Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Van homoet 50 naar std. snel van mb met 70cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 801 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4284 - Van homoet 50 naar std. snel van mb...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jan van Elderen 15-6-2002?14:44 Print topicpost

Posts: 555
Ik heb een mb met 70 polini en 20mm carb, en nou d8 ik eraan om een std. snel ipv van de homoet 50 (die er nou opzit) erop ter zetten
Wordt dan mijn powerband breder, maar een minder hoge top. Wat zijn de gevolgen?
 
*blurk*

Rick 15-6-2002?19:02 Print reply

Posts: 3788
hij trekt onderin en in het midden van ze toeren goed door maar het verschil met een homoet 50 weetik niet
ik denk dat je top iets lager wordt maar na 9000 toeren stopt die std snel dus met trekken he
 
Ride like your ass is on fire!!!
Jan van Elderen 15-6-2002?20:43 Print reply

Posts: 555
Betekend dit dus geleidelijker optrekken,
en minder slijtage?
 
*blurk*
Rick 16-6-2002?00:45 Print reply

Posts: 3788
dat weet ik niet alleen met een hele lichte vertanding vreet ie tandwielen
 
Ride like your ass is on fire!!!
MB50TUNED 16-6-2002?10:20 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Noodle?kebab

Betekend dit dus geleidelijker optrekken,
en minder slijtage?


Je hebt minder vermogen en je powerband zal eerder stoppen. Minder slijtage, maar wat schiet je daar mee op? Je koopt toch geen 70 polini om rustig te rijden?

Als je weinig slijtage wilt moet je standaard rijden of fietsen
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Jan van Elderen 16-6-2002?12:39 Print reply

Posts: 555
Nee, in principe niet.
Maar waar ik mee bezig ben,
is hem puur snel op trekkracht te maken.
Als de top niet zo hoog ligt, vind ik dat niet erg. En dat de slijtage minder is, is wel weer fijn, hoef ik niet elk half jaar te reviceren.
6-bak zal ook veel helpen, en ik ben zoekende,
maar als een std snel uitlaat meer koppel geeft bij lage toeren, betekend dit meer trekkracht.

Iemand nog andere adviezen?
Mijn twv is 15/45
 
*blurk*
MB50TUNED 16-6-2002?12:50 Print reply
Posts: 1054
Quote:
Originally posted by: Noodle?kebab

Nee, in principe niet.
Maar waar ik mee bezig ben,
is hem puur snel op trekkracht te maken.
Als de top niet zo hoog ligt, vind ik dat niet erg. En dat de slijtage minder is, is wel weer fijn, hoef ik niet elk half jaar te reviceren.
6-bak zal ook veel helpen, en ik ben zoekende,
maar als een std snel uitlaat meer koppel geeft bij lage toeren, betekend dit meer trekkracht.

Iemand nog andere adviezen?
Mijn twv is 15/45


Die std snel geeft je echt niet meer trekkracht dan een homoet 50, zelfs op een std pw heb je met homoet 50 meer trekkracht dan met een std snel. En als je hem elk half jaar moet reviseren is er toch wat vreemds aan de hand of je maakt heel wat kilometers...
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
Jan van Elderen 16-6-2002?13:11 Print reply

Posts: 555
Maar op een 70 polini is die homoet 50 toch niet berekend?
En die elk halfjaar is bij wijze van spreken
 
*blurk*

Dit topic is 647 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved