Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Technical Forum - Topic #40751 - beste tuning
|
Pagina 6 van 7
|
Dit topic is 6882 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
- Han - |
15-1-2007 19:37 |
 Posts: 9667 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: christianos
26 pk uit een speed is zo ontzettend uit de dikke duim gezogen, als ik nu blijf volhouden dat ik echt 30 pk heb en een een beteje geloofwaardig uitdraaitje laat zien gelooft iedereen me.
Ik had jullie namelijk wijzer ge-acht, maar dat is het altijd met die tunings discussies, niemand neemt elkaar nog serieus.
darom zei ik het even, bedenk goed wat je met je laatste Rollo doet voordat je heel hard met iemand mee gaat bleren.
En voorderest, ik zou gewoon nog steeds contact opnemen met Lude (aka Neonlampje op BF), die vind ik nog steeds voor het geld goed werk afleveren!
als jij ook ff wat beter leest en ziet dat er 2F4R staat en niet speed. En jij hebt het hele ding niet gezien, ik wel. Zelfgemaakt ligframe van alu (heeft niks met pk's te maken ik weet het) Alles zo ligt mogelijk enzo.
|
|
<10.000 posts |
|
bart de scootergek |
15-1-2007 19:38 |
 Posts: 8916 |
idd, staat op pagina 4 al als je zou lezen, maargoed nu gaan we weer ontopic.
|
|
Honda RC-33 |
|
jackmasterTZR |
15-1-2007 20:02 |
 Posts: 3062 |
magoed om ook ff iets interessants bij te voegen aan dit topic...
In de berekening van pk's zit de factor tijd. Dus wanneer nou zo'n blok heeel snel kan presteren, dan levert hij veel energie in een korte tijd. Waardoor hij dus veel pk heeft, maar alsnog niet presteert omdat hij mss amper aan koppel heeft. Maw, wanneer je nu veel pk's hebt een zo goed als geen koppel, kun je er dik uitgereden worden door eentje met wat minder pk en meer koppel.
Voor de geinteresseerde:
Vermogen=pk
Vermogen= Arbeid:tijd
Koppel
Koppel=krachtxarm
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-1-2007 20:38 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
magoed om ook ff iets interessants bij te voegen aan dit topic...
In de berekening van pk's zit de factor tijd. Dus wanneer nou zo'n blok heeel snel kan presteren, dan levert hij veel energie in een korte tijd. Waardoor hij dus veel pk heeft, maar alsnog niet presteert omdat hij mss amper aan koppel heeft. Maw, wanneer je nu veel pk's hebt een zo goed als geen koppel, kun je er dik uitgereden worden door eentje met wat minder pk en meer koppel.
Voor de geinteresseerde:
Vermogen=pk
Vermogen= Arbeid:tijd
Koppel
Koppel=krachtxarm
vermogen is toch kracht x toeren in radialen ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
John Huijben |
15-1-2007 21:10 |
 Posts: 2433 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jackmasterTZR
magoed om ook ff iets interessants bij te voegen aan dit topic...
In de berekening van pk's zit de factor tijd. Dus wanneer nou zo'n blok heeel snel kan presteren, dan levert hij veel energie in een korte tijd. Waardoor hij dus veel pk heeft, maar alsnog niet presteert omdat hij mss amper aan koppel heeft. Maw, wanneer je nu veel pk's hebt een zo goed als geen koppel, kun je er dik uitgereden worden door eentje met wat minder pk en meer koppel.
Voor de geinteresseerde:
Vermogen=pk
Vermogen= Arbeid:tijd
Koppel
Koppel=krachtxarm
enig idee waar de versnellingsbak, en de rest van je overbengingen voor zijn ?
om ervoor te zorgen dat je achterwiel minder snel draait dan je krukas.
als dat even snel zou zijn dan zou je verhaaltje wel opgaan ja.
maaar aan het achterwiel heb je een veeeeel groter moment en veel minder toeren dan aan je krukas.
een motor die heel veel toeren maakt met weinig koppel kun je lichter vertanden zodat het moment aan het achterwiel hetzelfde is dan met een motor die weinig toeren maakt met veel koppel.
zon motor moet namelijk zwaar vertand worden.
daarom word er in vermogen gerekend en niet ipv koppel.
want stel je hebt een blokje met 10nm bij 5k, en een ander blokje met 10nm bij 10k, dat is dat blokje wat 10k maakt veel sneller.
allleeeen heeft een motor die veel koppel bij lage toeren heeft meestal een hele brede powerband, en bij een hele hoogtoerige motor moet je in een nauw toerengebied blijven.
daarbij komt t vaak voor dat je buiten dat toerengebied komt, en dan loop je vermogen mis.
vandaar dat een motor met zeg 10pk met 6000 toeren sneller is dan een motor met 10pk bij 12000 toeren.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/35310/last |
|
Toon |
15-1-2007 21:13 |
 Posts: 1679 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: John Huijben
[...]
enig idee waar de versnellingsbak, en de rest van je overbengingen voor zijn ?
om ervoor te zorgen dat je achterwiel minder snel draait dan je krukas.
als dat even snel zou zijn dan zou je verhaaltje wel opgaan ja.
maaar aan het achterwiel heb je een veeeeel groter moment en veel minder toeren dan aan je krukas.
een motor die heel veel toeren maakt met weinig koppel kun je lichter vertanden zodat het moment aan het achterwiel hetzelfde is dan met een motor die weinig toeren maakt met veel koppel.
zon motor moet namelijk zwaar vertand worden.
daarom word er in vermogen gerekend en niet ipv koppel.
want stel je hebt een blokje met 10nm bij 5k, en een ander blokje met 10nm bij 10k, dat is dat blokje wat 10k maakt veel sneller.
allleeeen heeft een motor die veel koppel bij lage toeren heeft meestal een hele brede powerband, en bij een hele hoogtoerige motor moet je in een nauw toerengebied blijven.
daarbij komt t vaak voor dat je buiten dat toerengebied komt, en dan loop je vermogen mis.
vandaar dat een motor met zeg 10pk met 6000 toeren sneller is dan een motor met 10pk bij 12000 toeren.
zo moest het altijd op het forum zijn dan leren we bij
is dat bij viertakt hetzelfde ? Daar werken ze toch met een hele brede powerband die vrijwel blijft ongeacht het aantal max toeren vb yamaha r1
|
|
|
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-1-2007 21:19 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: toon
[...]
zo moest het altijd op het forum zijn dan leren we bij
is dat bij viertakt hetzelfde ? Daar werken ze toch met een hele brede powerband die vrijwel blijft ongeacht het aantal max toeren vb yamaha r1
een 4t heeft dat ook wel
je hebt een moment waar je max koppel hebt
en en moment max vermogen
het gebied hiertussen is je powerband .
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
crosser10040 |
15-1-2007 21:21 |
 Posts: 515 |
voor crossblokken: van hout in geldrop (sluisstraat)
voor scooters enzooi twins in neunen (www.twinsscooterservice.nl) snel en betrouwbaar bellen voor elk klein dingetje wat ze gaan doen, dus je komt er niet aan om dan te horen te krijgen dat ze "dachten"dat iets zus en zo moest. Goede ervaringen mee
|
|
|
|
driver004 |
15-1-2007 21:37 |
 Posts: 3418 |
twins doet liever geen schakels omdat ze daar niet veel ervaring mee hebben
en dus advies over je setup op je schakel kunnen ze je wel wat dingen vertellen maar ook niet veel
ze doen liever scooters daar zijn ze ook goed in.
goed kope goede tuners op dit forum:
bullet
john huijben
neonlampje
|
|
2 fast , 2 stroke | [DTB]Mtx --> crosser.. ][ |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-1-2007 21:39 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: driver004
twins doet liever geen schakels omdat ze daar niet veel ervaring mee hebben
en dus advies over je setup op je schakel kunnen ze je wel wat dingen vertellen maar ook niet veel
ze doen liever scooters daar zijn ze ook goed in.
goed kope goede tuners op dit forum:
bullet
john huijben
neonlampje
en [rrt] lost-p ?
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Royal Club |
15-1-2007 21:40 |
 Posts: 60390 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
en [rrt] lost-p ?
tjoent hij dan?
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-1-2007 21:44 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
tjoent hij dan?
volgens mij heeft die wel getuned.
weet het eigenlijk wel zeker .
weet verder niks over hoe goed hij is enzo , maar de prijzen vielen me toen wel mee ( ik heb een x gevraagd wat het eea moest kosten )
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
stoeptegel |
15-1-2007 22:06 |
 Posts: 3085 |
eeuj, loop al een tijdje rond met het idee om mijn 80 ori kop te laten bewerken.
John huijben is te druk stuurt ie net.
De overige tuners kunnen ook de kop bewerken?
|
|
80 cc ownatsj |
|
RS-Power |
15-1-2007 22:23 |
 Posts: 1035 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
[...]
als jij ook ff wat beter leest en ziet dat er 2F4R staat en niet speed. En jij hebt het hele ding niet gezien, ik wel. Zelfgemaakt ligframe van alu (heeft niks met pk's te maken ik weet het) Alles zo ligt mogelijk enzo.
met 2f4r is er al tegen de 28 pk gescoord (de Zip van XSH heeft 27.4pk met de 2f4r cilinder)
voordiegene die de 2f4r cilinder niet kennen: http://www.scootertu...howarticle.php?ID=47
en verder als je een leuke tuner zoekt toch echt naar
Goot, Lude, en Bullet gaan (voor bullet kan je meer info vinden in/op me profiel)
Dit bericht is gewijzigd door RS-Power op 15-1-2007 om 22:24 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/showtopic/26379/1 <-- Honda Killer :P http://www.brommerforum.nl/user/2994/6/details [BT]=Bullet Tuning=Tuning + Revisies |
|
honda-mbx |
15-1-2007 22:31 |
 Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
en [rrt] lost-p ?
pff die kwak zalver? zou ik noooooit een cilinder of wat dan ook heen brengen, ik vergeet nooit wat hij met die 110cc malossi voor Mb8 had gedaan.
echt een Beuner met hoofdletter B.
|
|
ik vlam je.. |
|
Dit topic is 6882 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 6 van 7
|
|