Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - carterpoorten (ofzo)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40790 - carterpoorten (ofzo)
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tim roest 17-1-2007 18:35 Print topicpost
Posts: 278
van de peugeut 103 heb ik enkele carters en in sommige zitten 2 poorten en in andere 3 (eentje bovenin erbij: de ene helft van de poort zit in het rechtercarter en de andere in het linker, carters op elkaar geeft 1 poort dus ) in mn DR cilinder zitten 3 spoelpoorten dus lijkt mij dat die het beste draait op de carters met 3 poorten. het probleem is nu dat die carters niet bruikbaar zijn dus ga ik met 2 poorten proberen. nu was mijn vraag of het nadelen heeft met 2 poorten of dat het erg scheelt in vermogen. alle info is welkom.
bvd
 
Project 103

Uncle BLAM 18-1-2007 1:51 Print reply

Posts: 1025
ja, dat scheelt wel in vermogen, als er maar twee van de drie poorten van je cilinder in verbinding staan met het carter is de 'spoeling' anders dan met drie en wordt de cilinder niet volledig benut

als je iemand kent die handig is met een dremel zou je kunnen vragen of hij in de bruikbare carters zo'n poort kan maken, als je toch al een set carters hebt waarbij die derde poort aanwezig is kun je het misschien uitmeten en na maken ?
 
een BF teller is sneller
tim roest 18-1-2007 9:42 Print reply
Posts: 278
oke thnx ga eerst even rijden zo en dan kan ik altijd nog even de dremel erbij pakken idd
 
Project 103

Dit topic is 689 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved