Erik 39 |
2-6-2007 20:22 |
 Posts: 15088 |
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
Ice Ap rs50 |
2-6-2007 20:24 |
 Posts: 7149 |
doppler race versnellingsbak voor am6, is dat een goed ding?
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Royal Club |
2-6-2007 20:25 |
 Posts: 60390 |
nooit van gehoord, MRD is beter denk ik zo
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 20:27 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
doppler race versnellingsbak voor am6, is dat een goed ding?
voorop :
ik heb geen ervaring met de doppler.
maar het kan zijn dat de bak voor de 1 perfect is en voor de ander waardeloos.
en bak geeft met schakelen een bepaalde hoeveelheid terugval is toeren , voor een setup met een brede powerband is het fijn om veel terug val te hebben , voor een piekerige setup wil je juist weinig terugval.
moraal van het verhaal = aan reactie's als : jah is een hele fijne bak ik heb hem ook gehad heb je imo weinig
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nooit van gehoord, MRD is beter denk ik zo
mooiste is als je van mrd , orri en doppler bak allemaal het toerenverloop tijdens schakelen kan achterhalen en dan bekijken wat het beste bij jou setup past
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 2-6-2007 om 20:29 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Ice Ap rs50 |
2-6-2007 20:38 |
 Posts: 7149 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
voorop :
ik heb geen ervaring met de doppler.
maar het kan zijn dat de bak voor de 1 perfect is en voor de ander waardeloos.
en bak geeft met schakelen een bepaalde hoeveelheid terugval is toeren , voor een setup met een brede powerband is het fijn om veel terug val te hebben , voor een piekerige setup wil je juist weinig terugval.
moraal van het verhaal = aan reactie's als : jah is een hele fijne bak ik heb hem ook gehad heb je imo weinig
[...]
mooiste is als je van mrd , orri en doppler bak allemaal het toerenverloop tijdens schakelen kan achterhalen en dan bekijken wat het beste bij jou setup past
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 2-6-2007 om 20:29 uur.
race bak is toch altijd close ratio, dus weinig terug val, omdat uit laagtoerige setups toch maar weinig te halen valt, nee? en ja men setup is vrij piekerig (9000-12000rpm powerband)
|
|
GTI - GTD - BMW |
|
Jeffer |
2-6-2007 20:40 |
 Posts: 468 |
ik zit nu al een half jaar te beunen op dit forum maar ik weet nog steeds niet waar die meld mod knop zit  any1 ?
ow god net nu ik dit vraag zie ik t staan LOL
Dit bericht is gewijzigd door Jeffer op 2-6-2007 om 20:42 uur.
|
|
Plop? |
|
thunderbird - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 20:41 |
 Posts: 7728 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Jeffer
ik zit nu al een half jaar te beunen op dit forum maar ik weet nog steeds niet waar die meld mod knop zit any1 ?
|
|
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé! |
|
Kiwisaki |
2-6-2007 21:31 |
 Posts: 90 |
hoe is de bevesteging van de originele uitlaat van een AR50?
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/24834 |
|
Frysk |
2-6-2007 21:47 |
 Posts: 34930 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: B.E.Z.vlexxx
hoe is de bevesteging van de originele uitlaat van een AR50?
met 2 boutjes en aan de uitlaat tot frame 1
|
|
giggitybyte |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 21:58 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ice Ap rs50
[...]
race bak is toch altijd close ratio, dus weinig terug val, omdat uit laagtoerige setups toch maar weinig te halen valt, nee? en ja men setup is vrij piekerig (9000-12000rpm powerband)
dan moet je dus een bak zoeken die elke keer dat je schakelt 1/4 terug zakt/zwaarder wordt , of daar het dichst bij zit.
dan kan een mrd bak bijvoorbeeld net te kort zijn , of een doppler bak net te lang..
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 2-6-2007 om 21:59 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Toon |
2-6-2007 22:03 |
 Posts: 1679 |
Kan iemand mij uitleggen hoe je poorten van je cilinder afwerkt ?
|
|
|
|
christianos |
2-6-2007 22:09 |
 Posts: 20445 |
met een vijltje/dremel en een beetje waterproof schuurpapier (800 ofzo)
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 22:12 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
mijn theorie
met een hoog octaangehalte in je benzine heb je een hoge klopgrens
met een hoge compressie loopt brommer mooi onderin.
dus als je afvlakt en compressie enorm hoog maakt en dan op euro 98 met een plens octaanbooster erdoor dan heb je veel vermogen en blijft het (redelijk) heel
klopt dit
is voor een mt blok , komt nieuwe 70 import op ik bewerk de carters en cilinder . hij moet het een paar crossjes uithouden 1,5 uur is mij genoeg
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 2-6-2007 om 19:51 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Toon |
2-6-2007 22:13 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
met een vijltje/dremel en een beetje waterproof schuurpapier (800 ofzo)
maar welke vorm je ze moet maken ? moet je het randje rond maken ofzo dat is wat ik bedoel
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
2-6-2007 22:16 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
maar welke vorm je ze moet maken ? moet je het randje rond maken ofzo dat is wat ik bedoel
een zuigerveer zal "in" de poort kruipen (heel minimaal)
dus moet je proberen de veer zo rustig mogelijk terug de cilinder in te drukken. dus je zult de poort van de wand richten de poort naar buiten schuin maken .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|