Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen" topic - deel 23

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1158 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42327 - "Kleine vragen" topic - deel 23
Pagina 175 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 77080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Harm 15-5-2007 14:03 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
Eey ik ben een ontwerp aan het maken voor een motorblok die 1 zuiger heeft en 2 krukassen. Ik kan't nu nog niet uploaden omdat ik in de mediatheek zit.

Maar zou er (bijv.) genoeg compressie zijn om het mengsel te laten ontploffen en de arbeidsslag te laten beginnen als de zuiger naar beneden komt (na het carter toe) en het mengel in het carter samenperst. Dus eigenlijk: zou het kunnen dat als de zuiger naar het carter toe beweegt hij evenveel compressie krijgt als dat hij naar de cil. kop toe beweegt?

Alvast bedankt

Lijkt me sterk dat je dan genoeg compressie hebt. De verbrandingskamer bij een cilinderkop is aanzienlijk kleiner dan de carterholte.

De Honda NR 750 had btw ook een soort van zuiger met 2 drijfstangen. Hiermee probeerden ze met 4 cilinders het effect van een V8 te bereiken. Helaas was de motor niet betrouwbaar genoeg en ook niet extreem sneller.



http://www.solomoto....ondanr750/index.html
 
http://www.durtikkers.tk
puch dexter 15-5-2007 14:23 Print reply

Posts: 3011
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Harm
[...]

Lijkt me sterk dat je dan genoeg compressie hebt. De verbrandingskamer bij een cilinderkop is aanzienlijk kleiner dan de carterholte.

De Honda NR 750 had btw ook een soort van zuiger met 2 drijfstangen. Hiermee probeerden ze met 4 cilinders het effect van een V8 te bereiken. Helaas was de motor niet betrouwbaar genoeg en ook niet extreem sneller.

afbeelding

http://www.solomoto....ondanr750/index.html

oke intresant. Maar ik wil er nog iets verder in gaan. Dit is mijn ontwerp:

zou zit mogelijk kunnen zijn? En hebben jullie miss nog tips/ideen (therorie natuuurlijk)

het zal denk niet sneller gaan ivm de wrijving enz. maargoed

Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 15-5-2007 om 14:24 uur.
 
roy mtx-sh 15-5-2007 14:23 Print reply
Posts: 153
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]
Tjah zover ik weet kun je bij AM6 met de originele grondplaat niet verstellen.


heus wel ietsie door de ruime gaatjes voor de schroefbevestiging

ipv. een snelle grondplaat erin te zetten, kun je ook de schroefgaten van je oude ruimervijlen/boren, zodat ie naar hetzelfde tijd te schuiven is als een snelle plaat.

maarja, als je gaat vijlen, moet je al een snelle plaat kopen om te weten tot hoever je kan veilen...

kweet wel dat het erg goed te merken was bij mijnes, maar das een mtx
 
mtx-sh 70cc / cagiva mito 125 cc / opel astra gsi 2000cc
Harm 15-5-2007 14:31 Print reply

Posts: 3032
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: puch dexter
[...]

oke intresant. Maar ik wil er nog iets verder in gaan. Dit is mijn ontwerp: afbeelding

zou zit mogelijk kunnen zijn? En hebben jullie miss nog tips/ideen (therorie natuuurlijk)

het zal denk niet sneller gaan ivm de wrijving enz. maargoed

Dit bericht is gewijzigd door puch dexter op 15-5-2007 om 14:24 uur.

Dit werkt nooit. Je bouwt helemaal geen compressie op. Je verbrandingskamers zijn echt 1,5 keer zo groot als je zuiger zelf is.

 
http://www.durtikkers.tk
Karlmt5 15-5-2007 15:20 Print reply

Posts: 2296
Brommers moeten harder kunnen dan ze OFFICIEEL mogen.

dus net als auto's zeg maar..

wie heeft hier voor of tegen argumenten voor?

Voor:
- Onverwachte verschijning van een voertuig tijdens een inhaalactie.
- Ze leren al vroeg wennen aan hoge snelheden, zodat ze als ze 18 zijn
en in een auto gaan rijden niet ineens 120 superhard en eng vinden.
daar krijg je ongelukken van, omdat ze niet weten hoe ze moeten
omgaan met hogere snelheden.
- Door de hoge snelheid blijf je beter opletten (spreek uit ervaring)

Tegen:
- De meeste ongelukken gebeuren met jongeren in het verkeer, ze zijn
niet verantwoordelijk genoeg om zelf te bepalen hoe hard ze daar nog
veilig kunnen rijden.
- Ze zien het als een uitdaging, ze willen overal hard, en als het dus
mogelijk word hard te rijden zullen ze dat zeker doen.


iemand iets aan toe te voegen?

 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
gerwin88 15-5-2007 15:22 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
Brommers moeten harder kunnen dan ze OFFICIEEL mogen.

dus net als auto's zeg maar..

wie heeft hier voor of tegen argumenten voor?

Voor:
- Onverwachte verschijning van een voertuig tijdens een inhaalactie.
- Ze leren al vroeg wennen aan hoge snelheden, zodat ze als ze 18 zijn
en in een auto gaan rijden niet ineens 120 superhard en eng vinden.
daar krijg je ongelukken van, omdat ze niet weten hoe ze moeten
omgaan met hogere snelheden.
- Door de hoge snelheid blijf je beter opletten (spreek uit ervaring)

Tegen:
- De meeste ongelukken gebeuren met jongeren in het verkeer, ze zijn
niet verantwoordelijk genoeg om zelf te bepalen hoe hard ze daar nog
veilig kunnen rijden.
- Ze zien het als een uitdaging, ze willen overal hard, en als het dus
mogelijk word hard te rijden zullen ze dat zeker doen.


iemand iets aan toe te voegen?



als je harder kunt rijden kun je ook vaak beter meekomen met de rest van het verkeer -> minder kans op ongelukken
 
VW rider for live
- Han - 15-5-2007 15:25 Print reply

Posts: 9667
2de vind ik zeer onzinnig
 
<10.000 posts
Karlmt5 15-5-2007 15:26 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
2de vind ik zeer onzinnig




verzin dan eens iets beters

ik zeg ook neit dat ik het eens ben met de argumenten maar
debatteren = toneelspelen

Dit bericht is gewijzigd door Karlmt5 op 15-5-2007 om 15:26 uur.
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
mtlover 15-5-2007 15:29 Print reply

Posts: 2372
Nja, denk dat het niet onzinnig is, eerder niet goed verwoord. Zou de search even gebruiken, er is een tijd geleden ook zo'n topic voorbij gekomen.

Het is gevaarlijk als het overige verkeer op de weg harder rijd dan jij als bromfietser (30 km/u en 50 km/u).

Daarnaast moet er gewoon een goed brommerrijbewijs komen, met praktijk e.d. en dan een lichte motorfiets tot 125cc. Voorbeelden uit Engeland en Duitsland kan je geven.

Edit: Wil je evt. wel helpen via MSN..

Dit bericht is gewijzigd door mtlover op 15-5-2007 om 15:30 uur.
 
Karlmt5 15-5-2007 15:30 Print reply

Posts: 2296
ik heb al een tijdje terug gezocht ernaar, maar kon het niet vinden... en m'n toppic hierover werd gesloten omdat er dan alleen maar argumenten VOOR harder kunnen rijden zouden komen... wat ook wel 1 van de 2 bedoelingen was maargoed
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Royal Club 15-5-2007 16:15 Print reply

Posts: 60390
als ik me brom start als het blok nog koud is loopt ie heel laag stationair, en krijgtie teveel lucht, bluuuuh zon geluid

maar als ik ff een minuutje nog geen eens wacht, heeftie nergens last meer van

hoe verhelp ik dat?

als ie eenmal ff gereden heeft, afgekoeld is en dan vlak erna weer start heb ik er geen last van
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Nouwk 15-5-2007 16:17 Print reply

Posts: 4242
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Karlmt5
ik heb al een tijdje terug gezocht ernaar, maar kon het niet vinden... en m'n toppic hierover werd gesloten omdat er dan alleen maar argumenten VOOR harder kunnen rijden zouden komen... wat ook wel 1 van de 2 bedoelingen was maargoed


http://www.brommerforum.nl/showtopic/41124

Hier, staan ook nog een boel argumenten in, misschien heb je er wat aan
 
ThaPunisher 15-5-2007 16:25 Print reply
Posts: 116
ben me kapjes van mijn brommer aan het overspuiten. Heb nu alles mooi geschuurd en geplamuurd maar ff gauw een vraagje:

Alsje kunstof primer gebruikt, moet je dan binnen een bepaalde tijd de lak erover heen spuiten? Of kan dit net zo goed een paar dagen later zegmaar?
 
spoorlijncrosser 15-5-2007 16:29 Print reply

Posts: 2687
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ThaPunisher
ben me kapjes van mijn brommer aan het overspuiten. Heb nu alles mooi geschuurd en geplamuurd maar ff gauw een vraagje:

Alsje kunstof primer gebruikt, moet je dan binnen een bepaalde tijd de lak erover heen spuiten? Of kan dit net zo goed een paar dagen later zegmaar?


20 minuutjes later is t handigste, doe ik teminste als ik kapjes ofzo overspuit.
Ook doe ik elke 20 minuuten een nieuwe laag totdat ik dnek dat het genoeg is. (meestal 2-3lagen)
 
Red-dragon 15-5-2007 16:30 Print reply

Posts: 1486
Je hoeft het niet binnen een bepaalde tijd erop te spuiten, wel zou ik er 2 laagjes overheen zetten.. Dus eerste laag erop, laten drogen, 2e erop. Nadat deze droog is kan je je lak er overheen spuiten..
 
Fly like an Eagle...

Dit topic is 77080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 175 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 174, 175, 176 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved