Elco |
22-7-2007 19:26 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruben Demuyt
2 vragen
1: Weet iemand wat er gebeurd als je afbijter op chrome doet. Omdat er wat verf op het chrome zit en je wild die verf weg krijgen met afbijter.
2: Weet iemand of de orignele velgen van een Honda MB verchromed zijn aan de buitenste ringen? Het lijkt er heel veel op maar is dit ook echt chrome?
Alvast bedankt,
Afbijt kan dacht ik. doen ze ook op drd frames he, afbijt. zo gaat de laklaag eraf en glimt harder
|
|
|
|
Scarface |
22-7-2007 19:28 |
 Posts: 6023 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]
Afbijt kan dacht ik. doen ze ook op drd frames he, afbijt. zo gaat de laklaag eraf en glimt harder
we hebben het hier over chroom he? lijkt mij niet echt handig zoals ik al zei.
|
|
:-) VOLGENS FRYSK EN NSRRACER OWN IK :-) |
|
John Huijben |
22-7-2007 19:35 |
 Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
met hoeveel newton moet ik me m8 moeren (cillinder kop) aantrekken?
18 - 22 Nm
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
henk43 |
22-7-2007 19:38 |
 Posts: 916 |
is het erg als je door blijf rijden met een lekke krukas kering?
want ik heb net een brommer gekocht, maar ik weet niet of er teveel mengsmeer in zit of dat het de kering is. dus als ik de tank leeg heb zal ik ff 1:50 tanke en dan kijken, maar dat zal nog ff duren dus vandaar dat ik het vraag
|
|
Nobody said it was easy |
|
Teunis |
22-7-2007 19:39 |
 Posts: 1073 |
http://www.bromfiets...p;artikelNr=BO387334
is deze nu geschikt voor alle honda en yamaha en dus ook voor mijn dt50mx
want ik vind alles typen wel heel universeel, dan denk ik bij me zelf kan dit wel, vandaar deze vraag
thx,
|
|
|
|
Bjorntjuh |
22-7-2007 19:44 |
 Posts: 1496 |
bij het terugzetten van mijn cilinder net kreeg ik mijn zuiger(veren) er maar niet goed in. Ben bang als ik te hard doorduw dat ik dan de zuiger beschadig . hoe zorg ikervoor dat de zuiger weer precies in de cilinder past bij het terugzetten van de cilinder?
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Vuile Beunkoe |
22-7-2007 19:45 |
 Posts: 6114 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
bij het terugzetten van mijn cilinder net kreeg ik mijn zuiger(veren) er maar niet goed in. Ben bang als ik te hard doorduw dat ik dan de zuiger beschadig . hoe zorg ikervoor dat de zuiger weer precies in de cilinder past bij het terugzetten van de cilinder?
olie gebruiken, veer voor veer erin doen.
dus eerst buiten de cil, los in je hand de veren strak erin drukken, losjes laten maar nog wel zo dat ze in de slotjes vallen als ze belast worden, dan een beetje friemelen en je zuiger glijdt vanzelf in de cilinder.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
22-7-2007 19:46 |
 Posts: 7728 |
met je vingers de zuigerveren goed in de slotjes duwen. is ff pielen maar op een gegeven moment schuift hij er zo in.
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Bjorntjuh |
22-7-2007 19:48 |
 Posts: 1496 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
met je vingers de zuigerveren goed in de slotjes duwen. is ff pielen maar op een gegeven moment schuift hij er zo in.
ok, beetje prut werk dus.. kzal het nog is probere zo. zuiger op zijn hoogst of op zijn laagst houden als de cilinder erop gaat?
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Ariej |
22-7-2007 19:49 |
 Posts: 3685 |
henk43:
nee kan opzich geen kwaad. rijd alleen wat minder en stinkt nogal. hou wel je oliepeil op hoogte.
teunus:
ja die werkt gewoon
bjorntjuh:
je cilinder een stuk over je tapeinden heenschuiven, vergeet de voetpakking niet!  en even met stift een streepje zetten op de zijkant van je zuiger waar de slotjes zitten. dan kan je met je wijsvinger en duim de zuigerveren inknijpen vanaf de bovenkant en de cilinder erover schuiven. zolang de zuiger er recht in gaat en je geen beungereedschap gebruikt beschadig je je zuiger niet.
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
22-7-2007 19:52 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bjorntjuh
[...]
ok, beetje prut werk dus.. kzal het nog is probere zo. zuiger op zijn hoogst of op zijn laagst houden als de cilinder erop gaat?
ik zou zeggen op zn laagst. maar wat je ook nog kunt doen; op je gemakje de zuiger in je cilinder doen en dan met cilinder enal in een keer over de tapeinden schuiven en je pistonpen door de zuiger en smallend doen  is stuk makkelijker vind ik
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Bjorntjuh |
22-7-2007 19:56 |
 Posts: 1496 |
ok , genoeg reacties om iest mee te doen, bedankt
|
|
het lekkerste onder zon |
|
Vuile Beunkoe |
22-7-2007 20:04 |
 Posts: 6114 |
beter doe je de zuiger eerst in de ciliner, pistonpen er al stukje in. Dan cilinder inc zuiger op het blok schuiven, en pen door je smallend drukken. Vind ik simpeler.
|
|
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*] |
|
henk43 |
22-7-2007 20:07 |
 Posts: 916 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ariej
henk43:
nee kan opzich geen kwaad. rijd alleen wat minder en stinkt nogal. hou wel je oliepeil op hoogte.
oke bedankt, het zal ook wel niet langer als 2 weken duren, maar tog een ckerheidje
|
|
Nobody said it was easy |
|
knulla |
22-7-2007 20:21 |
 Posts: 2954 |
Ik heb gister een bandenmarker gekocht en wou er vandaag mee aan de slag , maar of het ligt aan mij maar het is tering lelijk  lijkt net of je met tipex loopt te boenen alles komt ernaast door die haartjes ( afgeknipt) maar dna nog dekt het niet mooi.
enige tips?
stift is van motip*
Roy
|
|
look its them duke boys! |
|