Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 25

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 2817 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #43655 - "kleine vragen" topic - deel 25
Pagina 122 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 86575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Maximum Max 15-7-2007 20:50 Print reply

Posts: 340
Ik krijg de krukas niet in het lager!! Ik heb al geprobeerd om alleen de binnenste ring van het kogellager met een verfbrander te verwarmen. Daarnaast heb ik de krukas in de vriezer gelegd een paar uur geleden. Maar helaas is er nog niet genoeg speling dat ik men krukas er weer in krijg!! Overigens zit het lager in het karter... voor de duidelijkheid... Wie kan mij helpen?? Wie heeft er een tip?? Alvast bedankt!

 
-
Vuile Beunkoe 15-7-2007 20:53 Print reply

Posts: 6114
lager uit het carter halen, en in blokolie heet stoken op et gasfornuis. Krukas nou weer in de vries leggen, tot morgen.

vervolgens carter warm maken met gasbrandertje ofzo, en krukas erin leggen
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Maximum Max 15-7-2007 20:54 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
lager uit het carter halen, en in blokolie heet stoken op et gasfornuis. Krukas nou weer in de vries leggen, tot morgen.

vervolgens carter warm maken met gasbrandertje ofzo, en krukas erin leggen


Je bedoelt dus eerst de lagers om de krukas doen en vervolgens de krukas met lagers en al in het karter zetten?! Het gaat overigens om een zundapp...
 
-
Vuile Beunkoe 15-7-2007 21:06 Print reply

Posts: 6114
dat zeg ik idd ja.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Elco 15-7-2007 21:08 Print reply
Posts: 4527
Wie weet,

Of ik de veer, uit de achterschokdemper van een Gpr racing kan halen, en zo ja hoe, ik wil hem laten spuiten.

Gr. Elco
 
falco 15-7-2007 21:23 Print reply

Posts: 3724
watvoor blokolie moet er ook alweer in een derbi blok? gewoon 10w40 toch?
 
Sypie_Honda 15-7-2007 21:28 Print reply

Posts: 13830
zijn dellorto en keihin sproeiers kwa gat maat het zelfde?

dus dat een 100 keihin sproeier een even groot gaatje heeft als een dellorto 100 ?

enne weet iemande de standaart sproeier van een MT8?

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 15-7-2007 om 21:29 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
BlackHonda 15-7-2007 21:43 Print reply

Posts: 1115
Wie weet hoelang een monoshock veer is van een MTX-OT?
 
jazooka 15-7-2007 21:44 Print reply
Posts: 55
Valt met een helemaal standaard (wel lichter gemaakt, daarmee bedoel ik dus dat de overbodige dingen eraf gehaald zijn) Yamaha Dt50mx een beetje te crossen?
of moet ik hem daarvoor op gaan voeren..
Jazooka

Dit bericht is gewijzigd door jazooka op 15-7-2007 om 21:45 uur.
 
BlackHonda 15-7-2007 21:45 Print reply

Posts: 1115
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jazooka
Valt met een helemaal standaard (wel verlicht, daarmee bedoel ik dus dat de overbodige dingen eraf gehaald zijn) Yamaha Dt50mx een beetje te crossen?
of moet ik hem daarvoor op gaan voeren..
Jazooka

Als je fun wil hebben.. nee...
Beter een groter carbje, of cilindertje..
 
jazooka 15-7-2007 21:57 Print reply
Posts: 55
kan je standaard 50 cc niet gewoon tunen? en hoe moet dat dan? en kan je niet bijv de prop (of wat dan ook ) uit de uitlaat halen??
en hoe in hellsnaam span je een kickstartveer op?


Dit bericht is gewijzigd door jazooka op 15-7-2007 om 21:57 uur.
 
VerteX 15-7-2007 22:17 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


ow vlotterbak verkeerd gelezen

maar iig zal je vlotterbak dan niet goed aansluiten en je carb hierdoor krom trekker bij hard aandraaien. dus is of je vlotterbak niet recht of je heb er een te lange bout inzitten die ergens tegenaan drukt


beinvloed de vlotterbak dan de gasschuif ? bij mijn DO 14mm maakt het niks uit hoe vast of hoe los de vlotterbak zit

pakking enzo is nog heel. raakt niks van binnen anders sluit het vlotterbak niet goed aan. vreemd

@jazooka : tunen doe je met een dremel of freesje. je gaat je poorten groter maken zodat deze een snellere flow ( doorstrooming ) krijgt.

Dit bericht is gewijzigd door derbi senda man op 15-7-2007 om 22:19 uur.
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
Fabio 15-7-2007 22:18 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maximum Max
[...]


Je bedoelt dus eerst de lagers om de krukas doen en vervolgens de krukas met lagers en al in het karter zetten?! Het gaat overigens om een zundapp...


Carter niet verwarmen met een gasbrander of föhn. Je kan dan het carter beschadigen. Verwarm het carter in een oven op 100 graden Celsius. Het lager er vervolgens in laten zakken. Vervolgens weer verwarmen tot 100 graden incl het nieuwe lager. En dan de bevroren krukas er in. Leg de krukas niet bloot in de vriezer maar in een plastic zak.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
zijn dellorto en keihin sproeiers kwa gat maat het zelfde?

dus dat een 100 keihin sproeier een even groot gaatje heeft als een dellorto 100 ?

enne weet iemande de standaart sproeier van een MT8?

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 15-7-2007 om 21:29 uur.


dell'orto en keihin zijn vrijwel hetzelfde. Niet exact, maar zo goed als.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jazooka
kan je standaard 50 cc niet gewoon tunen? en hoe moet dat dan? en kan je niet bijv de prop (of wat dan ook ) uit de uitlaat halen??
en hoe in hellsnaam span je een kickstartveer op?


Dit bericht is gewijzigd door jazooka op 15-7-2007 om 21:57 uur.


Kan, meestal makkelijker om een snelle 50 of zelfs 70cc te kopen. Dan behoud je je standaard cilinder, mocht je er nog mee over de weg gaan. En je kan zo een bestellen via i'net.
 
jazooka 15-7-2007 22:50 Print reply
Posts: 55
nou ik heb eerlijk gezegd niet zo gek veel geld meer te besteden
maar goed.. heeft iemand misschien een schemaatje (aangezien ik wel een freesje heb)waarop staat wat je allemaal weg moet halen?

Dt is echt puur bedoelt voor crossen, al datgeen dat nodig is om hem te laten schouwen is weg of aangepast ofzo.. dan zou ik er echt way te veel geld aan uit moeten geven om hem straatlegaal te maken dus standaard cilinder tunen- geen probleem.. ik ben trouwens ook nog maar 14 he

Btw geeft dat veel verschil dan, als je hem tuned? Is hij dan wel meer geschikt om een beetje cross-fun mee te hebben?

Dit bericht is gewijzigd door jazooka op 15-7-2007 om 22:56 uur.
 
Erik 39 15-7-2007 22:55 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: falco
watvoor blokolie moet er ook alweer in een derbi blok? gewoon 10w40 toch?

ja zeker
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl

Dit topic is 86575 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 122 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 121, 122, 123 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved