Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Meeting Forum - Demosprint zaterdag 9 juni Lexmond

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 631 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Er is nog geen event aan dit topic toegevoegd.
  Meeting Forum - Topic #43378 - Demosprint zaterdag 9 juni Lexmond
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 5590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LucF 6-6-2007 0:19 Print topicpost

Posts: 70
In het kader van de Zederikse dagen wordt in Lexmond wederom een motorsprint gehouden. De indeling van klassen zal ongeveer gelijk zijn aan die van voorgaande jaren. Dit jaar voor het eerst met een tijdregistratie systeem.

Uitgenodigd voor inschrijving worden de volgende groepen:

1. Standaard specials (beperkt)
2. 50cc racers (SOBW en klassieke racers)
3. Automaten sprint specials
4. Prostock en Super specials (SBO klasse)
5. Oud sprinters van sprintvereniging "Explosion".

Tot vrijdag kan nog ingeschreven worden. Aan de inschrijving zijn geen kosten verbonden.
Voor inschrijven kunt je onderstaande tekst kopieren en ingevuld via e-mail aan mij zenden.

Omdat de demo de uitstraling moet hebben van een echte sprintwedstrijd (voorwaarde museum) is het aantal deelnemers voor de standaard klasse helaas beperkt.

Het uiteindelijke startveld zal in overleg met het 50cc museum in Lexmond worden vastgesteld.
Voor de veiligheid zal het traject geheel worden afgezet met dranghekken voor de toeschouwers, echter geldt ook nu weer dat het rijden geheel op eigen risico plaats vindt. Beschermende kleding, zoals helm, handschoenen en laarzen zijn verplicht.

Groeten,
Luc



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inschrijfformulier sprint demo zaterdag 9 juni 2007 in Lexmond


Naam: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Woonplaats: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

E-mail: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Telefoon: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Mobiel: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .



Motormerk: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Inhoud ccm3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Aantal versnellingen: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Framemerk en type: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .


Aankruisen in welke klasse:
1. Standaard specials (beperkt)
2. 50cc racers (alle jaren ook replica's)
3. Automaten sprint specials
4. Prostock en Super specials (SBO klasse)
5. Oud sprinters van sprintvereniging "Explosion".


Bouwjaar: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Snelste tijd op de 150m: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Actieve raceperiode: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Overige bijzonderheden: . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Hoewel al het mogelijke gedaan zal worden om de veiligheid zo optimaal mogelijk te houden, blijft deelneming aan deze demosprint geheel voor eigen risico. Voor alle duidelijkheid, er is geen verzekering voor de deelnemers afgesloten. Met het inzenden van dit inschrijfformulier verklaart de inschrijver zich hiermee akkoord en de organisator hiervoor niet aansprakelijk stellen.

De invulling is geheel vrijblijvend en zal worden gebruikt voor het commentaar bij de demo, verzorgd door de heer Cees Schuurmans oud sprinter, mede oprichter van Explosion.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deelnemers die zich reeds hebben aangemeld:

1. Standaard specials (beperkt)
Bram Rietveld 50cc Kreidler 6v 16mm
Fred Boom Derby 70cc 6v
GertJan MotoHispania 70cc 6v
Nico Besseling Kreidler 60cc 6v
Andre vd Meer Kreidler sprinter 16mm carb. 5v
Pascal Broek Kreidler 60cc 5v

2. 50cc racers (alle jaren ook replica's)
Edwin Sweers Kreidler 50cc SOBW racer
Rene Wesselius Sachs 50cc racer
Anton Sluis DKW 50ccc
Hans van Kleef Kreidler 50cc
Peter Molenaar Kreidler 50cc

3. Automaten sprint specials
Ronald Spek Puch 80cc

4. Prostock en Super specials (SBO klasse)
Johan Fondse Kreidler 90cc
Jeroen Fondse Minarelli AM6 80cc
Wiebe Plantinga Kreidler 90cc
Johan van Schie Minarelli 80cc vario en Kreidler 50cc 4v
Mario Verkaik Minarelli 80cc vario en Honda 90cc 4T 4kleps met compressor.
Aalt Toersen Jamathi 80cc 6v
Luc Foekema Kreidler 90cc 6v
Kees Vogel Zundapp 75cc 5v
Lenco Molenaar Kreidler 50cc 5v
Joël Selder Piaggio 80cc NL record houder 6.71s 150 meter
Maarten Post 80cc twin (ABT)

5. Oud sprinters van sprintvereniging "Explosion".
Frans Souverein Triumph 500cc

 

mtx-motard 6-6-2007 0:20 Print reply

Posts: 14947
oei, dat lijkt me erg vet.

ook foto's van voorgaande xen?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
VluggeJaapie 6-6-2007 0:21 Print reply
Posts: 1087
Ik ga wel kijken denk ik
 
Auto RBW :)
LucF 6-6-2007 22:34 Print reply

Posts: 70
Ik heb wel foto's maar heb hier geen mogelijkheden om deze te plaatsen.
Zie evenementen op www.kreidler.nl

Groeten,
Luc

 
VluggeJaapie 9-6-2007 17:17 Print reply
Posts: 1087
Luc, wat kan u een herrie maken zeg
 
Auto RBW :)
LucF 10-6-2007 20:27 Print reply

Posts: 70
Hierbij willen wij alle deelnemers bedanken voor hun enthousiaste deelname aan deze demosprint.
Tevens mijn complimenten voor de zeer goede prestaties die daarbij geleverd zijn.
Jammer dat de WR machine (sigaar) niet in actie kon komen, oorspronkelijk was het de bedoeling dat ik daar een demo in zou geven, maar dan zou er heel wat aan gesleuteld moeten worden heb ik moeten vaststellen.

Standaard specials
Ondanks dat er voldoende aanwezig waren, had ik toch wel wat meer inschrijvingen verwacht. Ik had verwacht de nodige te moeten weigeren, want het was zoals in de aankondiging al vermeld een beperkte inschrijving. Maar uiteindelijk vond ik wel een paar zeer welwillende pure Kreidler fanaten. Wel denk ik dat er nu een paar voorbeelden zijn waaraan anderen zich volgende keer graag willen meten. Rion, geweldig dat hij er voor de 2e keer weer was, heeft zelf en ook met Paul en Nico laten zien dat zijn membraam inlaat echt wel goed werkt, daar tegenover staat de toch ook goede prestatie van de zuigergestuurde van Pascal met de simpel aangepast 4P. Het membraam systeem is natuurlijk in eerste instantie bedoeld voor eenvoudige ombouw zonder diepe ingrepen in het karakter van een 'echte' Kreidler om daarmee een prettiger motorkarakter te verkrijgen. Voor wedstrijd gebruik zoals het sprinten zou het misschien nog wat verder ontwikkeld kunnen worden. De prestaties van de Kreidlers zijn echter van dien aard dat een echte Kreidler sprindemo met hoofdzakelijk standaard kreidlers en een enkele special ook wel eens de moeite waard zou kunnen zijn. Maar dat zou dan een ander evenement moeten worden omdat de doelstelling van het Lexmond evenement zoveel mogelijk een historisch karakter moet houden. De van Schie special presteerd ook hier buitengewoon goed en de bij uitzondering toegelaten scooters lieten zoals verwacht ook mooie tijden zien.

Standaard scooters
Aanvankelijk waren er te weinig inschrijvingen zodat de laatse dagen besloten werd ook wat scooters toe te laten. Ik had er graag meer bij gehad, maar dat was door het karakter van de demo niet toegestaan. Sorry voor degene die ik in eerste instantie geweigerd heb, zij zullen de volgende keer een voorrang positie hebben.

Racers 50cc
Dat de 50cc-racers wat onder lijken te presteren is het gevolg van de lange 1e versnelling in combinatie met een 50cc. Deze moeten extreem kort gegeard worden om toch goed bij de start weg te komen en veel racers hebben daar de tandwielen gewoon niet voor beschikbaar, omdat een dergelijke gearing zelfs voor een zeer kort circuit niet toereikend is. Op mijn racer heb ik daar in het verleden ook extra tandwielen voor moeten aanschaffen, zoals een verhouding van 10x36 of waarmee Pim op mijn racer reed 11x40. Jammer dat ik vergeten was een grotere sproeier te monteren, omdat er nu toch een paar kg's meer op zaten liep de motor op de streep vast. Standaard Kreidlers hebben voor deze sprint een redelijk goede bak en zeker als je een cross 6 bak hebt dan zit je pas echt goed. Deze bak is zelfs perfect voor een echte sprinter, zij het dat je dan de 6v op de 150 meter niet moet willen gebruiken, omdat anders de 1e tekort wordt.

Automaten specials
Helaas waren er maar 2 specials ingeschreven, maar deze lieten toch een tijd van 7.79 zien en dat is zonder versnellingen of variomatic wel een prestatie. In deze klasse moeten er toch wel meer zijn die van de partij hadden kunnen zijn. Volgende keer beter zullen we maar zeggen.

Superspecials
Wederom waren de scootergerelateerde machines die de snelste tijd maakten, maar wie goed opgelet heeft weet ook dat het alleen gas geven wel een stuk gemakkelijker gaat en dat het niet ligt aan de motorprestaties van een geschakelde machine. Zij hebben duidelijk veel meer moeite met het maken van een perfecte run, maar dat maakt de uitdaging wel groter. Van Joël de NL recordhouder, werd natuurlijk ook de snelste tijd verwacht en hij maakte die verwachting ook helemaal waar. Maar ook de veelvuldige oud kampioen Johan van Schie bleef hierbij maar nauwelijks achter en dat is een hele prestatie. Ook de ABT twin maakte weer een ongelooflijke indruk, zeer snel en alleen het geluid al is als muziek in de oren. Ook de ander deelnemers in deze klasse lieten snelle tijden zien en zijn stuk voor stuk mooie projecten, waar veel tijd ingestoken is.

Mijn machine leverde nu voor het eerst tijdens een sprint wel het goede vermogen af. Het waren dit jaar de eerste meters dat ik er op reed en ondanks dat werd deze eerste run de snelste tijd van de dag. Terwijl de machine t.o.v. vorig jaar op een paar punten wel verbeterd is maar daarop nog niet was afgesteld. Zelf was ik ook lang niet scherp genoeg, omdat ik de hele dag met de tijdwaarneming actief was geweest. De tuning van de 90cc is nog steeds niet maximaal, dus er mag zeker nog meer verwacht worden. Maar hij moet op de eerste plaats heel blijven en zit v.w.b. de krukas en op enkele andere punten wel op maximale belasting. De komende tijd staan er een aantal veranderingen op stapel en hoop daar voor de sprint op 8 juli in Zoetermeer mee voor de dag te kunnen komen.

Tijdwaarneming
De tijden die in Lemond gemaakt zijn, moeten wel met een voorbehoud gelezen worden. De starttijd wordt niet gemeten. Daarmee bedoel ik dat de tijd zoals eerder beschreven start met het aan gaan van het groene licht. Dat houdt in dat een valste start niet gemeten kan worden, alleen visueel kan worden vastgesteld en dat is natuurlijk het zwakke punt. Meerdere snelste tijden zijn dus echt wel met een valse start gemaakt, maar wij hebben dat niet aanwillen geven, omdat ook dat weer net zo discutabel genoemd kan worden. Alle rijders weten zelf het beste wat zij gepresteerd hebben. Volgende keer gaan we het systeem op dit punt het eerste verbeteren. Het blijft overigens een eenvoudig systeem, want het doel is niet meer dan vastleggen van werkelijk gereden tijden. Als het zou moeten dan zou het natuurlijk ook gewijzigd kunnen worden in een zeer geavanceerd systeem, met alle toeters en bellen, maar daar kleven buiten de veel hogere kosten nog meer nadelen aan.

Groeten,
mede namens Motormuseum Lexmond,
Luc

PS als er mensen zijn die foto's of filmpjes hebben dan houd ik mij aanbevolen, want ik heb mijn camera door tijdgebrek niet kunnen gebruiken.







 
LucF 10-6-2007 20:29 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
Luc, wat kan u een herrie maken zeg


Sorry, ondanks dat sommige mij vragen er demper op te zetten zijn er degene die dat vragen juist niet te doen in de meerderheid.
En vermogen zonder herrie gaat helaas niet lukken.

Groeten,
Luc
 
mulder 10-6-2007 20:51 Print reply

Posts: 13701
kan een voertuig zonder fabriek carters (sprocatti) ook ergens mee doen?
 
VluggeJaapie 13-6-2007 0:18 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LucF
[...]


Sorry, ondanks dat sommige mij vragen er demper op te zetten zijn er degene die dat vragen juist niet te doen in de meerderheid.
En vermogen zonder herrie gaat helaas niet lukken.

Groeten,
Luc


Ik vond het prachtig! Trouwens die roterende inlaat zundapp wat had die voor tijd neergezet? Die was iig erg snel.

Ik heb nog filmpje van een complete run en ook nog filmpje van u, kan ze wel uploaden.
 
Auto RBW :)
LucF 13-6-2007 11:05 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mulder
kan een voertuig zonder fabriek carters (sprocatti) ook ergens mee doen?


Wij gebruiken voor Lexmond geen enkel reglement zoals Jubbega of SBO.
Het is een demo die een historisch karakter draagt. In oorsprong bestond het reglement voor de diverse klassen uit slechts een regel, de cilinderinhoud. Niet meer dan ... cc, zonder marge naar boven. Het zijn deze klassen waarop de FIM records nog steeds geboekt worden. Verder was vroeger slechts 1 rem verplicht.
De meeste rijders die nu inschrijven sprinten ook elders en voldoen daar aan een reglement.
Voor Lexmond gebruiken we een klassen indeling die daar een beetje op aansluit. Voor de Superspecial klasse (max 90cc) maken wij net als bij de SBO geen onderscheidt tussen schakelen of variomatic, Jubbega e.a. doen dat wel. Voor de andere groepen hebben we naar de aanmeldingen gekeken om die 'n beetje te groeperen. Het is immers geen echte wedstrijd.

Als volgend jaar het tijdsteem is aangepast met startsensoren, dan gaan we er zeker voor de Superspecial klasse en mogelijk ook andere een demowedstrijd van maken. Dus met tijdruns en een finale.

Groeten,
Luc


Dit bericht is gewijzigd door LucF op 13-6-2007 om 11:08 uur.
 
LucF 13-6-2007 11:15 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]


Ik vond het prachtig! Trouwens die roterende inlaat zundapp wat had die voor tijd neergezet? Die was iig erg snel.

Ik heb nog filmpje van een complete run en ook nog filmpje van u, kan ze wel uploaden.


Die Zundapp was idd heel snel, maar daar was hij niet de enige in.
Ik heb de tijden wel beschikbaar maar weet niet hoe ik hier een jpg kan plaatsen?
Anders kun je ze hier vinden: http://www.kreidler.....php?p=317042#317042

Ik ben zeer nieuwsgierig naar dat filmpje, want ik heb er nog niet een.
Voor mij zijn de schakeltijden belangrijk om goede simulatie te kunnen maken. Kan zoiets ook via e-mail gezonden worden of hoe zou at anders het beste kunnen?
Groeten,
Luc



Dit bericht is gewijzigd door LucF op 13-6-2007 om 11:18 uur.
 
VluggeJaapie 13-6-2007 19:12 Print reply
Posts: 1087
http://www.youtube.com/watch?v=ZEPNAF8iVKE

Alstublieft, (met dank aan FDG)

heb er ook nog een van een complete run die kan ik ook wel uploaden.
 
Auto RBW :)
Vehikel 13-6-2007 19:15 Print reply

Posts: 2903
Meneer Foekema, was u ook bij de Lexmond-rit op 3 juni? :P
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
LucF 13-6-2007 19:42 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
http://www.youtube.com/watch?v=ZEPNAF8iVKE

Alstublieft, (met dank aan FDG)

heb er ook nog een van een complete run die kan ik ook wel uploaden.


He bedankt, nu kon ik nog even horen wat eraan de hand was.
Ik dacht dat hij te rijk stond, maar nu blijkt duidelijk dat hij juist geen brandstof krijgt.
Als nog meer hebt en je kunt het op een dvd sturen, ik betaal je uiteraard de kosten.

Groeten,
Luc

Dit bericht is gewijzigd door LucF op 13-6-2007 om 19:46 uur.
 
VluggeJaapie 13-6-2007 19:45 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: LucF
[...]


He bedankt, nu kon ik nog even horen wat eraan de hand was.
Ik dacht dat hij te rijk stond, maar nu blijkt duidelijk dat hij juist geen brandstof krijgt.
Als nog meer hebt en je kunt het op een cd sturen, ik betaal je uiteraard de kosten.

Groeten,
Luc


Filmpjes van u, of van alle sprints? Vrienden van me hebben de meestes gefilmt.
 
Auto RBW :)
LucF 13-6-2007 19:49 Print reply

Posts: 70
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]


Filmpjes van u, of van alle sprints? Vrienden van me hebben de meestes gefilmt.


Van anderen is natuurlijk ook leuk, als je dat wilt doen.
Groeten,
Luc
 

Dit topic is 5590 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved