-simon- |
20-5-2007 22:23 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
ik heb hem dus net gemaild over die variabele benzine toevoer, maar dit kreeg ik terug:
[...]
snappen jullie dat nou?
iedereen weet toch wat een variabele benzine toevoer is?
nee k zou ook nie weten wat het is.
wel benieuwd na eigenlijk.
Dit bericht is gewijzigd door simon16 op 20-5-2007 om 22:24 uur.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
Wuisman |
20-5-2007 22:45 |
 Posts: 408 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
[...]
je kunt ook gewoon met de boormachine en dan een maatje groter van lager, heb ik ook met puch
dit is een andere manier dan sypie doet toch?
|
|
Held |
|
Dargor |
20-5-2007 22:50 |
 Posts: 1771 |
wat maakt een vlakschuif carb uit tegenover een ronde schuif?
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 20-5-2007 om 22:50 uur.
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
snowboarderke |
20-5-2007 22:50 |
 Posts: 2193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
wat maakt een vlakschuif carb uit tegenover een ronde schuif?
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 20-5-2007 om 22:50 uur.
Vlakschuif= betere gasreactie
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
Riddick89 |
20-5-2007 22:51 |
 Posts: 306 |
ik heb een klein probleem met me honda mb5
mijn verlichting brand ieder keer door
is een lichtere spoel een optie
ik heb al regelaars vervangen en weerstandjes geprobeert enz
maar miss is et dus een te sterke spoel
kan dat? zo ja ken je lichtere krijgen ?
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
Dargor |
20-5-2007 22:52 |
 Posts: 1771 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]
Vlakschuif= betere gasreactie
en kan je me uitleggen hoe dit komt?
|
|
I'm a Potential Terrorist, And my moped too! |
|
-simon- |
20-5-2007 22:53 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
wat maakt een vlakschuif carb uit tegenover een ronde schuif?
Dit bericht is gewijzigd door Dargor op 20-5-2007 om 22:50 uur.
is iets met wervelingen die er ontstaan bij een rondschuit door dat de schuif rond is en daardoor ontstaan er links en recht wervelingen. die bij een vlak schuit niet komen omdat dat helemaal vlak is van die kant.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
snowboarderke |
20-5-2007 22:54 |
 Posts: 2193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Dargor
[...]
en kan je me uitleggen hoe dit komt?
tuurlijk kan ik dat.
Je hebt minder wervelingen in de venturi dus de flow is beter t.o.v. een ronde gasschuif
Nadeel is dat ze duurder zijn
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|
Riddick89 |
20-5-2007 22:56 |
 Posts: 306 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]
tuurlijk kan ik dat.
Je hebt minder wervelingen in de venturi dus de flow is beter t.o.v. een ronde gasschuif
Nadeel is dat ze duurder zijn
minder werveling is minder menging lucht benzine dus je moet em wel fijner afstellen.
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
-simon- |
20-5-2007 22:56 |
 Posts: 8211 |
kan iemand mischien ff uitleggen wat variabele benzine toevoer is?
want volgens sypie weet iedereen het. maar ik weet het dus niet en ben er wel benieuwd naar.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
G-Force |
20-5-2007 22:58 |
 Posts: 4603 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
kan iemand mischien ff uitleggen wat variabele benzine toevoer is?
want volgens sypie weet iedereen het. maar ik weet het dus niet en ben er wel benieuwd naar.
verstelbare sproeier
dwz: je hoeft bij het afstellen van je carb niet steeds weer zo'n klote sproeier te kopen van 2 euri,
maar je draait gewoon erges aan om meer/minder benzine uit de carb te laten komen
Zie je niet zo heel veel trouwens...
of doelde je eigk meer op wat gebroeders_MB zegt
Dit bericht is gewijzigd door G-Force op 20-5-2007 om 23:00 uur.
Dit bericht is gewijzigd door G-Force op 20-5-2007 om 23:01 uur.
|
|
Fuck brommers, word 18 koop n auto en motor... |
|
Riddick89 |
20-5-2007 23:00 |
 Posts: 306 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
kan iemand mischien ff uitleggen wat variabele benzine toevoer is?
want volgens sypie weet iedereen het. maar ik weet het dus niet en ben er wel benieuwd naar.
brommers rijden met vacuum motoren
als je gas geeft open je de schuif voor benzine lucht toevoer dan is er weinig vacuum dus grote aanvoer van benzine
al laat je je gas plotseling los onstaat er tussen carb en cillinder in giga vacuum, dat zorgt weer voor minder benzinne te voer tot zelfs geen (in hoge toeren)
is dit het of bedoelde je wat anders?
Dit bericht is gewijzigd door gebroeders_MB op 20-5-2007 om 23:01 uur.
|
|
burn rubber, not your soul!! |
|
-simon- |
20-5-2007 23:01 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: G-Force
[...]
verstelbare sproeier
oh oke.
daar dacht ik ook ff aan maar dacht dat het dat wel niet zou zijn. want zo noemt iedereen dat.
wist ik het eigenlijk dus wel een beetje.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
-simon- |
20-5-2007 23:03 |
 Posts: 8211 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: snowboarderke
[...]
euhm, is dat niet gewoon de luchtschroef
nee op bing carburateurs hebben ze het wellis.
opzich wel handige begrenze voor op de roller bank. dan geeft je hem ff een slag teveel.
|
|
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed |
|
snowboarderke |
20-5-2007 23:04 |
 Posts: 2193 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
nee op bing carburateurs hebben ze het wellis.
opzich wel handige begrenze voor op de roller bank. dan geeft je hem ff een slag teveel.
had mijn reply verwijderd  , maar nu je er toch op in gaat, heb je misschien er een foto van, dan kan ik ook nog eens iets bijleren
|
|
Ook lid worden van de Belgium gangster club, inbox mij dan |
|