Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - "kleine vragen" topic - deel 22

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1164 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #41503 - "kleine vragen" topic - deel 22
Pagina 111 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 86553 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Karlmt5 23-3-2007 12:23 Print reply

Posts: 2296
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
is gsm van 2003 met derbi blok?






jap
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Henk-88 23-3-2007 12:29 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
[...]


die teller is geeikt. dus ik neem aan dat hij het juiste aantal km/s aangeeft.



'Dit product is goed getest'... maar wat was daarvan de uitkomst denk ik dan .

Alleen 'de overheid' ijkt apparatuur en daar zal hier geen sprake van zijn. De teller is gewoon door Yamaha besteld bij een tellerfabrikant, net zoals bijna alle motorvoertuigenfabrikanten doen. Het is hierbij gebruikelijk dat de motorvoertuigenfabrikant de gewenste afwijking opgeeft aan de tellerfabrikant.
Het lijkt me dus dat de teller net zo afwijkt als andere analoge of digitale brommer-snelheidsmeters.

Alleen een digiteller die je zelf instelt of 1 die JUIST is ingesteld op de bandenmaat met een bepaalde hoeveelheid profiel, zal de goede snelheid aangeven.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
crossgek - Forum en Sales Moderator 23-3-2007 12:33 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



'Dit product is goed getest'... maar wat was daarvan de uitkomst denk ik dan .

Alleen 'de overheid' ijkt apparatuur en daar zal hier geen sprake van zijn. De teller is gewoon door Yamaha besteld bij een tellerfabrikant, net zoals bijna alle motorvoertuigenfabrikanten doen. Het is hierbij gebruikelijk dat de motorvoertuigenfabrikant de gewenste afwijking opgeeft aan de tellerfabrikant.
Het lijkt me dus dat de teller net zo afwijkt als andere analoge of digitale brommer-snelheidsmeters.

Alleen een digiteller die je zelf instelt of 1 die JUIST is ingesteld op de bandenmaat met een bepaalde hoeveelheid profiel, zal de goede snelheid aangeven.


alleen de overheid ijkt apparatuur
alle meetgereedshappen in garage ed zijn ook geijkt


en digiteller die je zelf instelt met bandenmaat ed zal ook niet exact kloppen omdat je met wrijving en slip zit .


 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Henk-88 23-3-2007 13:02 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

alleen de overheid ijkt apparatuur
alle meetgereedshappen in garage ed zijn ook geijkt



Toch is de term 'ijken' van origine voorbehouden aan daartoe aangewezen overheidsmedewerkers en instellingen, omdat het betekent dat er wordt gekeken of bepaalde zaken aan de wet voldoen. De termen ijken en 'het ijkwezen' zijn ontstaan toen de overheid besloot de gewichten van handelaren te controleren omdat winkels 'expres' met verkeerde gewichten afwogen.. (de klant betaalde voor meer gewicht dan 'ie uiteindelijk kreeg). Dit gebeurde allemaal ver voor mijn tijd hoor


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek

en digiteller die je zelf instelt met bandenmaat ed zal ook niet exact kloppen omdat je met wrijving en slip zit .




Als je zelf instelt dan zou je daar nog rekening mee kunnen houden, een fabrikant die niet weet wat je rijstijl is en hoe het met de weg is gesteld waar je op een bepaald moment met een bepaald weertype rijdt en hoeveel profiel (bandomtrek) er is weggesleten, kan dat zeker niet. Dat is precies de reden ervoor dat die tellers ALTIJD teveel aangeven bij de standaard gemonteerde banden.


 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
THOMASJEUHHH 23-3-2007 13:20 Print reply

Posts: 4159
he mensen welke cilinder voor nsr zorgt voor een hoge top en heeft onderin ook nog genoeg koppel,,
mag 50 tot 70cc zijn.
 
bwoaahhppp,,..
christianos 23-3-2007 13:21 Print reply

Posts: 20445
70 malossi, 70 parmakit

zowiezo heeft een 70cc veel meer kracht onderin dan een 50cc

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 23-3-2007 om 13:22 uur.
 
Makrolon 23-3-2007 13:33 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: van bussel
weet iemand mischien hoe je de achterveer van een oude Yamaha DT50Mx stugger kan maken?
ik heb hem nu opgehoogd maar de veering is aardig slap zegmaar
heel irritant


 
KTM 525 EXC Supermoto
Bromvlieg 23-3-2007 13:39 Print reply

Posts: 782
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105
Ik heb een hele tijd geen brommer meer gehad en me er niet meer mee bezig gehouden, vandaar dat ik er dus een beetj uit ben kwa prijzen etcetera.

Ik vraag me dus af wat deze brommer/scooter waard is volgens jullie:

Gilera DNA uit 2003
5500 km op de teller

Hij loopt niet meer, de kickstarter zit vast als je hem omlaag doet en hij is tijdens het rijden uitgevallen (volgens de eigenaar). De 2 schroeven van de carterkap zijn dolgedraaid, dus die moeten waarschijnlijk uitgeboord worden. Verder alles in prima staat en met kenteken.

Foto's:
afbeelding
afbeelding



Denk 400-500 EUR.
Maare, je weet toch wel dat het geen schakel is he
ZIt een scooterblok onder
 
Denk eraan: er bestaan geen domme vragen, alleen domme mensen
ronge48 23-3-2007 13:46 Print reply

Posts: 3003
bij mijn senda gaat zo'n lichje branden (2de van boven .. met zo'n golfjes) waar is dat voor en waarom gaat die branden
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
tom_MT 23-3-2007 14:14 Print reply

Posts: 67
yoow,

k sat giser mn niewe zuigveer om de zuiger te doen
maar dat kut ding brak toen k em een beetje erin beunde maar ik heb nog 2 zuigers compleet met zuigeveren, zou ik die kunnen gebruiken voor die andere zuiger?
allebei 50cc natuurlijk en van een honda mt5

bvd.
 
moet dat nou??
Henk-88 23-3-2007 14:19 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom_MT
yoow,

k sat giser mn niewe zuigveer om de zuiger te doen
maar dat kut ding brak toen k em een beetje erin beunde maar ik heb nog 2 zuigers compleet met zuigeveren, zou ik die kunnen gebruiken voor die andere zuiger?
allebei 50cc natuurlijk en van een honda mt5

bvd.



De mogelijkheid bestaat dat je de zuigerveer er verkeerd om hebt omgelegd. Bij sommige zuigerveren gaat dat nou eenmaal niet.

Je kunt het proberen met die andere zuigerveren, leg ze er om en duw de zuiger dan ff in de cilinder om te kijken of het lekker past en of er niet teveel of te weinig speling is bij de uiteinden van de zuigerveren.
Beter koop je nieuwe zuigerveren in de juiste maat, lijkt mij.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
tom_MT 23-3-2007 14:21 Print reply

Posts: 67
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



De mogelijkheid bestaat dat je de zuigerveer er verkeerd om hebt omgelegd. Bij sommige zuigerveren gaat dat nou eenmaal niet.

Je kunt het proberen met die andere zuigerveren, leg ze er om en duw de zuiger dan ff in de cilinder om te kijken of het lekker past en of er niet teveel of te weinig speling is bij de uiteinden van de zuigerveren.
Beter koop je nieuwe zuigerveren in de juiste maat, lijkt mij.



jaja,
ik had bij bromfietsshop.nl zuigveren besteld voor 50cc..
idrukken, opening moet bij dat ''balletje''
maar bij de inlaat bleeft ie daar haaken
dus moest wel beetje beune om daar los te krijgen

 
moet dat nou??
Moped Macho 23-3-2007 14:28 Print reply

Posts: 2037
Heb je dan wel een goede maat zuiger erin zitten? Of je zuiger verkeerd om?
 
Boerenkool om half 10.
tom_MT 23-3-2007 14:30 Print reply

Posts: 67
nee niet verkeerd om, de zuiger hoort oowm bij de cilinder
 
moet dat nou??
mtlover 23-3-2007 14:31 Print reply

Posts: 2372
Roet in de randen waar de zuigerveer hoort, waardoor ie klemt?
 

Dit topic is 86553 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 111 van 201
Spring naar pagina: 1, 2, 3 ... 110, 111, 112 ... 199, 200, 201Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved