Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - LED toerenteller

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1001 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4147 - LED toerenteller
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 3713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sander 5-6-2002?22:49 Print topicpost
Posts: 22
Kan iemand mij een site of plaatje met onderdelen geven hoe je een Digitale Toerenteller met Leds kan maken?
Dat zou echt tof zijn want dan kan ik een digitalen km teller, en daarboven leds doen.
Weet je mooi wanneer je nodig moet overschakelen enz.

Bij Voorbaat Dank
 

Zeta-boy 5-6-2002?23:36 Print reply

Posts: 2066
Kijk eens op www.motor-forum.nl Daar staat een topic over revlights.
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Neonlampje 5-6-2002?23:46 Print reply

Posts: 14825
er staat er eentje in een oude bundel van elektuur, zal wel ff opzoeken (maar dat is een aardige scheit-schakeling )

edit: dave bedoelt deze link http://www.motor-for...um/topic.php?id=6653

[This message is edited by Neonlampje on 5-6-2002 23:49]
 
dj_sbass 5-6-2002?23:50 Print reply
Posts: 263
kijk eens op [URL[t]]http://www.dsv.nl/~honda/[/t]honda[/URL] daar staat het ergens helemaal beschreven!! okee ik weet het is ff zoeken maar het staat er wel!!
 
Life is short, ride hard!
Joost 6-6-2002?09:05 Print reply
Posts: 1108
Die van elektuur is echt klote. Het heeft echt geen zin op dat ding te bouwen want hij werkt kut. Ding reageerd veeeeelste traaaaaggg.:p

Erg zijn diverse site op internet waar uitleg staat over did-toeren tellers. Het komt allemaal op het zelfde neer.

Op pikken van de vonk via inductie. Singaal bewerken tot een korte ttl puls. Deze puls vervolgens in een als mono-stabiele vibrator geschakelde NEN555 timertje flikkeren en het sigaal uit die NEN integeren met een op-amp schakelinkje. Je hebt nu een toerental afhankelijk voltage welke je op diverse manieren zicht baar kunt maken. Je kunt voor de betrouwbaarheid nog een filter op het singaal zetten, alleen daar word de reactie trager van.

Nha, als je dit allemaal al wazig is moet je gewoon een kopen in de shop.


ps.
Ik heb hier in de kast nog steeds een half afgebouwd testboard voor het GB-project (remember) liggen. Project ligt momenteel nog in de vrieskast maar meschien ist et wel iets om deze winter es te gaan ontdooien.
 
It is going to be a Endless summer...
Neonlampje 6-6-2002?10:22 Print reply

Posts: 14825
Jah dat met die inductie is wel leuk maar zoals je al zei is wel erg traag...
Als je nou gewoon de signaaldraad naar je cdi neemt (of naar de bobine) en daar via transistortje naar het door jou genoemde systeempie en niet dmv inductie volgens mij heb je dan een veel hogere precisie (ik weet niet zoveel af van bultivibrator's maar reageren deze niet relatief langzaam?)

 
Sander 6-6-2002?12:01 Print reply
Posts: 22
Het is op zich wel leuk, alleen volgens mij heb een NSR toch geen electrische ontsteking???
(ik ben niet zo technisch dus kan het fout hebben)

Maar heeft niemand ook een idee hoe je bijvoorbeeld aan kan laten geven in welke versnelling je Brommer zit.
(Hopelijk binnenkort een NSR als ik er een vind voor een redlijk bedrag)
 
Zeta-boy 6-6-2002?12:20 Print reply

Posts: 2066
Ga eens vragen bij erik. Die is bezig iets te ontwerpen.

Oja je ontsteking is volledig electrisch. Hoe kan je er anders een begrenzer inbouwen met elco's.

[This message is edited by Zeta-boy on 6-6-2002 12:21]
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
Neonlampje 6-6-2002?12:20 Print reply

Posts: 14825
werkt jou nsr op diesel dan ofzo?
 
Sander 6-6-2002?21:25 Print reply
Posts: 22
Ja dat weet ik ook wel maar Erik schiet nie echt op!
 
Blorn 6-6-2002?21:31 Print reply

Posts: 13825
martijn had toch ook een faq gebouwd??
 
Sander 6-6-2002?22:49 Print reply
Posts: 22
dat was voor een tsx ofsow
Schakelbakkie van NSr zit denk ik iets anders in mekaar
 
Martijn 6-6-2002?23:56 Print reply
Posts: 10000
jezes man...kijk dan eerst hoe het zit bij een nsr...ik denk niet dat er veel mensen zijn die zon ding al hebben gemaakt op een nsr...pak mijn project, zal ffies plaatjes opnieuw uploaden, en combineer het met een nsr schakelbak...ik weet niet hoe dat zit bij nsr...

en ik heb die toerenteller uit de electuur gebouwd...
het enige wat ie deed was roken...dus die is kapot denk ik...maar een maat maakt em voor me (yeah vlaar opschiete) hij reageert wel wat laat geloof ik...maar het gaat mij om het onduidelijk maken van mn kabelboom enzo..en de lampies...daar kick ik op...
onduidelijk electronisch systeem is minder gauw vinden begrenzer...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Rene 7-6-2002?00:25 Print reply
Posts: 2573
ik heb die van de electuur ook gebouwd destijds,
en hij deed het voor geen ..........
zonde van mn geld, vooral van die
spanningsstabilisator die ze drbij ontworpen
hadden en die gelijk doorfikte op mn mt
en vooral niet goedkoop was
tering ding.
maar als iemand nog een printje van die schakeling moet hebben?? heb dr nog 3 liggen

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals
Joost 7-6-2002?20:51 Print reply
Posts: 1108
ben ik gelukig niet de enige met een verneukte print

Zo'n yamha heeft volgens mij contact punten en dat heb je maar een spanings val over je bougie. Bij een elektronische onsteking heb je dus meerdere, de spanning blijft als ware slingeren. Denk dat dat het probleem van de schakeling is.
 
It is going to be a Endless summer...
Sander 7-6-2002?21:38 Print reply
Posts: 22
OPLOSSING: [URL[t]]http://members.home.nl/p.kuypers/optische_tuning.htm[/t]DE site voor een coole Toerenteller met ledjes![/URL]
 

Dit topic is 3713 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved