Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "Kleine vragen" topic - deel 23

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 428 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #42327 - "Kleine vragen" topic - deel 23
Pagina 121 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 76952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-5-2007 15:17 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RiejuJossie
Mijn Puch Maxi cilinder heeft de bougie bovenop, die van m'n broer aan de voorkant. Wat is het verschil behalve de plaats van de bougie?



ik wil jou cilinder wel eens zien, heb je foto?

nog nooit gezien namelijk
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-5-2007 15:18 Print reply

Posts: 10835
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy mtx-sh
andere vraag

mn tank lekt ietsie, en ik had em gespoten met motip grond, en zwart. dat bladerde er dus zo vanaf door de benzine.

nu wil ik de tank weer kaalschuren (zandstralen) en laten poedercoaten. dan is ie zowieso strak en benzinebestendig,. ik neem aan dat als de tank vrij is van dampen, dus ff is doorgespoeld en dagje open laten liggen, dat het geen probleem is om een tank te laten coaten?

daarna is ie misschien al weer lekvrij door de dikke laag coating, maar er gaat dan tank cure in. iemand ervaringen mee?
soort hars, tank is leeg en schoon, hars erin, tank ronddraaien zodat de hars overal komt. tot 30 min, draaien daarna begint het te harden. dus iets daarvoor tank op zn kop, restant hars eruit laten lopen. tank dag laten drogen, en dan heb je dus een seal laagje overal in je tank, dus lekjes en scheurtjes dicht.
dan nog 4 dagen laten uitharden en het moet weer perfect zijn.
uiteraard van te voren je benzinekraan eraf en plastic buisje eruit

ervaringen iemand ? ?



kijk uit met stralen dat er niet meer gaten in komen, dat heb ik namelijk ook gehad.

tankcure heb ik geen ervaring mee maar schijnt wel goed te werken
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Tim V 3-5-2007 15:19 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
Is de koppelingsgreep van een MTX hetzelfde als die van een NSR? En anders, zou die van een MTX gewoon goed passen op een NSR? BvD.


 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Gradje 3-5-2007 15:21 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy mtx-sh
lagers
bel een brommerzaak en vraag het
of kijk op je oude lagers, moet er d8 ik wel opstaan en anders meet je de binnen en buitenmaten.
ik haal lagers altijd bij een aandrijfwinkel hiero,. zijn vele malen goedkoper dan bromwinkels.




nadeel is dat zij niet alle lagers voor brommers aan kunnen komen
had ik laatst ook met me puch maxi
ik had bij de bromboer daar een krukaslager met ring besteld en toen ik hem kwam ophalen bleek die anders. allemaal wel dezelfde maat enzo alleen de binnering was 12 mm i.p.v. 11 en dat was van het oude type krukas. dus bij zo'n aandrijfwinkel konden ze die niet aan komen, dat moest via puch.

edit: dus neem altijd je lagers mee, of kijk goed wat de nummers enzo zijn, anders kan het nog wel eens zijn dat je een verkeerde meekrijgt.

Dit bericht is gewijzigd door Gradje op 3-5-2007 om 15:21 uur.
 
Erik 39 3-5-2007 15:21 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_my_90
[...]



Volgens de site van Motoimport zijn die niet het zelfde en het gaat zo te zien niet passen.

Kijk maar:
http://www.motoimpor...enremmen/pedalen.htm
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Tim V 3-5-2007 15:22 Print reply

Posts: 4468
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Volgens de site van Motoimport zijn die niet het zelfde en het gaat zo te zien niet passen.

Kijk maar:
http://www.motoimpor...enremmen/pedalen.htm

Nja daarom vroeg ik het dus, omdat er geen koppelingsgreep van NSR staat, maar wel van MT5/MTX. Naja als ze niet passen, fijnn
 
Kunde gij den nie zien dak ant werk ben?
Gradje 3-5-2007 15:22 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



ik wil jou cilinder wel eens zien, heb je foto?

nog nooit gezien namelijk


jah laat dat maar is zien, is die van je broer ook een brommer of is dat een snor?
 
- Han - 3-5-2007 15:23 Print reply

Posts: 9667
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
[...]

Volgens de site van Motoimport zijn die niet het zelfde en het gaat zo te zien niet passen.

Kijk maar:
http://www.motoimpor...enremmen/pedalen.htm


ik denk de koppelingsgreep wel hoor. Die zijn meestal wel ongeveer hetzelfde
 
<10.000 posts
Jozeff - Forum en Sales Moderator 3-5-2007 15:25 Print reply

Posts: 10835
die van mt past geloof ik wel.

kijk anders eens naar die plaatjes van de site en vergelijk hem met je eigenste
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Erik 39 3-5-2007 15:26 Print reply

Posts: 15088
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]


ik denk de koppelingsgreep wel hoor. Die zijn meestal wel ongeveer hetzelfde

O ja, kan wel eens kloppen. zat bij nsr rem te kijken idd.
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Erik 39 3-5-2007 16:44 Print reply

Posts: 15088
Zijn aprilia rs stickers van de rechter zijkuip een beetje te krijgen?

Die hier opzitten dus. En wat kost zoiets?
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Sypie_Honda 3-5-2007 16:50 Print reply

Posts: 13830
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: roy mtx-sh
andere vraag

mn tank lekt ietsie, en ik had em gespoten met motip grond, en zwart. dat bladerde er dus zo vanaf door de benzine.

nu wil ik de tank weer kaalschuren (zandstralen) en laten poedercoaten. dan is ie zowieso strak en benzinebestendig,. ik neem aan dat als de tank vrij is van dampen, dus ff is doorgespoeld en dagje open laten liggen, dat het geen probleem is om een tank te laten coaten?

daarna is ie misschien al weer lekvrij door de dikke laag coating, maar er gaat dan tank cure in. iemand ervaringen mee?
soort hars, tank is leeg en schoon, hars erin, tank ronddraaien zodat de hars overal komt. tot 30 min, draaien daarna begint het te harden. dus iets daarvoor tank op zn kop, restant hars eruit laten lopen. tank dag laten drogen, en dan heb je dus een seal laagje overal in je tank, dus lekjes en scheurtjes dicht.
dan nog 4 dagen laten uitharden en het moet weer perfect zijn.
uiteraard van te voren je benzinekraan eraf en plastic buisje eruit

ervaringen iemand ? ?


ik heb wel eens met een collega van mij een MTX-sh tank op het werk gelast. met TIG wel te verstaan.

en dan gelijk ff een lap RVS er over heen braden, roest het nooit weer
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
RiejuJossie 3-5-2007 17:25 Print reply

Posts: 502
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jozeff
[...]



ik wil jou cilinder wel eens zien, heb je foto?

nog nooit gezien namelijk


Geen foto van de binnenkant, als je dat bedoelt..

Nog een keer de vraag :

M'n broer heeft op z'n puch een cilinder met de bougie voorop, op mijn puch zit hij bovenop. Wat is het verschil?

Edit: Foto's van de cilinder:







En hierbij nog een vraagje: Wat is dat voor gare nippel aan de voorkant?

M'n broer heeft geen snor, die van hem gaat veel harder, maar heeft ook zo'n uitlaat met enorme bocht enz..

Dit bericht is gewijzigd door RiejuJossie op 3-5-2007 om 18:00 uur.
 
MTRudolf 3-5-2007 17:42 Print reply

Posts: 2464
ik ben nog steeds niet helemaal uit over mun vertanding van mijn brommer...


honda mb
70 mallosi
20 mikuni
uitlaat ontegrensd standaard

ik heb nu twv 13 45 en in zun 4 maakt jij egt dikke over teoren
en rijd maar 50 ...
op de teller dan


want voor vertanding zou ik ongeveer kunnen nemen ???
 
Remco RS 3-5-2007 17:46 Print reply

Posts: 11463
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Erik 39
Zijn aprilia rs stickers van de rechter zijkuip een beetje te krijgen?
afbeelding
Die hier opzitten dus. En wat kost zoiets?

nee, je kan beter overspuiten en er een gewone aprilia sticker op doen, die zijn ook een stuk vriendelijker geprijsd

dit lijkt me meer gevalletje nieuwe kap
 

Dit topic is 76952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 121 van 200
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 120, 121, 122 ... 198, 199, 200Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved