Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vespa ciao contactpunten

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 891 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #42265 - vespa ciao contactpunten
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 6215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

TheWickerMan 6-4-2007 17:06 Print topicpost
Posts: 113
ik heb een vespa ciao gevonden (in niet rijdende staat natuurlijk). dus ik dacht de boel maar opensmijten en zag dat
de motor tegen de wijzer in draaide? is dat normaal?
ook zag ik dat mijn contactpunten maar sluiten halverwege het naar beneden gaan van de zuiger als hij tegen de klok draait(wat dus veel te laat is).
maar als de motor toch me met de wijzers van de klok draait dan is mijn vonk er op het juiste moment.


 
ride to live , live to tune , tune to ride.

smalkieker 6-4-2007 17:40 Print reply
Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TheWickerMan
ik heb een vespa ciao gevonden (in niet rijdende staat natuurlijk). dus ik dacht de boel maar opensmijten en zag dat
de motor tegen de wijzer in draaide? is dat normaal?
ook zag ik dat mijn contactpunten maar sluiten halverwege het naar beneden gaan van de zuiger als hij tegen de klok draait(wat dus veel te laat is).
maar als de motor toch me met de wijzers van de klok draait dan is mijn vonk er op het juiste moment.





Je blokje draait normaal rechstom...
en van dat contact punten moet je eff uitlechen deze moetne normaal iets voor bdp open beginnen te gaan. en op bdp op 0.40 staan.
 
erwinko 6-4-2007 20:09 Print reply

Posts: 1012
hij draait inderdaad tegen de klok in.


contactpunten moet je op 0.45 zetten
 
Vehikel 6-4-2007 20:12 Print reply

Posts: 2903
Ik zou maar ff checken of het vliegwiel er goed opzit, volgens mij is het bij een Ciao niet mogelijk om erg verlopen te zijn. Ik heb het ook eens gehad met een Puch, teon bleek de spie niet goed te zitten, waardoor het vliegwiel gedraaid was.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
erwinko 6-4-2007 20:17 Print reply

Posts: 1012
bij vespa kan het vliegwiel niet verdraaien als de spie erin zit en niet gebroken is
 
Vehikel 7-4-2007 9:47 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: erwinko
bij vespa kan het vliegwiel niet verdraaien als de spie erin zit en niet gebroken is

Maar misschien is ie wel gebroken. Als je het vliegwiel niet goed op de spie drukt, kan het zo zijn, dat het vliegwiel gedraaid is tov de kruktap.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
TheWickerMan 7-4-2007 10:50 Print reply
Posts: 113
kheb een uileg foutje gemaakt,
als ik vooruit wil gaan dan gaat mijn motor rechtom(wat normaal is)
maar mijn contactpunten gaan dan pas open halverwege het naar beneden gaan van die slag(te laat)
-maar als men mijn krukas nr lings(tegen de klok) laat draaien dan komt mijn vonke er op het goede moment

-mijn vliegwiel enal zit nog prima

-zou ik een spiegleufje kunnen bijmaken op mijn nok die mijn cantactpunten bediend om zo mijn ontsteking normaal te zetten.
 
ride to live , live to tune , tune to ride.
Uncle BLAM 7-4-2007 13:41 Print reply

Posts: 1025
NEE, je kunt er geen spie gleufje bij maken ...

Je kunt wel de contactpunten afstellen, er zit een schroefje naast die de contactpunten op hun plek houden
schroefje een tikje los en je kunt de contactpunten verzetten zodat ze eerder of later OPEN gaan

de vonk komt op het moment dat de punten OPEN gaan, van elkaar af gaan
wanneer het elektrisch contact verbreekt komt de vonk, dit is niet op het oog af te stellen, gebruik hiervoor b.v. een batterij en een lampje
 
een BF teller is sneller

Dit topic is 6215 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved