Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - snelheid setup?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 842 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4388 - snelheid setup?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

honda-mtx 23-6-2002?09:21 Print topicpost
Posts: 47
Ik wil motorisch nog wat veranderen aan mijn mtx en wil het zo hebben.

70cc Fast arrow
20mm mikuni
twv 13/45
snelle bocht?
vervroegde ontsteking
4 bak

Hoe hard zal dit ongeveer lopen??
 

SIWWN 23-6-2002?09:55 Print reply
Posts: 7079
denk 75
 
CrossMaster 23-6-2002?10:22 Print reply
Posts: 729
is zo niet te zeggen maar ik denk 8590?
75 haal je met een 50imi met 13mm nog wel
 
Blukaap 23-6-2002?10:33 Print reply

Posts: 10008
Hangt er van af of je een goede FA te pakken hebt.
Als je pecht hebt ga je 75 echte kms, als je geluk hebt 85 ofzo.
 
Bastila is lief
SIWWN 23-6-2002?10:38 Print reply
Posts: 7079
dat bedoel ik
 
ardan 23-6-2002?11:01 Print reply
Posts: 595
fast arrow=brol

ik kan je ??n ding zeggen,fast arrow cilinders zijn brol,lopen ongelofelijk snel vast,die hebben ook geen spijl aan inlaatkant,elke keer als zuiger daar passert zetten zuigerveren uit en op een keer een beetje te veel en dan tja dan loopt ie vast

koop echt maar een andere want deze is slecht
 
have a blast,go fast
verwijderd 23-6-2002?11:48 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: ardan?labrie

fast arrow=brol

ik kan je ??n ding zeggen,fast arrow cilinders zijn brol,lopen ongelofelijk snel vast,die hebben ook geen spijl aan inlaatkant,elke keer als zuiger daar passert zetten zuigerveren uit en op een keer een beetje te veel en dan tja dan loopt ie vast

koop echt maar een andere want deze is slecht


ik vindt het wel knap dat je zuigerveren in de inlaat poort komen

dat heb ik alleen als ik de cil erop zet en eraf haal. inlaat poort mag heel breed, omdat de zuigerveren er juist NIET komen bij m'n getunede cr cilinders kan de zuiger er bijna doorheen vallen, kheb hier wel eens een poort mapje geplaatst.
 
FastCrosser 23-6-2002?11:50 Print reply
Posts: 473
Fast Arrow zal het heus wel goed doen, pas als je aan die poorten gaat kloten krijgen die veertjes problemen met het passeren van de poorten. Ik denk 85-90 als alles gewoon in goede staat is, geen 2e hands ouwe troep, goeie compressie etc. (compressie maakt niet uit voor snelheid)

Trouwens 2e-hands of niet maakt vaak ook niet uit. Ik ga met mijn suzuki tsx, 50snel 10k r/m, tandw.13-53, proma bocht+demper, 16mm carb ongeveer absolute topt 87km/UUR (soms doet ie er ook een UUR over om daar te komen, met wind tegen bijvoorbeeld)
En die cilinder was ook 2e-hands duzzzz...

[This message is edited by Laurens TS50X on 23-6-2002 11:57]
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
verwijderd 23-6-2002?11:51 Print reply
Posts: 4082
op m'n eerste nsr (heeft jan/b3ast gekocht) had ik een fast arrow. khad alleen aux intake kanalen geboord, die liep bestwel goed met malossi uitlaat, maar ik denk dat ie met tecno veel beter loopt, malossi heeft een onnodig lange powerband
 
verwijderd 23-6-2002?11:53 Print reply
Posts: 4082
Quote:
Originally posted by: Laurens ?TS50X

Fast Arrow zal het heus wel goed doen, pas als je aan die poorten gaat kloten krijgen die veertjes problemen met het passeren van de poorten. Ik denk 85-90 als alles gewoon in goede staat is, geen 2e hands ouwe troep, goeie compressie etc. (compressie maakt niet uit voor snelheid)


yup, maar de compressie is wel belangrijk om op die snelheid te komen. wel eens met eens met gare zuigerveren gereden?

khad een keer tijdelijk een mbx80 cil getuned en op m'n ns1 gezet, met tecno uitlaat en 28mm, dat liep bijna 110, maar toen m'n zuigerveren kapot gingen liep het niet zo hard meer ik moest worden gedrukt om op gang te komen, ik kon met wind mee de 70 halen in 2e versnelling, dikke over toeren, aaargh boeie want we moesten nog 9 km rijden nu is de want een beetje gaar moet ff uitgehoond worden.
 
FastCrosser 23-6-2002?11:57 Print reply
Posts: 473
Quote:
Originally posted by: symen?kalsbeek

Quote:
Originally posted by: Laurens ?TS50X

Fast Arrow zal het heus wel goed doen, pas als je aan die poorten gaat kloten krijgen die veertjes problemen met het passeren van de poorten. Ik denk 85-90 als alles gewoon in goede staat is, geen 2e hands ouwe troep, goeie compressie etc. (compressie maakt niet uit voor snelheid)


yup, maar de compressie is wel belangrijk om op die snelheid te komen. wel eens met eens met gare zuigerveren gereden?

khad een keer tijdelijk een mbx80 cil getuned en op m'n ns1 gezet, met tecno uitlaat en 28mm, dat liep bijna 110, maar toen m'n zuigerveren kapot gingen liep het niet zo hard meer ik moest worden gedrukt om op gang te komen, ik kon met wind mee de 70 halen in 2e versnelling, dikke over toeren, aaargh boeie want we moesten nog 9 km rijden nu is de want een beetje gaar moet ff uitgehoond worden.


Yup, maar mijn 50snel heeft echt nulkommanul compressie, en hij trekt toch redelijk snel door, terwijl ik ook iemand ken, bijna dezelfde setup, en die gaat maar 70km/h en die heeft zo machtig veel compressie op zijn 50snel daar wordt je niet goed van, je breekt zowat je pols als je zijn kick met de hand doet, terwijl je mijn kick met 2 vingers kunt doen!!!!
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz
verwijderd 23-6-2002?12:45 Print reply
Posts: 4082
haha, ik weet nog wel dat ik 50cc snel onder m'n mb'tje had, duurde gewoon een paar sec om op vol toeren te komen in z'n vrij, vet lomp
 
barry 23-6-2002?13:12 Print reply

Posts: 7387
als je veel compressie hebt kun je ook laag stationair draaien, mijn 50snel van mtx sh heeft ook best wel veel compressie maar loopt 70km/h maar loopt wel weer 500rpm stationair en dat vind ik best wel master

die 500rpm is ook echt het randje je voelt dat hij echt superveel moeite moet doen om aan te blijven dus meestal doe ik maar 1000rpm
 
He?
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 23-6-2002?14:21 Print reply

Posts: 7007
Ik zou als ik jou was ff een wat zwaardere tandwielverhouding erop leggen, tenzij je natuurlijk de straatstenen de grond uit wilt trekken
Gewoon 1 of 2 tandjes meer aan de voorkant en het scheelt al veel
 
nobody fuck with us!!
FastCrosser 23-6-2002?14:52 Print reply
Posts: 473
500r/m? Dat doe je echt goed, ik zou hem dan ongeveer 800-1000 laten lopen, is echt mooi! Als ik mijn best doe kan ik hem net aan 900r/m laten lopen stationair MET DE MINSTE COMPRESSIE die jullie ooit gevoeld hebben, maar met betere compressie heb je wel een mooier mengsel dat ontploft, maar volgens mij helpt het zeer weinig tot niks.

Trouwens mijn 50snel doet er geen paar seconden over in zijn vrij om toeren te maken. Hij reageert best goed, 1e stukkie gas=2500-3k toeren dan meer gas bij is alweer 8k-10k toeren!

(Maar die -Michiel- zijn ouwe tsx die reageerde ff 20keer zo snel met zijn 70cc)

Edit: Oscar O., had je het tegen mij van die zwaardere tandwielverhouding, want als ik een zwaardere verhouding erop doe, dan trekt ie zijn 5e versnelling niet meer zo goed (hij trekt hem nog wel, maar langzamer; TE langzaam)

[This message is edited by Laurens TS50X on 23-6-2002 14:59]
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

Dit topic is 318 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved