Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer houd ermee op

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 812 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #41786 - brommer houd ermee op
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mblover 15-3-2007 14:38 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: elmo et50
warmlopertje? wat houd dat in? ik had ervoor niet gereden, hij had dus een koude moter


Komt normaal gesproken omdat hij te warm is,
iig dan raakt de zuiger de cilinderwand heel licht, maar het hapt niet vast. Beschadigd wel.
 
elmo et50 15-3-2007 14:41 Print reply

Posts: 137
het was met koude moter......
 
BIET 15-3-2007 14:42 Print reply

Posts: 22355
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
zuigerveer geknapt? hoe is de compressie?

compressi is goed staat in de startpost
 
KHU Tuning! Inbox mij voor cilinder tuning en meer. Voorbeelden te bekijken in mijn profiel!
christianos 15-3-2007 14:47 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mblover
[...]


Komt normaal gesproken omdat hij te warm is,
iig dan raakt de zuiger de cilinderwand heel licht, maar het hapt niet vast. Beschadigd wel.

Bij een koude motor komen juist de meeste warmlopers voor..

warmlopen heeft niks met de temp. te maken maar meer het versneld uitzetten van onderdelen..

een alu zuiger zet harder uit dan een gietijzeren cilinder.. daarom is warmrijden belanbgrijk.. het moet de tijd krijgen om gecontroleerd uit te zetten..
 
elmo et50 15-3-2007 14:49 Print reply

Posts: 137
Als het een warmloper is... Wat is daar dan aan te doen?
 
christianos 15-3-2007 14:49 Print reply

Posts: 20445
daarvoor zou je in je cilinder moeten kijken
 
elmo et50 15-3-2007 14:51 Print reply

Posts: 137
en wat moet ik zien als het een warmloper is, en wat is eraan te doen?
 
mblover 15-3-2007 14:54 Print reply

Posts: 5391
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: elmo et50
en wat moet ik zien als het een warmloper is, en wat is eraan te doen?


kapotte zuigerveer(of veren),
vegen en krasjes in de cilinder en/of op de zuiger.
 
Emiel-64 15-3-2007 14:54 Print reply

Posts: 595
zwarte vegen in je cilinderwand + zuiger.

zuiger is meestal meteen onbruikbaar.

cilinder is licht op te poetsen dmv een hoonapparaat, waarna je een nieuwe (overmaat) zuiger zult moeten kopen.
 
''Creation absolves time''
elmo et50 15-3-2007 14:56 Print reply

Posts: 137
oej...
zijn er nog andere mogelijkheden die het kunnen zijn?

ik heb toen ik mijn brommer net had gekocht hetzelfde probleem, alleen toen was het met een klein servicebeurtje gebeurt. Nieuw bougietje enz..
 
Teunis 15-3-2007 15:00 Print reply

Posts: 1073
kan het niet gewoon zijn dat je vlotter blijft hangen, dan houdt er ook mee op naar een poosje
 
elmo et50 15-3-2007 15:08 Print reply

Posts: 137
hmmm.....daar heb ik nog niet naar gekeken
 
elmo et50 15-3-2007 15:47 Print reply

Posts: 137
jaaaaah!!! hij doet t!
ik heb de carburateur uit elkaar gehaald en t vlotterbakje nog even goed bekeken, en het vlottertje zat idd er niet goed in.
bedankt allemaal
 
Teunis 15-3-2007 15:48 Print reply

Posts: 1073
comisch dat er zoveel rigelreuze scenario's geschets worden en dat het zoiets kleins is
 
christianos 15-3-2007 17:01 Print reply

Posts: 20445
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
comisch dat er zoveel rigelreuze scenario's geschets worden en dat het zoiets kleins is

dat is het meestal, maar je begint altijd met het meest waarschijnlijke en ik ga er zelf ook nog wel een beetje vanmuit dat de user ze bromemr al helemaal heeft nagelopen en dan pas een topic opent..

zo sluit je kleine problemen uit..
 

Dit topic is 2087 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved