Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 25

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1023 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43655 - "kleine vragen" topic - deel 25
Pagina 182 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 83386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Vuile Beunkoe 29-7-2007 13:48 Print reply

Posts: 6114
Schaamranden komen écht niet door dat miniwaslaagje hoor :P Bereden en onbereden rubber is een groot verschil, komt niet door zon waslaagje. (miss de eerste paar km ja)

Iig, het welbekende banden schoon rijden, bij lage snelheid zigzaggen over de weg. Ook verstandig als er modder op zit, want dan rijd het nog niet lekker op asfalt.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
NICK75 29-7-2007 18:08 Print reply

Posts: 242
Ik heb een probleem namelijk: gisteren liep mijn mt5 nog perfect ongeveer 80 en vandaag stotterd hij heel erg en trekt voor geen meter meer op en loopt 70.
Waar kan dit aan liggen??

Gr. Nick
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-7-2007 18:13 Print reply

Posts: 7728
maak je carb eens schoon van binnen
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
honda_freak 29-7-2007 18:15 Print reply

Posts: 7650
bougietje dood?

tijd voor een faq over dit soort vragen... checklist bij opeens stotteren ofzo -_-
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
Tombrom 29-7-2007 18:17 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda_freak
bougietje dood?

tijd voor een faq over dit soort vragen... checklist bij opeens stotteren ofzo -_-


nou schrijf er één?
 
Remco RS 29-7-2007 18:22 Print reply

Posts: 11463
FAQ's halen niet zoveel uit, bijna niemand kijkt daar eerst
 
honda_freak 29-7-2007 18:25 Print reply

Posts: 7650
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Remco RS
FAQ's halen niet zoveel uit, bijna niemand kijkt daar eerst


kan er tenminste gewoon 1 iemand roepen: FAQ! en dan heb je alle voor de hand liggende dingen in 1 keer te pakken ipv van in 10 posts..

maar we gaan offtopic, lama hangen
 
Sig-veranderaars zijn vervelend :|
falco 29-7-2007 21:37 Print reply

Posts: 3724
werkt bij jullie de derbi-club site nog?? bij mij niet namelijk, too many connections staat er dan
 
thunderbird - Forum en Sales Moderator 29-7-2007 21:39 Print reply

Posts: 7728
nee, forum ook niet
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
teracon 29-7-2007 22:03 Print reply
Posts: 18
Hallo,

Als complete beginner op het gebied van brommers en bijhorende techniek etc. een paar kansloze vragen Allemaal van toepassing op een Honda MT5

1. Welke/wat voor bougie heb je nodig bij een MT5? Of is dat afhankelijk van de cilinder oid?

2. Er zit een choke hendel op m'n carburateur en niet zoals ik bij m'n oude brommer had op het stuur. Het zit vast met een tightrip. Is zoiets gebruikelijk?

3. Wat is de eenvoudigste manier om je carb eraf te halen? En waar moet ik dan vooral op letten om niks te slopen ed.

4. Wat is de juiste bandenspanning voor/achter?

Alvast bedankt
 
Royal Club 29-7-2007 22:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teracon
Hallo,

Als complete beginner op het gebied van brommers en bijhorende techniek etc. een paar kansloze vragen Allemaal van toepassing op een Honda MT5

1. Welke/wat voor bougie heb je nodig bij een MT5? Of is dat afhankelijk van de cilinder oid?

2. Er zit een choke hendel op m'n carburateur en niet zoals ik bij m'n oude brommer had op het stuur. Het zit vast met een tightrip. Is zoiets gebruikelijk?

3. Wat is de eenvoudigste manier om je carb eraf te halen? En waar moet ik dan vooral op letten om niks te slopen ed.

4. Wat is de juiste bandenspanning voor/achter?

Alvast bedankt


bandenspanning: voor 1.9 achter 2.0
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Fabio 29-7-2007 23:38 Print reply

Posts: 1737
1. Afhankelijk van de cilinder, standaard bougie hittegraad 6. Snelle 50cc hittegraad 7 en een 70cc 8 of 9.

2. Bij veel keihin carbs blijft de shoke niet meer hangen doordat het leertje versleten is. Door er een tyrip omheen te doen blijft de shoke wel hangen. Het hoort niet, maar is wel gebruikelijk bij keihin carbs

3. Bij het spruitstuk. Ik haal altijd de 4 bouten van het spruitstuk los en het aanzuigrubber. De rubberen slang van de carb naar het luchtfilter, mocht je dat niet weten. Ik gebruik dan zo'n ringsleutel met een ratel er in. Ik weet ff niet hoe die heten. Je kan 'm ook loshalen tussen het spruitstuk en de carb zeg maar. Maar bij keihin carbs gebeurt het wel eens dat ze daar afbreken.

4. Voor de juiste bandenspanning kijk op de band. Staat het daar niet, volg dan de aanwijzing van Royal.
 
Maximilliano 29-7-2007 23:47 Print reply
Posts: 666
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teracon
Hallo,

Als complete beginner op het gebied van brommers en bijhorende techniek etc. een paar kansloze vragen Allemaal van toepassing op een Honda MT5

1. Welke/wat voor bougie heb je nodig bij een MT5? Of is dat afhankelijk van de cilinder oid?

2. Er zit een choke hendel op m'n carburateur en niet zoals ik bij m'n oude brommer had op het stuur. Het zit vast met een tightrip. Is zoiets gebruikelijk?

3. Wat is de eenvoudigste manier om je carb eraf te halen? En waar moet ik dan vooral op letten om niks te slopen ed.

4. Wat is de juiste bandenspanning voor/achter?

Alvast bedankt


Ik heb een bandenspanning van 1.6 voor 2.0 achter. Dat was aangeraden door de crossboer in vlijmen bij ons.
De rest van de vragen zijn goed beantwoord hierboven.
 
teracon 29-7-2007 23:58 Print reply
Posts: 18
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
1. Afhankelijk van de cilinder, standaard bougie hittegraad 6. Snelle 50cc hittegraad 7 en een 70cc 8 of 9.

2. Bij veel keihin carbs blijft de shoke niet meer hangen doordat het leertje versleten is. Door er een tyrip omheen te doen blijft de shoke wel hangen. Het hoort niet, maar is wel gebruikelijk bij keihin carbs

3. Bij het spruitstuk. Ik haal altijd de 4 bouten van het spruitstuk los en het aanzuigrubber. De rubberen slang van de carb naar het luchtfilter, mocht je dat niet weten. Ik gebruik dan zo'n ringsleutel met een ratel er in. Ik weet ff niet hoe die heten. Je kan 'm ook loshalen tussen het spruitstuk en de carb zeg maar. Maar bij keihin carbs gebeurt het wel eens dat ze daar afbreken.

4. Voor de juiste bandenspanning kijk op de band. Staat het daar niet, volg dan de aanwijzing van Royal.


1. Ok, dan snap ik ook gelijk waar die getallen op slaan.

2. Dus je rijdt dan constant met je choke aan of uit?

3. en dan hoef je verder dus eigenlijk niets los te halen?

4. Bedankt, en de rest ook

Verder vroeg ik me af welk instelschroefje nou waar zit op je carb. Maar ik plaats anders wel een foto van m'n carb als het dan makkelijker is.
 
Fabio 30-7-2007 0:23 Print reply

Posts: 1737
Je moet de shoke uittrekken als hij koud is en je wilt je brom starten. Als hij gestart is druk je de shoke weer naar binnen. De tyrip zorgt er voor dat hij tijdelijk blijft hangen achter het leertje, zodat je 'm niet met je hand hoeft vast te houden. Het is dus idd aan of uit, maar je kan gewoon wisselen tussen die twee

Voor je carb is het dus enkel je aanzuigrubber en je spruitstuk loshalen. Wanneer je je carb helemaal los wilt halen moet je ook je gaskabel loshalen. En als je die hebt, je overloopslangen en oliepompslang. Je gaskabel haal je los door simpelweg de dop van de carb af te halen. Bij keihin is dat een zwarte, plastic dop. Die draai je los, niet trekken

Kijk even in de knowledge base, hier om precies te zijn:

http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/47



Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 30-7-2007 om 9:20 uur.
 

Dit topic is 83386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 182 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 181, 182, 183 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved