Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - beste tuning

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 752 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #40751 - beste tuning
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 6874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Bullet 15-1-2007 18:12 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Moped Macho
[...]

Dan ff een domme vraag van mijn kant: het principe schakel/scooter is toch hetzelfde?

En idd, ze zijn best prijzig voor het werk dat ze leveren Het ziet er echter wel super goed uit.



nouja schakel werkt met een versnellingsbak en een scooter met een vario.

een schakel beschikt over een powerband (neem aan dat ik je hierover niks hoef uit te leggen?)

terwijl bij een scooter een powerband lang niet zo belangerijk is, omdat je met een vario continu hoge toeren kan knallen (dus een scooter kan ook veel piekeriger worden gemaakt, en is inprincipe makkelijker te tunen omdat de tuner "geen" rekening hoeft te houden met een powerband)

edit: wat betreft XSH prijzen, 150 euro om een cilinder te bewerken (en in de meeste gevallen alleen maar simpelweg afwerken ) is gewoon belachelijk.

Dit bericht is gewijzigd door Bullet op 15-1-2007 om 18:16 uur.
 
**My BungHole Will Speak Now**
crossgek - Forum en Sales Moderator 15-1-2007 18:15 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet
[...]



nouja schakel werkt met een versnellingsbak en een scooter met een vario.

een schakel beschikt over een powerband (neem aan dat ik je hierover niks hoef uit te leggen?)

terwijl bij een scooter een powerband lang niet zo belangerijk is, omdat je met een vario continu hoge toeren kan knallen (dus een scooter kan ook veel piekeriger worden gemaakt, en is inprincipe makkelijker te tunen omdat de tuner "geen" rekening hoeft te houden met een powerband)


vond jij niet dat de uitlaat het karakterverschil tussen een scooter en brommer zo groot kon maken dat je met een cilinder die voor een scooter prima geschikt is ook goed rijdbaar kunt maken voor een schakel ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-1-2007 om 18:16 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Moped Macho 15-1-2007 18:15 Print reply

Posts: 2037
Ik had er idd niet aangedacht dat een powerband belangrijker is bij een schakel
 
Boerenkool om half 10.
Bullet 15-1-2007 18:17 Print reply

Posts: 12150
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


vond jij niet dat de uitlaat het karakterverschil tussen een scooter en brommer zo groot kon maken dat je met een cilinder die voor een scooter prima geschikt is ook goed rijdbaar kunt maken voor een schakel ?

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 15-1-2007 om 18:16 uur.


dat klopt, maar ik maak gebruik van een onbewerkt cilindertje en pas deze aan tot mijn specs.

als ik een bijv door xsh bewerkte scooter cil op mijn blok zet dan kan ik verwachten dat er geen powerband meer overblijft.
 
**My BungHole Will Speak Now**
GhostRider_SM 15-1-2007 18:19 Print reply

Posts: 2142
hey bullet.

hoe snel kan een gilar 2 ongeveer kunnen hale?? als je alleen carb aanpast en de cilinder tune?? en tog nog wel beetje mee kunnen??
 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D
T_S_X_ 15-1-2007 18:25 Print reply

Posts: 1214
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]


Dan moet je misschien wat beter afstellen want ik haal met een onbewerkte charmo50 met 16mm Mikuni 96 km/h.



dat vind ik dan wel heel netjes.. want met mijn onbewerkte 70cc eurokit 21 mm dell en redelijk tot goed afgesteld haalde ik net de 90 km/h.. En heb nog nooit een tsx gezien die harder ging dan 100/110 met 70cc

maar goed.. ik vind toch epc of js tunig erg goed. Epc knalde niet voor niks zo ongeveer iedereen voorbij bij sbo maar goed. Voor schakel is bullet mijn man
 
Mt5_grolsch 15-1-2007 18:28 Print reply

Posts: 2014
maar wat is nu de beste tuner voor een derbi of am6 orginele cilinder
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
T_S_X_ 15-1-2007 18:29 Print reply

Posts: 1214
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
maar wat is nu de beste tuner voor een derbi of am6 orginele cilinder


ja ik zou voor bullet gaan, goedkoop en naar mijn mening goed. Ook was mijn cilinder zo klaar
 
Karlmt5 15-1-2007 18:30 Print reply

Posts: 2296
ik vind dat je: de "beste" tuner moeilijk kan noemen, het ligt er natuurlijk ook aan met WAT jij wilt met je cilinder enz... ik zou gewoon gaan voor een ervaren tuner die gewoon goed werk levert voor een goede prijs/kwaliteits verhouding

zoals neonlampje, bullet
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin
Mt5_grolsch 15-1-2007 18:31 Print reply

Posts: 2014
ey bullet hoeveel pk en snelheid haal jij uit een orginele derbi of am6 cilinder met een 16 mm delorto en opmaat uitlaat en dan tandwiel verhouding 13/71
want het is voor de brommercross
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Moped Macho 15-1-2007 18:33 Print reply

Posts: 2037
Als je het via het forum laat doen, heb je ook meer persoonlijk contact zeg maar. Je kunt beter je persoonlijke wensen doorgeven, omdat deze niet-professionele-tuners-die-er-niet-hun-geld-mee-hoeven-te-verdienen flexibeler zijn dan de echte grote bedrijven (snapte? ).
 
Boerenkool om half 10.
Bullet 15-1-2007 18:33 Print reply

Posts: 12150
daar is redelijk wat vermogen uit te halen (vooral std derbi cil kan behoorlijk snel worden)

maar misschien is het slim om eerst een brommer/setup te kopen voordat je opzoek gaat naar een tuner?
 
**My BungHole Will Speak Now**
honda-mbx 15-1-2007 18:35 Print reply

Posts: 1688
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mt5_grolsch
maar wat is nu de beste tuner voor een derbi of am6 orginele cilinder


er is geen beste tuner.
de ene beschikt miss over meer kennis en technische vaardigheid maar dan nog, in tunen zit veel testwerk.
alleen met een cilindertje bewerken ben je er niet, wat iedereen hoop ik ook snapt..

als je het zou laten doen, zou ik kijken naar mensen die goeie prestatie's hebben neer gezet en niet zomaar naar iemand zn mooie praatjes luisteren.
want neem maar van mij aan, er zijn niet veel mensen waarvan er goeie prestatie's bekend zijn.
het zijn van eigen brommers - scooters het zijn voor anderen.

 
ik vlam je..
Mt5_grolsch 15-1-2007 18:36 Print reply

Posts: 2014
oke

 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
Mt5_grolsch 15-1-2007 18:40 Print reply

Posts: 2014
en wie maakt de beste opmaat uitlaat uit ervaring
 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat

Dit topic is 6874 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 7
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved