Toon |
2-6-2007 22:17 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
een zuigerveer zal "in" de poort kruipen (heel minimaal)
dus moet je proberen de veer zo rustig mogelijk terug de cilinder in te drukken. dus je zult de poort van de wand richten de poort naar buiten schuin maken .
en in de hoekjes en zijkanten moet daar ook iets gebeuren ? Ik zit met een nicasil wand in men eurokit is dit gevaarlijker ?
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 22:19 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
en in de hoekjes en zijkanten moet daar ook iets gebeuren ? Ik zit met een nicasil wand in men eurokit is dit gevaarlijker ?
hoekjes en zijkant kun je imo gewoon ook schuin maken. en natuurlijk al het scherpe eraf
met een vijltje en waterproof schuurpapier hoef je niet bang te zijn dat je wand gaat afbrokkellen
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Toon |
2-6-2007 22:21 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
hoekjes en zijkant kun je imo gewoon ook schuin maken. en natuurlijk al het scherpe eraf
met een vijltje en waterproof schuurpapier hoef je niet bang te zijn dat je wand gaat afbrokkellen
dus ik stel het me even makkelijker voor, hoe je de wand moet afronden stel je hebt een dobbelsteen als wand, de hoekjes zijn de kanten van de poort endan moet je dus gewoon een hoekje eraf vijlen en dan voorzichtig schuren ?
Trouwens is dat afwerken van zeer groot belang en kan je goed en slecht afwerken of als je alles afrond is het dan ok..
ik weet het vage uitleg
Dit bericht is gewijzigd door toon op 2-6-2007 om 22:22 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 22:23 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
dus ik stel het me even makkelijker voor, hoe je de wand moet afronden stel je hebt een dobbelsteen als wand, de hoekjes zijn de kanten van de poort endan moet je dus gewoon een hoekje eraf vijlen en dan voorzichtig schuren ?
zo overdreven als een dobbelsteen hoeft het imo niet.
maar het idee lijkt er inderdaad wel op.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Toon |
2-6-2007 22:24 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
zo overdreven als een dobbelsteen hoeft het imo niet.
maar het idee lijkt er inderdaad wel op.
het is voor men eurokitje op men tsx met proma en 16mm mikuni, ik wil de uitlaatpoort op 67 percent van de boring brengen voor meer koppel te krijgen.
Verhogen doe ik niet omdat ik een lekkere koppelcilinder om in de bos wil hebben, nu maakt hij net 10000 toeren. Powerband is redelijk kort van 6,5 tot 9
timing uitlaatpoort: 183,76
timing boostpoort: 118.49
timing spoelpoort: 127,81
blowdown 27,97
Mss heb jij nog tips want zo te horen heb je wel verstand ervan
Dit bericht is gewijzigd door toon op 2-6-2007 om 22:27 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 22:28 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
het is voor men eurokitje op men tsx met proma en 16mm mikuni, ik wil de uitlaatpoort op 67 percent van de boring brengen voor meer koppel te krijgen.
Verhogen doe ik niet omdat ik een lekkere koppelcilinder om in de bos wil hebben, nu maakt hij net 10000 toeren. Powerband is redelijk kort van 6,5 tot 9
Mss heb jij nog tips want zo te horen heb je wel verstand ervan
Dit bericht is gewijzigd door toon op 2-6-2007 om 22:26 uur.
zorg dat je goede compressie hebt. dat is imo erg belangrijk als je kracht onderin wilt hebben.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Toon |
2-6-2007 22:30 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
zorg dat je goede compressie hebt. dat is imo erg belangrijk als je kracht onderin wilt hebben.
Ik heb een uitgedraaide 50cc kop dus voor 47mm boring, maar volgens mij gaat hij hierdoor trager, mss dat de ori 50 kop beter is ? Dus meer compressie geeft
Dit bericht is gewijzigd door toon op 2-6-2007 om 22:31 uur.
|
|
|
|
mtlover |
2-6-2007 22:31 |
 Posts: 2372 |
Ja, want nu heb je een grotere verbrandingsruimte, beter voor 70cc.
Edit: Dan maak je de verbrandingsruimte dus juist groter?
Edit: Hij zit ook helemaal vol puntjes zie ik. Ook zou je je compressieverhouding eens kunnen berekenen. Zou eens kijken of je die dan niet wat kan verhogen.
Ooh wacht, het is een 70, dacht een 50.. nee, dan is die 47mm wel goed. Maar meet zoals crossgek zegt de inhoud van je kop eens op. Kan je met een injectiespuitje mooi doen. Staat ook wel in de FAQ dacht ik.
Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 2-6-2007 om 22:40 uur.
|
|
|
|
Toon |
2-6-2007 22:32 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Ja, want nu heb je een grotere verbrandingsruimte, beter voor 70cc.
Is dit dan beter als men ori 50 kop, de verbrandingsruimte is toch hetzelfde gebleven als alleen 'het niet zo diepe' is uitgedraaid groter gemaakt voor 47mm dus
en zoals jullie zien op de poortmap zie paar post terug, is de uitlaatpoort smal. Kan je daar het meeste vermogen uithalen als je deze breder maakt ? Hoogtoeriger wil ik hem niet, verhogen doe ik dus niet.
Dit bericht is gewijzigd door toon op 2-6-2007 om 22:35 uur.
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 22:35 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
Ik heb een uitgedraaide 50cc kop dus voor 47mm boring, maar volgens mij gaat hij hierdoor trager, mss dat de ori 50 kop beter is ? Dus meer compressie geeft [url=[img]Link[/img]]afbeelding[/url]
afhankelijk van je brandstof kun je de inhoud van he kop berekenen.
euro 95 kun je 12:1 euro 98 kun je 14:1
dit is afhankelijk van je cilinderhoud dus als je 70cc hebt en euro 98 tankt , dan moet je verbandingruimte 70/14=5cc zijn
liter je kop een x uit
gewoon kop eraf , bougie erin en kijken hoeveel vloeistof erin gaat.
dan zit je nog met hoeveel erin lucht er in de cilinder zit als je zuiger in bdp staat .
maar als je quish 0.8 is en je een licht bolle zuiger hebt vind ik dat een mooie veiligheids waarde voor als de brandstof die je tankt een x niet aan het octaangetal
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Toon |
2-6-2007 22:36 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
afhankelijk van je brandstof kun je de inhoud van he kop berekenen.
euro 95 kun je 12:1 euro 98 kun je 14:1
dit is afhankelijk van je cilinderhoud dus als je 70cc hebt en euro 98 tankt , dan moet je verbandingruimte 70/14=5cc zijn
liter je kop een x uit
gewoon kop eraf , bougie erin en kijken hoeveel vloeistof erin gaat.
dan zit je nog met hoeveel erin lucht er in de cilinder zit als je zuiger in bdp staat .
maar als je quish 0.8 is en je een licht bolle zuiger hebt vind ik dat een mooie veiligheids waarde voor als de brandstof die je tankt een x niet aan het octaangetal
bedankt voor al je info! Is die ruimte alleen dat klein holletje of alles ?
en zoals jullie zien op de poortmap zie paar post terug, is de uitlaatpoort smal. Kan je daar het meeste vermogen uithalen als je deze breder maakt ? Hoogtoeriger wil ik hem niet, verhogen doe ik dus niet.
btw squish is nu 1,1mm
Dit bericht is gewijzigd door toon op 2-6-2007 om 22:37 uur.
|
|
|
|
mtlover |
2-6-2007 22:54 |
 Posts: 2372 |
|
|
|
|
Makrolon |
2-6-2007 22:55 |
 Posts: 6733 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Iemand die hondav132.exe nog heeft?
wat is dat als ik vragen mag?
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
dt50rcrosser |
3-6-2007 12:44 |
 Posts: 6252 |
|
|
ik wil geen seks, ik wil een goed gesprek |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
3-6-2007 12:47 |
 Posts: 10560 |
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|