khaz |
21-3-2007 19:30 |
 Posts: 1450 |
brommer(dtmx) loopt niet
vonk is goed (2mm voor vdp openen de punten tot 0,35 mm), bougie wordt nat
met benzine door het bougie gat loopt hij niet
cilinder ziet er goed uit evenals het membraan
er wordt gewoon lucht aangezogen door de carberateur
Kan het probleem een lekke krukas keering zijn? Iets ander weet ik niet te verzinnen
|
|
HPI |w00t |
|
Henk-88 |
21-3-2007 19:30 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
dus wie gaat mij nu vertellen wat een goeie bandenspanning is?
Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 21-3-2007 om 19:21 uur.
Zoals ik al zei; dat kan haar/de dealer of importeur haar/bromrijders-in-het-algemeen het beste vertellen
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Ruudjevn_MTX_ |
21-3-2007 19:31 |
 Posts: 348 |
ik heb een Ge2 op mn NSR die is doodgegaan. Er zitten voelbare krassen in de cilinderwand. Ik twijfel nu wat ik ga doen. Sowieso wil ik de brommer (bijna) gelijk verkopen als hij weer rijd. Zal ik dan mijn Ge2 laten honen en nieuwe zuiger kopen. (weet niet waar ik zuiger vandaan moet halen en wat voor 1 het is. weet ook niet waar ik um kan laten honen want scooterboer in de buurt wil me niet meer zien:P)
Ik zat ook te denken om er gewoon een immi kit op te gooien voor totaal iets van 100 euro.
Wat is slimmer om te doen denken jullie?
Dit bericht is gewijzigd door Ruudjevn_MTX_ op 21-3-2007 om 19:33 uur.
|
|
|
|
Henk-88 |
21-3-2007 19:33 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
brommer(dtmx) loopt niet
vonk is goed (2mm voor vdp openen de punten tot 0,35 mm), bougie wordt nat
met benzine door het bougie gat loopt hij niet
cilinder ziet er goed uit evenals het membraan
er wordt gewoon lucht aangezogen door de carberateur
Kan het probleem een lekke krukas keering zijn? Iets ander weet ik niet te verzinnen
Het klinkt alsof 'je vonk' niet goed is.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Sypie_Honda |
21-3-2007 19:35 |
 Posts: 13830 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruudjevn_MTX_
ik heb een Ge2 op mn NSR die is doodgegaan. Er zitten voelbare krassen in de cilinderwand. Ik twijfel nu wat ik ga doen. Sowieso wil ik de brommer (bijna) gelijk verkopen als hij weer rijd. Zal ik dan mijn Ge2 laten honen en nieuwe zuiger kopen. (weet niet waar ik zuiger vandaan moet halen en wat voor 1 het is. weet ook niet waar ik um kan laten honen want scooterboer in de buurt wil me niet meer zien:P)
Ik zat ook te denken om er gewoon een immi kit op te gooien voor totaal iets van 100 euro.
Wat is slimmer om te doen denken jullie?
Dit bericht is gewijzigd door Ruudjevn_MTX_ op 21-3-2007 om 19:33 uur.
laten honen, en er dan een nieuwe immi zuiger in doen.
kost iets van 45€, maar dan heb je tenminste een goede cilinder. en dan ken je ook nog meer voor je brommer vragen. omdat een GE2 cilinder veel meer waard is als een immi.
en immi cilinders zijn echt van die beunhaas cilinders.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Ruudjevn_MTX_ |
21-3-2007 19:37 |
 Posts: 348 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
laten honen, en er dan een nieuwe immi zuiger in doen.
kost iets van 45€, maar dan heb je tenminste een goede cilinder. en dan ken je ook nog meer voor je brommer vragen. omdat een GE2 cilinder veel meer waard is als een immi.
en immi cilinders zijn echt van die beunhaas cilinders.
jaah nja...dan toch maar weer is langs bij die scooter vent:P hij had geen zin meer om aan oude brommers te maken...ik snap het niet want met mn MTX was ik vaste klant:P maargoed..denk dat ik dat inderdaad maar ga doen dan...gaat ie in prestaties inleveren dan?
|
|
|
|
gerwin88 |
21-3-2007 19:39 |
 Posts: 5197 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
[...]
laten honen, en er dan een nieuwe immi zuiger in doen.
kost iets van 45€, maar dan heb je tenminste een goede cilinder. en dan ken je ook nog meer voor je brommer vragen. omdat een GE2 cilinder veel meer waard is als een immi.
en immi cilinders zijn echt van die beunhaas cilinders.
immi cilinders zijn knake, maar zuigers ook.
als je hem dan laat honen, doe er dan ook een normale zuiger in...
|
|
VW rider for live |
|
khaz |
21-3-2007 19:40 |
 Posts: 1450 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Het klinkt alsof 'je vonk' niet goed is.
ontsteking totaal vernieuwd
nieuwe ontstekingspoel+nieuwe condensator+nieuwe contactpunten+nieuwe bougiekabel+nieuwe bobine+nieuwe bougie
kabelboom nagemeten
en de vonk is mooi blauw en regelmatig, veel meer valt er niet aan te doen vrees is..
|
|
HPI |w00t |
|
fs180 |
21-3-2007 19:43 |
 Posts: 1346 |
wie weet diameter van de binnen/boven poten van een mb?
|
|
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP |
|
Moped Macho |
21-3-2007 19:45 |
 Posts: 2037 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Ruudjevn_MTX_
[...]
jaah nja...dan toch maar weer is langs bij die scooter vent:P hij had geen zin meer om aan oude brommers te maken...ik snap het niet want met mn MTX was ik vaste klant:P maargoed..denk dat ik dat inderdaad maar ga doen dan...gaat ie in prestaties inleveren dan?
Nee hoor, prestaties blijven hetzelfde  En dat is echt een gierige bromboer, als ie geen oude mofa's wil maken
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Ruudjevn_MTX_ |
21-3-2007 19:50 |
|
Henk-88 |
21-3-2007 19:54 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
[...]
ontsteking totaal vernieuwd
nieuwe ontstekingspoel+nieuwe condensator+nieuwe contactpunten+nieuwe bougiekabel+nieuwe bobine+nieuwe bougie
kabelboom nagemeten
en de vonk is mooi blauw en regelmatig, veel meer valt er niet aan te doen vrees is..
Iets dat nieuw is kan stuk zijn weetje, en hoe jij wat hebt doorgemeten, weet ik ook niet. Dus ik weet eigenlijk nog nix.
Natte bougie en een blokje dat niet loopt is meestal geen goede vonk. Het is een standaard antwoord dat het eerst in me opkwam.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
khaz |
21-3-2007 20:08 |
 Posts: 1450 |
ja ik weet het
toe hij stopte met lopen miste hij ook de vonk
maar hoe kan ik mijn vonk nog testen dan
ik kan eigenlijk alleen de ontstekingsspoel en de bedrading doormeten en dat was okeey
nogmaals; de vonk is helder blauw en regelmatig
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 21-3-2007 om 20:11 uur.
|
|
HPI |w00t |
|
Henk-88 |
21-3-2007 20:27 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: khaz
ja ik weet het
toe hij stopte met lopen miste hij ook de vonk
maar hoe kan ik mijn vonk nog testen dan
ik kan eigenlijk alleen de ontstekingsspoel en de bedrading doormeten en dat was okeey
nogmaals; de vonk is helder blauw en regelmatig
Dit bericht is gewijzigd door khaz op 21-3-2007 om 20:11 uur.
Als je nix gewijzigd hebt aan de rest van je set-up (en dan bedoel ik met name het benzine-traject) dan moet je gewoon van voren af aan beginnen met de ontsteking: vonkjes tussen contactpunten?, slechte verbindingen?, losse stekkertjes?, andere bougie?
Of de oude ontsteking er weer op en alle onderdeeltjes vervangen door andere en net zolang tot je op een kapot onderdeel stuit.
't Is een kutklus idd, en alhoewel sommige kutklussen zwaar relaxed zijn, is dat bij deze wss nie het geval
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
HondaHeus |
21-3-2007 20:39 |
 Posts: 1489 |
Wie weet wat het inschrijfgeld gaat kosten bij 8 uurs cross in Lichtenvoorde? (of wat het in 2006 was)
|
|
|
|