Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Begin Forum - Topic #43655 - "kleine vragen" topic - deel 25
|
Pagina 182 van 200
|
Dit topic is 83386 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Vuile Beunkoe |
29-7-2007 13:48 |
 Posts: 6114 |
Schaamranden komen écht niet door dat miniwaslaagje hoor :P Bereden en onbereden rubber is een groot verschil, komt niet door zon waslaagje. (miss de eerste paar km ja)
Iig, het welbekende banden schoon rijden, bij lage snelheid zigzaggen over de weg. Ook verstandig als er modder op zit, want dan rijd het nog niet lekker op asfalt.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
NICK75 |
29-7-2007 18:08 |
 Posts: 242 |
Ik heb een probleem namelijk: gisteren liep mijn mt5 nog perfect ongeveer 80 en vandaag stotterd hij heel erg en trekt voor geen meter meer op en loopt 70.
Waar kan dit aan liggen??
Gr. Nick
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
29-7-2007 18:13 |
 Posts: 7728 |
maak je carb eens schoon van binnen
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
honda_freak |
29-7-2007 18:15 |
 Posts: 7650 |
bougietje dood?
tijd voor een faq over dit soort vragen... checklist bij opeens stotteren ofzo -_-
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
Tombrom |
29-7-2007 18:17 |
 Posts: 15925 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
bougietje dood?
tijd voor een faq over dit soort vragen... checklist bij opeens stotteren ofzo -_-
nou schrijf er één?
|
|
|
|
Remco RS |
29-7-2007 18:22 |
 Posts: 11463 |
FAQ's halen niet zoveel uit, bijna niemand kijkt daar eerst
|
|
|
|
honda_freak |
29-7-2007 18:25 |
 Posts: 7650 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
FAQ's halen niet zoveel uit, bijna niemand kijkt daar eerst
kan er tenminste gewoon 1 iemand roepen: FAQ! en dan heb je alle voor de hand liggende dingen in 1 keer te pakken ipv van in 10 posts..
maar we gaan offtopic, lama hangen
|
|
Sig-veranderaars zijn vervelend :| |
|
falco |
29-7-2007 21:37 |
 Posts: 3724 |
werkt bij jullie de derbi-club site nog?? bij mij niet namelijk, too many connections staat er dan
|
|
|
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
29-7-2007 21:39 |
 Posts: 7728 |
nee, forum ook niet
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
teracon |
29-7-2007 22:03 |
Posts: 18 |
Hallo,
Als complete beginner op het gebied van brommers en bijhorende techniek etc. een paar kansloze vragen  Allemaal van toepassing op een Honda MT5
1. Welke/wat voor bougie heb je nodig bij een MT5? Of is dat afhankelijk van de cilinder oid?
2. Er zit een choke hendel op m'n carburateur en niet zoals ik bij m'n oude brommer had op het stuur. Het zit vast met een tightrip. Is zoiets gebruikelijk?
3. Wat is de eenvoudigste manier om je carb eraf te halen? En waar moet ik dan vooral op letten om niks te slopen ed.
4. Wat is de juiste bandenspanning voor/achter?
Alvast bedankt
|
|
|
|
Royal Club |
29-7-2007 22:04 |
|
Fabio |
29-7-2007 23:38 |
 Posts: 1737 |
1. Afhankelijk van de cilinder, standaard bougie hittegraad 6. Snelle 50cc hittegraad 7 en een 70cc 8 of 9.
2. Bij veel keihin carbs blijft de shoke niet meer hangen doordat het leertje versleten is. Door er een tyrip omheen te doen blijft de shoke wel hangen. Het hoort niet, maar is wel gebruikelijk bij keihin carbs
3. Bij het spruitstuk. Ik haal altijd de 4 bouten van het spruitstuk los en het aanzuigrubber. De rubberen slang van de carb naar het luchtfilter, mocht je dat niet weten. Ik gebruik dan zo'n ringsleutel met een ratel er in. Ik weet ff niet hoe die heten. Je kan 'm ook loshalen tussen het spruitstuk en de carb zeg maar. Maar bij keihin carbs gebeurt het wel eens dat ze daar afbreken.
4. Voor de juiste bandenspanning kijk op de band. Staat het daar niet, volg dan de aanwijzing van Royal.
|
|
|
|
Maximilliano |
29-7-2007 23:47 |
Posts: 666 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: teracon
Hallo,
Als complete beginner op het gebied van brommers en bijhorende techniek etc. een paar kansloze vragen Allemaal van toepassing op een Honda MT5
1. Welke/wat voor bougie heb je nodig bij een MT5? Of is dat afhankelijk van de cilinder oid?
2. Er zit een choke hendel op m'n carburateur en niet zoals ik bij m'n oude brommer had op het stuur. Het zit vast met een tightrip. Is zoiets gebruikelijk?
3. Wat is de eenvoudigste manier om je carb eraf te halen? En waar moet ik dan vooral op letten om niks te slopen ed.
4. Wat is de juiste bandenspanning voor/achter?
Alvast bedankt
Ik heb een bandenspanning van 1.6 voor 2.0 achter. Dat was aangeraden door de crossboer in vlijmen bij ons.
De rest van de vragen zijn goed beantwoord hierboven.
|
|
|
|
teracon |
29-7-2007 23:58 |
Posts: 18 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
1. Afhankelijk van de cilinder, standaard bougie hittegraad 6. Snelle 50cc hittegraad 7 en een 70cc 8 of 9.
2. Bij veel keihin carbs blijft de shoke niet meer hangen doordat het leertje versleten is. Door er een tyrip omheen te doen blijft de shoke wel hangen. Het hoort niet, maar is wel gebruikelijk bij keihin carbs 
3. Bij het spruitstuk. Ik haal altijd de 4 bouten van het spruitstuk los en het aanzuigrubber. De rubberen slang van de carb naar het luchtfilter, mocht je dat niet weten. Ik gebruik dan zo'n ringsleutel met een ratel er in. Ik weet ff niet hoe die heten. Je kan 'm ook loshalen tussen het spruitstuk en de carb zeg maar. Maar bij keihin carbs gebeurt het wel eens dat ze daar afbreken.
4. Voor de juiste bandenspanning kijk op de band. Staat het daar niet, volg dan de aanwijzing van Royal.
1. Ok, dan snap ik ook gelijk waar die getallen op slaan.
2. Dus je rijdt dan constant met je choke aan of uit?
3. en dan hoef je verder dus eigenlijk niets los te halen?
4. Bedankt, en de rest ook
Verder vroeg ik me af welk instelschroefje nou waar zit op je carb. Maar ik plaats anders wel een foto van m'n carb als het dan makkelijker is.
|
|
|
|
Fabio |
30-7-2007 0:23 |
 Posts: 1737 |
Je moet de shoke uittrekken als hij koud is en je wilt je brom starten. Als hij gestart is druk je de shoke weer naar binnen. De tyrip zorgt er voor dat hij tijdelijk blijft hangen achter het leertje, zodat je 'm niet met je hand hoeft vast te houden. Het is dus idd aan of uit, maar je kan gewoon wisselen tussen die twee
Voor je carb is het dus enkel je aanzuigrubber en je spruitstuk loshalen. Wanneer je je carb helemaal los wilt halen moet je ook je gaskabel loshalen. En als je die hebt, je overloopslangen en oliepompslang. Je gaskabel haal je los door simpelweg de dop van de carb af te halen. Bij keihin is dat een zwarte, plastic dop. Die draai je los, niet trekken
Kijk even in de knowledge base, hier om precies te zijn:
http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/47
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 30-7-2007 om 9:20 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 83386 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 182 van 200
|
|