbaar niet aan..nu ga ik eens proberen mijn uitlaat er af te halen..Misschien dat ie vuil is ..Althans dat is wat de onderbuur en de brommermaker zegt
De brommermaker zegt dat een steeksleutel maat 10 het enkele is dat ik nodig heb om mijn uitlaat er af te krijgen...Klopt dit wel?
aan de rem ligt het blijkbaar ook niet...Groetjes van Stefanie
Dit bericht is gewijzigd door Jolly Dolly,s mama op 5-7-2007 om 14:14 uur.
|
|
|
|
bikkeltje |
5-7-2007 15:09 |
 Posts: 2380 |
veertjes van de koppeling ofwa?
Maar rijd hij wel gewoon goed weg na starten of trekt hij altijd slecht op?
en maatje 10 kan best. Maar hoeft niet. Origineel zit er waarschijnlijk 10 in maar het komt vaak genoeg voor dat er een ander soort boutje inzit. inbus, kruiskop enz... Moet je gewoon even kijken onder de cilinder waar de uitlaat vast zit. Zal wel met 2 bouten vastzitten. Die moet je losmaken. En daarna nog de bevestiging van de uitlaat aan het frame.
|
|
|
|
User 927 |
5-7-2007 15:42 |
 Posts: 6405 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
veertjes van de koppeling ofwa?
Maar rijd hij wel gewoon goed weg na starten of trekt hij altijd slecht op?
en maatje 10 kan best. Maar hoeft niet. Origineel zit er waarschijnlijk 10 in maar het komt vaak genoeg voor dat er een ander soort boutje inzit. inbus, kruiskop enz... Moet je gewoon even kijken onder de cilinder waar de uitlaat vast zit. Zal wel met 2 bouten vastzitten. Die moet je losmaken. En daarna nog de bevestiging van de uitlaat aan het frame.
Sleutel 10 en een baco
102 heeft een schroef flens als je een originele uitlaat en cilinder hebt.
Er zit een klein boutje onder je blok, daar hangt je uitlaat aan en een grote moer bij je flens. Eerst de moer bij de flens losdraaien met een bahco en dan het kleine boutje eraf, en je hebt je uitlaat er af.
Zal wel een flink stuk harder lopen zonder uitlaat (+/- 60). Een 104 iig wel
|
|
|
|
Jolly Dolly,s mama |
5-7-2007 16:23 |
Posts: 22 |
Thanks alvast voor jullie reacties..Tja ik moet nog wel wat opzoekwerk verichten alvorens ik alle termen ken..Maar 'k zal er alvast aan beginnen..Maar voor ik de uitlaat er afhaal wou ik even weten of het normaal is als ik mijn Jolly Dolly start en zij staat op de voetsteun dan draait mijn achterwiel mee ...Is dit wel normaal? En kan het daar mee te maken hebben en welke sleutel zou ik daar voor nodig hebben...Heu optrekken nee totaal niet meer hij loopt nu ongeveer als ik start tegen 5 in 't uur word al vlug gereduceerd tot 1 in 't uur waarna hij bijna stil valt... Veertje van de koppeling dat zou ik echt niet weten...(ben echt domme newbie  Ik heb maar 1 veertje gevonden aan de rechterzijde
van m'n brommer (volgens onderbuurman is het blok dat in verbinding staat met mijn motorblok de koppeling) moet ik die dan opengooien en zie ik dan het veertje (tja dat lijkt me op het moment nog iets te omslachtig ,ben maar arm fietstechniekertje met grote nieuwsgierigheid naar brommer en motortechniek)maar aan die uitlaat durf ik mij al wel te wagen (als het volgens jullie ook niet eerst het achterwiel kan zijn )want dan haal ik morgen wel even de geschikte sleutel en probeer eerst of het dan beter gaat...Thanks alvast voor de steun..Groetjes vanwege Stefanie
Dit bericht is gewijzigd door Jolly Dolly,s mama op 6-7-2007 om 10:43 uur.
|
|
|
|
Jolly Dolly,s mama |
6-7-2007 10:44 |
Posts: 22 |
Tja misschien stel ik wel stomme vragen ...Maar ik heb hier nu eenmaal niemand om mijn handje vast te houden,mijn vriend is meer het intellectuele type en ik ben de madam met de handjes..
In ieder geval dat van dat achterwiel dat beweert mijn buurman dus daarom vraag ik het hier even (ook omdat ik de brommerwinkel niet voor elke vraag wil opbellen)In ieder geval wil ik er morgen aan beginnen maar hoop nog op enkele reacties van mensen die er wat meer van weten..en ik wil niet onodig mijn uitlaat er af gaan gooien als het aan mijn wiel zou kunnen liggen...Thanks bij voorbaat...Groetjes vanwege Stefanie
|
|
|
|
User 927 |
6-7-2007 11:04 |
 Posts: 6405 |
Het enige wat het achterwiel ermee te maken zou kunnen hebben is dat de lagers versleten zijn of de remmen aanlopen. Dit kun je zelf gemakkelijk testen door de snaarschijf in de vrijloop te zetten en opgebokt je achterwiel een paar flinke zwiepen te geven en te kijken of dat stroef gaat. Al zou dat niet verklaren waarom hij nog maar 5km/u haalt.
Dat je achterwiel draait als je de brommer opbokt met lopende motor is normaal.
De koppeling zit aan de linker kant van de motor en is dat onderdeel waar de snaar overheen loopt, maar als je er weinig verstand van hebt is dat niet het eerste wat je wilt controleren
Kijk eerst maar even wat hij doet zonder uitlaat. Maak desnoods de carburateur even schoon (Als je die weet te vinden  ) en kijk dan verder
|
|
|
|
Jolly Dolly,s mama |
6-7-2007 12:09 |
Posts: 22 |
Thanks..Ja ik zal dan inderdaad maar beginnen met de uitlaat er af te halen...Dat lijkt me al een grote uitdaging want dat lijkt sinds 1968 niet meer te zijn gebeurd...Tja en wat dat achterwiel betreft dacht ik toch ook wel met een beetje logisch denken dat het wel vrij normaal was..Morgen inderdaad maar even langs de bib ...Groetjes van Stefanie en nogmaals bedankt
|
|
|
|
Jolly Dolly,s mama |
12-7-2007 9:48 |
Posts: 22 |
Heu... sorry nogmaals hoor maar wat is de flens?
|
|
|
|
Red-dragon |
12-7-2007 9:52 |
 Posts: 1486 |
De flens van de uitlaat is het deel waar de uitlaat vast zit, dus waar de uitlaat aansluit op de cilinder.
|
|
Fly like an Eagle... |
|
Jolly Dolly,s mama |
12-7-2007 10:17 |
Posts: 22 |
Dachtek...Thanks
|
|
|
|
Jolly Dolly,s mama |
12-7-2007 15:21 |
Posts: 22 |
Okido...Mijn uitlaat heb ik er in ieder geval afgekregen...Nu zag ik dat het kleine rondje van achteren een slag had gekregen...Dus dat het eigenlijk geen rondje meer is ...Nu was mijn vraag hoe kan ik mijn uitlaat uitkuisen? Rijd in ieder geval terug top met zeel veel kabaal welliswaar
|
|
|
|
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator |
12-7-2007 15:43 |
 Posts: 8744 |
Je kan een soort pijpborstel op je boormachine vastzetten en dan...draaien maar....
Ik ben persoonlijk nogal voor uitbranden met benzine of ethanol...moet je wel zorgen dat je geen 'contact' maakt met een steekvlam...ik durf het bijna niet meer aanraden...
|
|
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking. |
|