Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen" topic - deel 23

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 748 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42327 - "Kleine vragen" topic - deel 23
Pagina 174 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 77078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Otis B 15-5-2007 10:35 Print reply

Posts: 389
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: khaz
contactslot lijkt me 12
maar Sb zegt mij weinig qua kleur


anders kijk je bij die andere schema, daar is het gewoon de main switch

 
Otis B 15-5-2007 10:36 Print reply

Posts: 389
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
hoi
kijken ze bij de keuring van de RDW ook naar de cilinder inhoud?
want ik heb 60 cc maar met de originelen uitlaat loopt hij niet te hard.

ja, daar kijken ze naar
 
bartyamahadt50mx 15-5-2007 10:38 Print reply
Posts: 115
halen ze dan de cilinderkop eraf want er staat gewoon 49 op de cilinder zelf?
 
Otis B 15-5-2007 10:39 Print reply

Posts: 389
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
halen ze dan de cilinderkop eraf want er staat gewoon 49 op de cilinder zelf?

dat weet ik niet, er was laatst iemand die had ze brommer gekeurd, dus je kan hem wel eens vragen
 
bartyamahadt50mx 15-5-2007 10:40 Print reply
Posts: 115
oke bedankt
 
clutch 15-5-2007 11:09 Print reply

Posts: 993
is polini goede shizzle?
 
A sucking chest wound is Nature's way of telling you to slow down.
Derbi Joris 15-5-2007 11:20 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derby_gpr_nude
is polini goede shizzle?

Polini is wel goed materiaal. Vooral cilinders zijn volgens mijn wel redelijk rap. Vooral de evo serie zijn rap zijn een beetje te vergelijken met hebo en metrakit van de zelfde diameter. Over die van 50mm diameter (boring) hoor ik tot en met nu toe ook geen klachten. Kortom gewoon betrouwbare cilinders.

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 15-5-2007 om 11:21 uur.
 
khaz 15-5-2007 11:42 Print reply

Posts: 1450
okeey mijn brommer loopt!

alleen na de straat op en neer te zijn gereden komt er nogal veel rook uit de cilinder
staat mijn HPI maybe te vroeg of is het gewoon nog de brakke afstelling ? (ik wil geen zuiger verpesten)

hpi: 2de streepje van rechts (linksdraaiend) op 3mm voor bdp

Dit bericht is gewijzigd door khaz op 15-5-2007 om 12:10 uur.
 
HPI |w00t
Supermotania 15-5-2007 12:04 Print reply

Posts: 340
De standaard onsteking van een am6 blok,is die afstelbaar of is dat gewoon monteren kabels aansluiten en hij moet vonken.

En als ie afstelbaar is,hoe stel ik hem af?
 
Derbi Senda X-treme 80cc MHR..
khaz 15-5-2007 12:14 Print reply

Posts: 1450
er staan afstel strepen op de ontsteking
meestal vonkt hij(ken am6 niet) wanneer de strepen gelijk staan (vliegwiel en grondplaat)
dat wil je ongeveer op 3 mm voor je bovenste dode punt hebben (schuifmaat in de cilinder, slag laten maken, 3mm er bovenop tellen, slag maken tot hij de schuifmaat raakt en dan zorgen dat de strepen overeen komen, dit stel je door de grondplaat te verdraaien)

nogmaal hoe het precies bij am6 zit weet ik niet maar dit is de normale gang van zaken
 
HPI |w00t
gerwin88 15-5-2007 12:16 Print reply

Posts: 5197
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bartyamahadt50mx
halen ze dan de cilinderkop eraf want er staat gewoon 49 op de cilinder zelf?

ze halen de cilinder er niet af hoor.
als er gewoon 49cc op staat en hij binnen de maximale snelheid loopt hoef je hier geen problemen mee te verwachten
 
VW rider for live
puch dexter 15-5-2007 12:46 Print reply

Posts: 3011
Eey ik ben een ontwerp aan het maken voor een motorblok die 1 zuiger heeft en 2 krukassen. Ik kan't nu nog niet uploaden omdat ik in de mediatheek zit.

Maar zou er (bijv.) genoeg compressie zijn om het mengsel te laten ontploffen en de arbeidsslag te laten beginnen als de zuiger naar beneden komt (na het carter toe) en het mengel in het carter samenperst. Dus eigenlijk: zou het kunnen dat als de zuiger naar het carter toe beweegt hij evenveel compressie krijgt als dat hij naar de cil. kop toe beweegt?

Alvast bedankt
 
Derbi Joris 15-5-2007 12:48 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vespa-Freak
De standaard onsteking van een am6 blok,is die afstelbaar of is dat gewoon monteren kabels aansluiten en hij moet vonken.

En als ie afstelbaar is,hoe stel ik hem af?

Nee, grondplaat is niet te verstellen. Staat meestal wanneer je hem monteerd goed.
 
mtlover 15-5-2007 12:51 Print reply

Posts: 2372
Vonken moet ie überhaupt. Het tijdstip stel je af met de grondplaat.
 
Derbi Joris 15-5-2007 12:58 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Vonken moet ie überhaupt. Het tijdstip stel je af met de grondplaat.

Tjah zover ik weet kun je bij AM6 met de originele grondplaat niet verstellen.
 

Dit topic is 77078 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 174 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 173, 174, 175 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved