2takt Gangster |
4-6-2007 14:35 |
 Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
kan iemand mij het principe van een valstroom carb uitleggen?
valstroom principe is zelfde als een normale carb alleen deze moet je zo plaatsen dat de lucht er invalt
haalde carb's door elkaar
dacht aan bosmaaier carbs die hebben geen vlotter
en idd valstroom hebben wel een vlotter en werken dus niet op de kop
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 4-6-2007 om 14:56 uur.
|
|
|
|
oenoehoofd |
4-6-2007 14:38 |
 Posts: 17851 |
waar is tombrom gallery? kan hem niet vinden
|
|
Te koop: http://www.mijnalbum.nl/Album=GFCJT4GY |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-6-2007 14:40 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]
nouja dingen zijn gemaakt zodat je ze ook op de kop kunt houden zoals bij bijv ketting zagen en ze zijn voorzien van een klep ipv een gasschuif
schijnt dat ze over een breder gebied zijn af te stellen dan een "gewone carb"
waarom krijg ik bij het zien van deze foto het idee dat jou verklaring het over iets anders heeft ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
zwarte-beuner |
4-6-2007 14:44 |
 Posts: 2651 |
ik heb 2 vragen, als ik mijn standaartlucht filter vervang voor een andere lucht filter zijn er dan prestatie verschillen?
en zo,n homoet pijp van voor tot achter levert dat nog betere prestaties op??
het gaat om een yamaha dtr met orginele setup
|
|
brommerloos |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-6-2007 14:47 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dtr_fahrer
ik heb 2 vragen, als ik mijn standaartlucht filter vervang voor een andere lucht filter zijn er dan prestatie verschillen?
en zo,n homoet pijp van voor tot achter levert dat nog betere prestaties op??
het gaat om een yamaha dtr met orginele setup
std dtr gaat je luchtfilter niet merken
en homoet pijp zal wss zorgen dat je onderin geen kracht meer hebt
@onno
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1881
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-6-2007 om 14:47 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Makrolon |
4-6-2007 14:50 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
waarom krijg ik bij het zien van deze foto het idee dat jou verklaring het over iets anders heeft ?
afbeelding
leg uit?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-6-2007 14:52 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
leg uit?
die carb gaat imo niet op de kop werken (ivm vlotterbak)
en volgens mij werkt die ook niet alleen met een klep ipv een schuif
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Makrolon |
4-6-2007 14:54 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]
valstroom principe is zelfde als een normale carb alleen deze moet je zo plaatsen dat de lucht er invalt
afbeelding
haalde carb's door elkaar
Dit bericht is gewijzigd door tsx rider 4- live op 4-6-2007 om 14:51 uur.
ah. en waarom is dit beter als een gewone carb? of juist slechter?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Scozzisa |
4-6-2007 14:54 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
std dtr gaat je luchtfilter niet merken
en homoet pijp zal wss zorgen dat je onderin geen kracht meer hebt
@onno
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1881
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 4-6-2007 om 14:47 uur.
dat je met die homoet geen kracht meer onderin hebt is gelul van de allerbovenste plank.
|
|
|
|
2takt Gangster |
4-6-2007 14:56 |
 Posts: 1147 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
ah. en waarom is dit beter als een gewone carb? of juist slechter?
nja beter je kunt hem recht op een horizontaal inlaat traject plaatsen (dus betere flow)
|
|
|
|
Makrolon |
4-6-2007 14:58 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsx rider 4- live
[...]
nja beter je kunt hem recht op een horizontaal inlaat traject plaatsen (dus betere flow)
hmm oke. bedankt voor je uitleg
nog iets, k heb nu. 70 cc immi, proma en 18 mm keihin. t loopt 85 en t trekt lekker. als k er een 20 mm op gooi. ga ik dat verschil goed merken?
Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 4-6-2007 om 15:09 uur.
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
Scozzisa |
4-6-2007 15:40 |
 Posts: 2077 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]
hmm oke. bedankt voor je uitleg
nog iets, k heb nu. 70 cc immi, proma en 18 mm keihin. t loopt 85 en t trekt lekker. als k er een 20 mm op gooi. ga ik dat verschil goed merken?
Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 4-6-2007 om 15:09 uur.
nee, en zeker niet in positieve zin als je de 20 mikuni neemt, deze is namelijk tikkeltje moeilijker af te stellen, het rijdt voor je gevoel nooit echt 'perfect' zegmaar.. tov je keihin
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
4-6-2007 15:42 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Scozzisa
[...]
dat je met die homoet geen kracht meer onderin hebt is gelul van de allerbovenste plank.
homoet is meer voor boven tov originele pijp.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
dt50rcrosser |
4-6-2007 15:45 |
 Posts: 6252 |
de nieuwe roze top met losse binnen kopt,
is die sneller als de giet ijzeren 80cc polini voor am6 ??
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
gerwin88 |
4-6-2007 15:50 |
 Posts: 5197 |
weet iemand hoe dik een briefpakket maximaal mag wezen?
|
|
VW rider for live |
|