Bullet |
15-1-2007 18:12 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]
Dan ff een domme vraag van mijn kant: het principe schakel/scooter is toch hetzelfde?
En idd, ze zijn best prijzig voor het werk dat ze leveren Het ziet er echter wel super goed uit.
nouja schakel werkt met een versnellingsbak en een scooter met een vario.
een schakel beschikt over een powerband (neem aan dat ik je hierover niks hoef uit te leggen?)
terwijl bij een scooter een powerband lang niet zo belangerijk is, omdat je met een vario continu hoge toeren kan knallen (dus een scooter kan ook veel piekeriger worden gemaakt, en is inprincipe makkelijker te tunen omdat de tuner "geen" rekening hoeft te houden met een powerband)
edit: wat betreft XSH prijzen, 150 euro om een cilinder te bewerken (en in de meeste gevallen alleen maar simpelweg afwerken  ) is gewoon belachelijk.
Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 15-1-2007 om 18:16 uur.
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
15-1-2007 18:15 |
 Posts: 10560 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]
nouja schakel werkt met een versnellingsbak en een scooter met een vario.
een schakel beschikt over een powerband (neem aan dat ik je hierover niks hoef uit te leggen?)
terwijl bij een scooter een powerband lang niet zo belangerijk is, omdat je met een vario continu hoge toeren kan knallen (dus een scooter kan ook veel piekeriger worden gemaakt, en is inprincipe makkelijker te tunen omdat de tuner "geen" rekening hoeft te houden met een powerband)
vond jij niet dat de uitlaat het karakterverschil tussen een scooter en brommer zo groot kon maken dat je met een cilinder die voor een scooter prima geschikt is ook goed rijdbaar kunt maken voor een schakel ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-1-2007 om 18:16 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
Moped Macho |
15-1-2007 18:15 |
 Posts: 2037 |
Ik had er idd niet aangedacht dat een powerband belangrijker is bij een schakel
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Bullet |
15-1-2007 18:17 |
 Posts: 12150 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]
vond jij niet dat de uitlaat het karakterverschil tussen een scooter en brommer zo groot kon maken dat je met een cilinder die voor een scooter prima geschikt is ook goed rijdbaar kunt maken voor een schakel ?
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-1-2007 om 18:16 uur.
dat klopt, maar ik maak gebruik van een onbewerkt cilindertje en pas deze aan tot mijn specs.
als ik een bijv door xsh bewerkte scooter cil op mijn blok zet dan kan ik verwachten dat er geen powerband meer overblijft.
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
GhostRider_SM |
15-1-2007 18:19 |
 Posts: 2142 |
hey bullet.
hoe snel kan een gilar 2 ongeveer kunnen hale?? als je alleen carb aanpast en de cilinder tune?? en tog nog wel beetje mee kunnen??
|
|
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D |
|
T_S_X_ |
15-1-2007 18:25 |
 Posts: 1214 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]
Dan moet je misschien wat beter afstellen want ik haal met een onbewerkte charmo50 met 16mm Mikuni 96 km/h.
dat vind ik dan wel heel netjes.. want met mijn onbewerkte 70cc eurokit 21 mm dell en redelijk tot goed afgesteld haalde ik net de 90 km/h.. En heb nog nooit een tsx gezien die harder ging dan 100/110 met 70cc
maar goed.. ik vind toch epc of js tunig erg goed. Epc knalde niet voor niks zo ongeveer iedereen voorbij bij sbo maar goed. Voor schakel is bullet mijn man
|
|
|
|
Mt5_grolsch |
15-1-2007 18:28 |
 Posts: 2014 |
maar wat is nu de beste tuner voor een derbi of am6 orginele cilinder
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
T_S_X_ |
15-1-2007 18:29 |
|
Karlmt5 |
15-1-2007 18:30 |
 Posts: 2296 |
ik vind dat je: de "beste" tuner moeilijk kan noemen, het ligt er natuurlijk ook aan met WAT jij wilt met je cilinder enz... ik zou gewoon gaan voor een ervaren tuner die gewoon goed werk levert  voor een goede prijs/kwaliteits verhouding
zoals neonlampje, bullet
|
|
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin |
|
Mt5_grolsch |
15-1-2007 18:31 |
 Posts: 2014 |
ey bullet hoeveel pk en snelheid haal jij uit een orginele derbi of am6 cilinder met een 16 mm delorto en opmaat uitlaat en dan tandwiel verhouding 13/71
want het is voor de brommercross
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Moped Macho |
15-1-2007 18:33 |
 Posts: 2037 |
Als je het via het forum laat doen, heb je ook meer persoonlijk contact zeg maar. Je kunt beter je persoonlijke wensen doorgeven, omdat deze niet-professionele-tuners-die-er-niet-hun-geld-mee-hoeven-te-verdienen flexibeler zijn dan de echte grote bedrijven (snapte?  ).
|
|
Boerenkool om half 10. |
|
Bullet |
15-1-2007 18:33 |
 Posts: 12150 |
daar is redelijk wat vermogen uit te halen (vooral std derbi cil kan behoorlijk snel worden)
maar misschien is het slim om eerst een brommer/setup te kopen voordat je opzoek gaat naar een tuner?
|
|
**My BungHole Will Speak Now** |
|
honda-mbx |
15-1-2007 18:35 |
 Posts: 1688 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
maar wat is nu de beste tuner voor een derbi of am6 orginele cilinder
er is geen beste tuner.
de ene beschikt miss over meer kennis en technische vaardigheid maar dan nog, in tunen zit veel testwerk.
alleen met een cilindertje bewerken ben je er niet, wat iedereen hoop ik ook snapt..
als je het zou laten doen, zou ik kijken naar mensen die goeie prestatie's hebben neer gezet en niet zomaar naar iemand zn mooie praatjes luisteren.
want neem maar van mij aan, er zijn niet veel mensen waarvan er goeie prestatie's bekend zijn.
het zijn van eigen brommers - scooters het zijn voor anderen.
|
|
ik vlam je.. |
|
Mt5_grolsch |
15-1-2007 18:36 |
 Posts: 2014 |
oke
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|
Mt5_grolsch |
15-1-2007 18:40 |
 Posts: 2014 |
en wie maakt de beste opmaat uitlaat uit ervaring
|
|
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat |
|